عمومی

عضو بلک‌واتر از جنایت‌شان در عراق دفاع کرد

در اولین مصاحبه خود از زمان آزادی از زندان ، یکی از چهار پیمانکار سابق شرکت امنیتی خصوصی بلک واتر ، که ترامپ ماه گذشته بخاطر نقش خود در قتل عام دهها غیرنظامی بی دفاع عراقی در سال 2007 مورد عفو قرار گرفت ، گفت که وی معتقد است او کار درستی انجام داده است. .

به گزارش دکترنامه ، ایوان لیبرتی ، پیمانکار سابق بلک واتر به آسوشیتدپرس با بیان اینکه اقدامات وی قانونی است ، افزود: من و سایر پیمانکاران بلک واتر بر اساس تهدیدها عمل کردیم.

وی در مورد آنچه در سال 2007 اتفاق افتاد گفت: “احساس می کنم کار درستی انجام داده ام.”

نگهبانان بلک واتر بارها گفته اند که مورد آتش سوزی ستیزه جویان قرار گرفته اند ، اگرچه محققان به این نتیجه رسیده اند که هیچ مدرکی مبنی بر اصابت گلوله قربانیان در وسایل نقلیه خود هنگام مسافرت یا فرار از تیراندازی وجود ندارد. بودن.

در سال 2014 ، هیئت منصفه لیبرتی را به همراه داستین هرد ، نیکلاس اسلاتن و پل اسلو به جرم قتل 14 غیرنظامی بی دفاع عراقی محکوم کرد و یک قاضی در آن زمان گفت که تیراندازی غیر قابل قبول وحشیانه است.

شرکت بلک واتر توسط اریک پرینس ، تفنگدار سابق نیروی ویژه نیروی دریایی آمریکا تاسیس شد.

گروه های مختلف دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به دلیل بخشش آنها انتقاد کرده و گفته اند ترامپ از اختیارات خود به عنوان رئیس جمهور سو ab استفاده کرده است.

روز چهارشنبه ، گروه کاری سازمان ملل در مورد استفاده از مزدوران گفت که عفو ترامپ نقض قوانین بین المللی است.

رئیس کارگروه گفت عفو پیمانکاران شرکت بلک واتر عدالت و حقوق قربانیان کشته شده در عراق و خانواده های آنها را نقض کرده است.

ژنرال های دیوید پترائوس و رایان کراکر ، مقامات ارشد سیاست های ایالات متحده در عراق در زمان کشتار سال 2007 ، با انتقاد از این عفو ​​، گفتند که این “بسیار آسیب زننده” است و به جهانیان گفت آمریکایی های خارج از کشور ، آنها می توانند جنایات جدی تر را انجام دهند اما مجازات نمی شوند. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا