سلامت و دانش

عکس | رباتی که بی‌اعتنا وارد محدوده ممنوعه پلیس آمریکا شد

اخیراً ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد یک ربات تحویل غذای Uber در حال رانندگی در خیابان‌های لس‌آنجلس، مستقیم به سمت صحنه جرم پلیس می‌رود و از خط هشدار زردی که در آنجا ارسال شده است عبور می‌کند.

در این میان، عموم مردم می دانند که عبور نوار زردی که پلیس در محل جنایت نصب می کند، ممنوع است. اما به نظر می رسد ربات ها از این موضوع آگاه نیستند.

ربات تحویل غذا صحنه جرم / عکس را به هم می زند

در این کلیپ مشاهده می شود که ظاهرا اداره پلیس لس آنجلس به این ربات تحویل غذا اجازه عبور از صحنه جرم داده است. با این حال، به نظر می رسد که چندین افسر پلیس در حالی که ربات از کنار آنها عبور می کند، خیره شده اند. روبات‌هایی که از مرزهای صحنه جرم عبور می‌کنند وضعیت «تحویل» را نشان می‌دهند، به این معنی که ربات در راه است تا غذا را به مشتریان Uber Eats برساند.

یکی از کاربران توییتر اظهار داشت که ظاهراً این صحنه جنایت ناشی از یک حادثه تیراندازی مشکوک بوده است. ربات تحویل غذا سعی کرد از محل جنایت عبور کند اما نوار اخطار جلوی آن را گرفته بود، بنابراین برای عبور از آن یکی از عکاسان حاضر در صحنه با برداشتن نوار پلیس به او کمک کرد تا به کارش ادامه دهد.

وب سایت Futurism همچنین در گزارش خود به این موضوع اشاره می کند که ربات تحویل غذا وابسته به «Serve Robotics» است که زیرمجموعه اوبر ایتس است. این شرکت فاش کرد که ربات موجود در این ویدئو در واقع توسط یک “ناظر انسانی” اداره می شود. این شرکت خطای انسانی را عامل این حادثه می داند.

5858

دکمه بازگشت به بالا