عمومی

غوطه‌ور شدن در دنیای قرآن با تکنولوژی واقعیت مجازی

رئیس اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در مورد استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در حوزه قرآنی گفت: استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی و طراحی‌های خلاقانه، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای کاربران ایجاد می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در دنیای قرآنی غوطه‌ور شده و با نگاهی جدید به آیات، زندگی و خلقت‌های بیان‌شده در قرآن را کشف کنند.

مهدی سیفی -رئیس اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران- در گفت‌وگو با دکترنامه، در مورد تکنولوژی واقعیت مجازی که در غرفه فعالیت‌های شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در نمایشگاه قرآن کریم مستقر است، گفت: همزمان با برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تلاشی بی‌سابقه برای عمیق‌تر کردن درک و فهم آیات قرآن محصول جدیدی را معرفی کرده‌ایم که بر پایه واقعیت مجازی است.

وی ادامه داد: این محصول، با هدف ارتقاء سطح آگاهی و درک مردم از آیات قرآنی طراحی شده که به تجسم مخلوقات، حشرات و حیواناتی می‌پردازد که در قرآن کریم ذکر شده‌اند.

سیفی خاطرنشان کرد: با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی و طراحی‌های خلاقانه، این پروژه تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای کاربران ایجاد می‌کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در دنیای قرآنی غوطه‌ور شده و با نگاهی جدید به آیات، زندگی و خلقت‌های بیان‌شده در قرآن را کشف کنند.

رئیس اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران تصریح کرد: این پروژه، نتیجه‌ همکاری میان متخصصان دینی، فناوری اطلاعات و هنرمندان بصری است که نشان‌دهنده پتانسیل واقعیت مجازی برای تحول در آموزش و فهم مفاهیم دینی و معنوی است. 

وی ابراز کرد: این محصول جدید که به تازگی در غرفه شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در نمایشگاه قرآن عرضه شده است قدمی مهم در جهت تعامل فعالانه‌تر جامعه با آموزه‌های قرآنی محسوب می‌شود که در آینده‌ای نزدیک بر دامنه استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

سیفی در پایان گفت: شهروندان و علاقه‌مندان به فرهنگ و معارف قرآنی می‌توانند از این تکنولوژی برای تجربه‌ای عمیق‌تر و متفاوت از آموخته‌های قرآنی در غرفه شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا