عمومی

فشار غرب علیه بن سلمان برای آزادی بن نایف

انگلیس تایمز در گزارشی گزارش داد ، جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا برای آزادی محمد بن نایف ، ولیعهد سابق سعودی ، از سمت خود تحت فشار است.

روزنامه تایمز گزارش داد که بن نایف متحد اصلی ایالات متحده است و پس از اینکه محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی وی را به زندان انداخت و وی را به زور از سمت فرمانداری برکنار کرد ، اکنون در وضعیت دشواری قرار دارد.

فشار بر بایدن پس از آن منتشر شد كه سرویس های اطلاعاتی آمریكا گزارشی در مورد قتل جمال خاشقجی ، روزنامه نگار منتقد سعودی در كنسولگری عربستان در استانبول منتشر كردند كه اظهار داشت این جنایت با رضایت بن سلمان رخ داده است.

این فشار همچنین در شرایطی رخ می دهد که دولت جدید ایالات متحده در حال ارزیابی مجدد روابط نزدیک خود با عربستان است.

محمد بن نایف که از زمان ولیعهد بن سلمان تحت نظارت دقیق بوده است ، در یک اردوگاه نظامی در مرکز عربستان سعودی نگهداری می شود. مرکزی که مقامات سعودی برای گفتگو و استراحت در صحرا به آنجا می روند.

به گفته منابع آگاه ، شاهزاده بن نایف 61 ساله پس از انتقال به اردوگاه نظامی به مدت شش ماه در سلول انفرادی شکنجه شد.

در این مدت 38 کیلوگرم وزن کم کرد و زخمها روی پاهایش ظاهر شد. طبق روزنامه های انگلیسی ، بن نایف که قبلا بدون مشکل راه می رفت ، پس از بازداشت در یک اردوگاه نظامی در راه رفتن و تکیه بر عصا مشکل داشت.

در این رابطه یک منبع آگاه گفت: “پس از انتشار گزارش وضعیت جسمی خائم بن نایف و شکنجه علیه وی ، بسیاری از مردم نسبت به این موضوع احساس نگرانی می کنند.”

311311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا