سلامت و دانش

عکس | مرگبارترین سلاح‌های دنیا در اختیار کدام کشورها است؟

به گزارش خبرگزاری دکترنامهمانند هر چیز دیگری، سلاح ها نیز در طول تاریخ تغییر کرده و تکامل یافته اند. اولین اشکال سلاح هایی که تصور می شد توسط انسان ها برای شکار یا دفاع شخصی استفاده می شد، سنگ ها و نیزه های چوبی بودند. به دلیل تعدادی ایراد، فاصله کم و نادرستی، به مرور زمان انسان به فکر تیز کردن سنگ ها افتاد و در نتیجه آنها را خطرناک تر کرد. چاقو و تبر اینگونه درست می شود. با اعمال همین اصل، چوب نیز به نیزه تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید:

عکس موشک مخوف روسیه که به اوکراین شلیک شد

چگونه متوجه شویم که تلفن همراه ما شنود می شود؟

با ظهور باروت، تکامل واقعی سلاح ها به وجود آمد. باروت پرتاب موشک ها را با سرعت های بالاتر و در مسافت های طولانی میسر کرد که انقلابی واقعی در عرصه جنگ و شکار بود. هوش انسانی به او این امکان را داده است که با همگام شدن با تمام اکتشافات علمی و فناوری انقلابی در طول قرن ها، پیشرفت مستمری در ساخت سلاح داشته باشد. سلاح ها دقیق تر، خطرناک تر، کشنده تر و با قدرت آتش بیشتر شدند. نه تنها مهارت های انسانی، بلکه علم نیز به طور فزاینده ای در تولید سلاح و مهمات استفاده می شود و سلاح ها بر اساس آخرین دانش فنی و تکنولوژی ساخته می شوند.

اینگونه بود که از سنگ و چوب بی شکل به مسلسل، کلاشینکف، تپانچه و تفنگ بی شمار، بمب، نارنجک، مین، خمپاره و… رسیدیم.

سلاح ها به سلاح های مکانیکی، سلاح گرم، سلاح های شیمیایی، سلاح های بیولوژیکی، سلاح های هسته ای و سلاح های روانی تقسیم می شوند. سلاح های شیمیایی از عوامل شیمیایی برای کشتن یا ناتوانی دشمنان مانند گاز سمی، دود و مواد محترقه استفاده می کنند، در حالی که عوامل جنگ بیولوژیکی عوامل بیولوژیکی (باکتری ها، ویروس ها) هستند که برای تغییر قابلیت های رزمی دشمن استفاده می شوند. البته سلاح‌های هسته‌ای از همه سلاح‌های ساخته شده تا به امروز پیشی می‌گیرند، زیرا قدرت تخریب بسیار بالایی دارند، می‌توانند کل شهرها و بخش‌های زیادی از جمعیت را نابود کنند و تشعشعات پس از حمله هسته‌ای برای چندین دهه وجود خواهد داشت. دقیقاً به دلیل قدرت فوق العاده این نوع سلاح، قوی ترین سلاح جهان، تنها دو بار در تاریخ مورد استفاده قرار گرفته است، هر دو تنها چند روز قبل از پایان جنگ جهانی دوم که هیروشیما و ناکازاکی را ویران کرد. تخمین زده می شود که 129000 نفر در این حملات جان خود را از دست دادند و دو برابر این تعداد در اثر تشعشعات، گرسنگی و سوختگی جان خود را از دست دادند.

عکس کشنده ترین سلاح های جهان کدام کشور است؟

RPG

نارنجک راکتی یک سلاح موشکی پرتاب کننده موشک است که مجهز به کلاهک انفجاری است. اکثر آر پی جی ها می توانند توسط یک سرباز حمل شوند و اغلب به عنوان سلاح های ضد تانک استفاده می شوند. با سهولت استفاده، ساخت کم هزینه و پرتابگرهای کم هزینه و کارایی بالا، وارد زرادخانه بیش از 40 کشور در سراسر جهان شده است.

یکسان

SAM در لیست قدرتمندترین سلاح های جهان قرار دارد. موشک زمین به هوا (SAM) که با نام موشک زمین به هوا (GTAM) یا سلاح هدایت شونده سطح به هوا (SAGW) نیز شناخته می شود، موشکی است که برای پرتاب از زمین برای نابودی سایر موشک ها طراحی شده است. . . نایک آژاکس آمریکایی اولین سیستم SAM عملیاتی بود و S-75 Dovina اتحاد جماهیر شوروی پرتولیدترین سیستم SAM بود.

سازندگان نایک آژاکس آزمایشگاه های آمریکایی بل و هواپیماهای داگلاس هستند.

AH-64 Apache Gunship

هلیکوپتر آپاچی در فهرست قدرتمندترین سلاح های جهان در رتبه سیزدهم قرار دارد. بوئینگ AH-64 Apache یک هلیکوپتر تهاجمی دو توربوشفت آمریکایی با کابین دو نفره است. دارای مجموعه ای از حسگرها برای هدف گیری و سیستم دید در شب. این دستگاه مجهز به اسلحه زنجیری 30 میلی متری M230، موشک هلفایر AGM-114 و غلاف راکتی Hydra 70 می باشد.این هلیکوپتر در آوریل 1986 به خدمت ارتش ایالات متحده آمریکا معرفی شد.این بالگرد تبدیل به بالگرد اصلی تهاجمی چندین کشور از جمله یونان، ژاپن شد. اسرائیل، هلند، سنگاپور و امارات متحده عربی.

عکس کشنده ترین سلاح های جهان کدام کشور است؟

F-35 Lightning II

جت جنگنده یکی از قدرتمندترین سلاح های جهان است. F-35 Lightning II یک جنگنده چندمنظوره تک موتوره و کم دید نسل پنجم است. هدف آن تسلط بر حریم هوایی، مبارزه با اهداف در خشکی و دریا و همچنین انجام وظایف شناسایی است.

عکس کشنده ترین سلاح های جهان کدام کشور است؟

Nimitz .-class carriers

این حامل یکی از قدرتمندترین سلاح های جهان است. کلاس نیمیتز کلاسی متشکل از ده ناو هواپیمابر هسته‌ای در خدمت نیروی دریایی ایالات متحده است. نیمیتز اولین ناو هواپیمابر در کلاس خود و یکی از بزرگترین ناوهای جنگی در جهان است. این نام به افتخار Chester V. Nimitz، فرمانده ناوگان اقیانوس آرام در طول جنگ جهانی دوم گرفته شده است.

ساخت هر یک از این کشتی ها حدود 4.5 میلیارد دلار هزینه داشته است. آنها توسط Newport News Shipyards (NNS)، بخشی از صنایع Huntington Ingalls (HII)، بزرگترین شرکت صنعتی ویرجینیا، و یکی از دو تامین کننده زیردریایی برای نیروی دریایی ایالات متحده ساخته شدند.

عکس کشنده ترین سلاح های جهان کدام کشور است؟

سلاح های شیمیایی – ویروس Chimera

ویروس Chimera در لیست قوی ترین سلاح های جهان قرار دارد. ویروس کایمرا توسط مرکز بیولوژیکی دامپزشکی به عنوان یک میکروارگانیسم هیبریدی جدید ایجاد شده از اتصال قطعات اسید نوکلئیک از دو یا چند میکروارگانیسم مختلف که در آن هر یک از حداقل دو قطعه حاوی ژن های مورد نیاز برای همانندسازی است، تعریف می شود.

ترکیب دو ویروس بیماری زا باعث افزایش مرگ و میر ویروس های جدید می شود، به همین دلیل مواردی وجود داشته است که ویروس های کایمریک را برای استفاده به عنوان سلاح های بیولوژیکی در نظر گرفته اند. به عنوان مثال، پروژه Chimera اتحاد جماهیر شوروی سعی کرد DNA را از آنسفالیت اسب ونزوئلا، آبله و ویروس ابولا در اواخر دهه 1980 سنتز کند.

آگنی. موشک

موشک آگنی هند در رتبه نهم فهرست قدرتمندترین سلاح های جهان قرار دارد. موشک‌های آگنی خانواده‌ای از موشک‌های بالستیک با برد متوسط ​​تا قاره‌پیما هستند که توسط هند ساخته شده‌اند و به نام یکی از پنج عنصر طبیعت، آتش، نامگذاری شده‌اند. موشک آگنی یک موشک بالستیک سطح به سطح با برد بلند است.

عکس کشنده ترین سلاح های جهان کدام کشور است؟

Trident II D5 SLBM

موشک Trident در فهرست قدرتمندترین سلاح های جهان قرار دارد. موشک Trident یک موشک بالستیک زیردریایی (SLBM) است. این موشک که در اصل توسط موشک و فضایی لاکهید ساخته شد، مجهز به یک کلاهک هسته ای و یک موشک بالستیک هسته ای با پرتاب از زیردریایی است. موشک trident توسط 14 زیردریایی کلاس اوهایو نیروی دریایی آمریکا با کلاهک های آمریکایی و همچنین چهار زیردریایی کلاس ونگارد نیروی دریایی سلطنتی با کلاهک های انگلیسی حمل می شود.

227227

دکمه بازگشت به بالا