سلامت و دانش

عکس | از تمساح 15 تنی تا حشرات غول‌پیکر؛ حیوانات باستانی چقدر ترسناک بودند؟

به گزارش خبرگزاری دکترنامهاین گزارش لیستی از حیوانات منقرض شده ترسناک در مقابل حیوانات زنده است.

بیشتر بخوانید:

موجودی ترسناک در ساحل/ نترسید بیگانه فضایی نیست/ عکس

ترس آمریکا از سامانه های پیشرفته موشکی روسیه وارد ایران شد/عکس

به طور معمول ما انقراض حیوانات را جشن نمی گیریم، اما در این مورد، همه ما می توانیم بهتر بخوابیم با دانستن اینکه این موجودات راه نمی رفتند، شنا نمی کردند یا پرواز نمی کردند.

گربه دندان صابر

عکس ها از تمساح 15 تنی تا حشرات غول پیکر;  حیوانات باستانی چقدر ترسناک هستند؟

به گزارش نشنال جئوگرافیک، این حیوانات برای اولین بار 2 میلیون سال پیش در آمریکای شمالی و جنوبی ظاهر شدند.

منطقی است که فرض کنیم این گربه های دندان شمشیر شبیه به گربه هایی بودند که امروزه می شناسیم، مانند شیر و ببر، اما بسیار متفاوت بودند. Sabertooth دم کوتاه و بدنی سنگین و عضلانی دارد. نشنال جئوگرافیک توضیح می‌دهد که ویژگی‌های فیزیکی آن‌ها به آنها کمک می‌کند تا به جای تعقیب شکارشان، در کمین و هجوم به شکارشان بپرند.

یک واقعیت جالب (و ترسناک) این است که دانشمندان واقعاً هدف نیش های عظیم این گربه ها را نمی دانند.

مگالودون

عکس ها از تمساح 15 تنی تا حشرات غول پیکر;  حیوانات باستانی چقدر ترسناک هستند؟

مگالودون اساسا یک کوسه بزرگ و کشنده است. بر اساس گزارش نشنال جئوگرافیک، وزن این حیوان ماقبل تاریخ به 30 کوسه سفید بزرگ (50 تا 75 تن) و طول آن بین 40 تا 60 فوت می رسد.

مگالودون دهان و دندان بزرگی داشت. نشنال جئوگرافیک توضیح می‌دهد که یکی از بزرگ‌ترین دندان‌های مگالودونی که تاکنون پیدا شده، طول یک کنترل تلویزیون بوده است. یک واقعیت جالب دیگر در مورد این کوسه عظیم این است که نیروی نیش آن تقریباً 3 برابر قوی تر از تی رکس است.

مگانورا

عکس ها از تمساح 15 تنی تا حشرات غول پیکر;  حیوانات باستانی چقدر ترسناک هستند؟

حتی تصور حشرات غول پیکر ناراحت کننده است و به گفته نشنال جئوگرافیک، حشرات غول پیکر در گذشته به دلیل اکسیژن اضافی در جو رایج بودند. مگاناورا شبیه سنجاقک به نظر می رسد – اما بسیار بزرگتر، و معلوم می شود که این حشره شکارچی که تقریباً 300 میلیون سال پیش می زیسته، 80 سانتی متر طول بال داشته است!

جوزف آرتیگزیا

عکس ها از تمساح 15 تنی تا حشرات غول پیکر;  حیوانات باستانی چقدر ترسناک هستند؟

شاید فکر کنید جوندگان بسیار بزرگی را در شهر خود دیده اید، اما آن بچه های کوچک در مقایسه با Josephoartigasia چیزی نیستند. اساساً این حیوان منقرض شده موش بسیار بزرگی است. در واقع، طبق گزارش نشنال جئوگرافیک، این جونده بزرگترین جونده ای است که تا به حال ثبت شده است، با وزنی در حدود 997 کیلوگرم!

سارکوسوچوس

عکس از تمساح 15 تنی تا حشرات غول پیکر.  حیوانات باستانی چقدر ترسناک هستند؟

به گفته دانشگاه شیکاگو، کروکودیل ها به اندازه کافی ترسناک بودند، اما حدود 110 میلیون سال پیش، بسیار ترسناک تر بودند. Sarcosuchus اولین بار در نیجر، آفریقا کشف شد و به دلیل جثه بزرگ، دندان های تیز و آرواره های قوی، یک شکارچی راس بود.

کانال یوتیوب بی بی سی، BBC Earth Unplugged، Sarcosuchus را بزرگترین تمساح جهان توصیف می کند که 12 متر طول و 15 تن وزن دارد. این حیوانات می توانند هم در آب و هم در خشکی شکار کنند و به شکارچیانی بسیار سازگار تبدیل شوند.

منبع: گرین مترز

227227

دکمه بازگشت به بالا