عمومی

فتح الله زاده:برای طلب استراماچونی به رئیس جمهور، مخبر و قالیباف نامه نوشتم/ می خواهند استقلال را زمین بزنند

قرارداد ۴.۵ میلیاردی یک بازیکن در استقلال را تبدیل به ۳۲ میلیارد تومان کرده اند!

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: برای پرداخت طلب استراماچونی به رئیس جمهور، مخبر و آقای قالیباف نامه نوشتم اما به تنهایی از پس پرداخت مطالبات این مربی بر نمی آیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، علی فتح الله زاده که در برنامه فوتبال برتر حضور پیدا کرده بود در خصوص شرایط این روزهای باشگاه استقلال که برای پرداخت مطالبات استراماچونی بحرانی شده است اظهار داشت: فردای روزی که آمدم، گفتم نمی‌دانستم شرایط باشگاه به این شکل است و بدهی تا این اندازه وجود دارد. من روز اول گفتم اگر کسی می‌تواند این شرایط استقلال را درست کند، من کنار خواهم رفت. گفتم اگر کسی ادعا می‌کند پولدار است، من او را به وزیر معرفی می‌کنم تا مدیرعامل شود. من اگر الان بگویم نیستم، می‌گویند ترسیده است.

وی افزود: وضعیتی داریم که هر روز دلار جابجا می‌شود. در دوره مدیریت قبلی اگر 30 میلیارد می‌دادیم، پرونده استراماچونی بسته می‌شد یا حتی اگر هر کدام از مدیران قبلی 20 درصد می‌دادند، درست می‌شد و الان به 100 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. طی سه ماه و نیم اخیر 160 میلیارد تومان پول آوردم که یا قرض کردم یا آورده داشتم. من برای باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه، 300 هزار دلار پول دادم و تا امروز یک میلیون دلار، پول را برای باز کردن پنجره، مطالبات کادر فنی، بازیکنان خارجی، محمد محبی و … را دادم. 80 میلیارد تومان هم پول بازیکنان را پرداخت کردم.

مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد: من اگر بازیکن بگیرم نهایتا 10 میلیارد پول او است، اما طلب استراماچونی 100 میلیارد تومان شده و باید این موضوع را مدنظر قرار داد. ما بالاترین رقم را با پرداخت مطالبات و پاداش‌ها دادیم و تا آخر فصل هم همه این مباحث را جمع و جور می‌کنم، اما این 100 میلیارد تومان برای من مشکل ایجاد می‌کند. بازیکن کشور حاشیه خلیج فارس چند صد میلیارد تومان پول می‌گیرد و ما هم باید از طریق دولت حمایت شویم تا این مطالبات را پرداخت کنیم.

فتح الله زاده تاکید کرد: صفحات مجازی به غلط علیه ما خبر می‌زنند. مثلا ما فقط می‌توانیم آی‌تی‌سی یک بازیکن(آمانوف) را صادر نکنیم ولی قانون فیفا می‌گوید هفت روز بعد فیفا می‌تواند مجوز بازی او را بدهد ولی خبری مبنی بر شکست باشگاه استقلال در پرونده این بازیکن منتشر می‌شود.چرا وقتی قانون رو می دانند خبر می زنند که استقلال در پرونده آمانوف شکست خورد.متاسفانه این کار را می کنند چون می خواهند استقلال را زمین بزنند.چرا پیج‌های هواداری به ما حمله می‌کنند؟از این پیج‌ها شکایت کرده‌ایم و حکم جلب آنها را گرفتیم؛ جالب است که یکی از آنها فراری است!

وی  در خصوص اینکه چرا با پولی که از ابتدای فصل وارد باشگاه کرده طلب استراماچونی را پرداخت نکرده است گفت: ما باید 100 میلیارد تومان را تا دهم فروردین‌ماه به استراماچونی پرداخت کنیم. پارسال این مبلغ 40 میلیارد تومان و حتی یک ماه و نیم قبل 50 میلیارد بوده، اما باید مطالبات دیگر را می‌دادیم چون بازیکنان قصد داشتند اعتصاب کنند و دچار حاشیه  می شدیم.من پولی را که وارد باشگاه کردم خرج امور جاری تیم کردم. اگر این مطالبات را ندهیم، قطعا از آسیا حذف می‌شویم. دولت به همه جا ارز نیمایی می‌دهد و همین مدل ارز را به ما هم بدهد چون بازیکن خارجی گرفتیم و می‌خواهیم به آنها بدهیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد: ما هشت امتیاز عقب افتادیم، ولی در کوتاه‌ترین مدت خودمان را رساندیم و در پنج بازی با نتایج پر گل برنده شدیم، اما بازهم ما را اذیت کردند و با انتشار اخبار نادرست می‌خواهند تیم را دچار حاشیه کنند.من این باشگاه را دوست دارم، ولی نمی‌شود که همیشه مدام به آن بچسبم. اگر بدانم کسی می‌تواند به جای من کمک کند، والله کنار می‌شوم و او را کمک خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد:من به آقای رئیس جمهور، مخبر، قالیباف و … نامه زدم و در این مسیر آقای سجادی هم کنار ما بودند که متاسفانه دچار حادثه شدند.تیم ما مشکلی ندارد و بازیکنان و هواداران خیال‌شان راحت باشد، ولی تنها مشکل من ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی استراماچونی است. انصاف داشته باشید و بگذارید ما کارمان را بکنیم.

فتح الله زاده خاطرنشان کرد: هوادار ما یک هفته است می‌گوید به ما حساب بدهید تا کمک کنیم و اگر ما شماره حساب ندهیم، می‌گویند چرا منتشر نمی‌کنید تا به تیم کمک کنیم. اگر شماره حساب ندهیم و در آینده یک اتفاقی برای تیم بیفتد، ما را مقصر می‌دانند.باور کنید من از ۶ صبح تا ۱۲ شب در دفترم هستم و کار می‌کنم، اما علیه ما حاشیه ایجاد می‌کنند. ما ۵ بازی پیاپی بردیم و بچه‌های ما و کادر فنی زحمت می‌کشند، ولی همچنان اخبار نادرست منتشر کرده‌اند. بگذارید اگر نتیجه نگرفتیم بعد این مسائل را بگویید.

مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد: امیدوارم پرونده استراماچونی حل شود. بحث محمد محبی را در نظر بگیرید که یک روزه حل کردیم. آقایان می‌گفتند پول را پرداخت کردند، اما متوجه شدم این کار انجام نشده است. از یک نفر پول گرفتم و یک روزه ۲۴۰ هزار دلار به باشگاه سانتا کلارا پرداخت کردم. اگر این پول را نمی‌دادیم، باید علاوه بر دادن محبی به آنها، ۶۰۰ هزار دلار هم غرامت باید پرداخت می‌کردیم. با این وجود، ۹۰ هزار دلار به حساب باشگاه پرتغالی نشست و مابقی در یک حساب مشخص مانده که به همین دلیل سانتا کلارا به فیفا شکایت کرده است. ما هم با وکلای داخلی خودمان مستندات را به فیفا ارائه دادیم و روز دوشنبه( امروز) فیفا گفت این بازیکن مشکلی برای ادامه حضور در استقلال ندارد، ولی باید ۱۴۷ هزار دلار بدهید تا در استقلال بماند. به این روش، قضیه محبی حل شد.

وی یادآور شد: سه جلسه با تاج برگزار کردیم تا پول‌های ما در ای‌اف‌سی را پرداخت کنند. من باید ۱۰۰ میلیارد تومان جور کنم تا پول استراماچونی پرداخت شود. تمام تلاشم را خواهم کرد و به هواداران نیز می‌گویم پشت ما باشند چراکه یک مسئله ملی در میان است. همه باید به هوش باشیم. اگر این پول پرداخت نشود، خدایی ناکرده با کسر امتیاز و حذف از آسیا مواجه می‌شویم. با یک شرکت صحبت کردم تا اسپانسر شود و تا دو روز آینده پاسخ خواهد داد. اگر این اتفاق بیفتد و مشکلی بابت حضور اسپانسر به وجود نیاید، بخشی از مشکلات حل خواهد شد.

فتح الله زاده ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای دولت پولی نیست که الان به استقلال کمک کند. ما همین الان بخاطر دریافت یک وام، ماهیانه بیش از ۸ میلیارد تومان قسط می‌دهیم. من به وعده‌هایی که داده بودم، عمل کردم، ولی یک تنه نمی‌شود پرونده استراماچونی را حل کرد. ما می‌خواهیم ارز نیمایی به ما بدهند چراکه میلیون‌ها هوادار داریم و در صورت پرداخت این ارز به ما، مشکل حل خواهد شد.عدد اولیه استراماچونی ۱۰ میلیارد تومان بود که الان به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل استقلال افزود: روز اولی که آمدم، گفتند 300 میلیارد تومان در حساب باشگاه هست. فردای صبح همان روز به بخش مالی زنگ زدم و گفتم 50 میلیارد تومان برای پرونده استراماچونی پرداخت کنید تا مشکل‌ساز نشود که گفت از کجا؟! گفتم ندارید، گفت حتی یک هزار تومان هم نیست! علاوه بر این، 150 میلیارد تومان هم وام گرفته بودیم که باید اقساط آن را پرداخت می‌کردیم. باید مردانه آدم‌ها را مدیر کنید تا این کارها انجام نشود.

وی با اشاره به شکایت فردی که خودش را ایجنت یامگا معرفی کرده است( اینجا ببینید)  گفت: حداکثر مبلغی که ایجنت یک بازیکن باید بگیرد، 10 درصد است، اما با وجود اینکه مبلغ قرارداد یامگا 300  هزار دلار است، چطور 62 هزار دلار باید به ایجنت او پرداخت کنیم؟ چرا به این شکل قرارداد بستند؟

فتح الله زاده با افشاگری در مورد قرارداد یک بازیکن این تیم عنوان کرد: قرارداد سه ساله یک بازیکن در استقلال به ترتیب یک میلیارد، یک و نیم میلیارد و دو میلیارد تومان بود که  روی هم مبلغ 4.5 میلیارد می شد ولی آقایان قرارداد او را چهار ساله کردند و جمع آن را به 32 میلیارد تومان رساندند! چرا این کار انجام شد؟ بر چه اصولی این کار انجام شده و طبق کدام بحث اقتصادی؟ آن بازیکن زیر 25 سال است و در چهارمین فصل قراردادش، بزرگسال خواهد شد. وقتی قرارداد بستند، نمی‌گفتند شاید سرمربی در آینده او را نخواهد؟

مدیرعامل استقلال ادامه داد: معتقدم همان سال هم اگر شفر را نگه می‌داشتیم، قهرمان می‌شد که این کار را نکردیم. من اطمینان می‌دهم تیم ما تا پایان فصل مشکل مالی ندارد و همه عوامل به خوبی کارشان را انجام می‌دهند، اما باید مشکلی که از گذشته به ما رسیده را حل کنیم. امیدوارم در پرونده استراماچونی کمک شود چون این پرونده از حیطه اختیارات من خارج است و به تنهایی قابل حل نیست. من باعث این شرایط نیستم ولی با تمام توان تلاش می‌کنم این موضوع حل شود.من حرفه‌ای هستم و اولین دستورم پرداخت 50 میلیارد تومان به استراماچونی بود ولی به یکباره گفتند در حساب باشگاه هیچ پولی نیست. در حالی که در زمان ورودم به استقلال، گفتند 300 میلیارد وجود دارد.

وی تاکید کرد: امیدوارم نهادها و ارگان‌ها کمک کنند تا این پول را پرداخت کنیم. با وجود اینکه سجادی دچار حادثه شدند و نمی‌توانند به ما کمک کنند، اما امیدوارم 30 اسفند به هواداران استقلال بگوییم این پرونده حل شد و پول استراماچونی را پرداخت کردیم. ته دلم این است که در این پرونده موفق خواهیم شد.15 سال مدیرعامل بودم ولی در هیچ دوره‌ای مثل فصل گذشته استقلال پول نداشت. آقای قربان‌زاده سال قبل 500-400 میلیارد تومان به باشگاه استقلال داد ولی پول استراماچونی پرداخت نشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا