فضای کسب و کار اصفهان ۱۸ پله صعود کرده است

دکترنامه/اصفهان استاندار اصفهان معتقد است: در ابتدای سال ۱۴۰۰، رتبه اصفهان در شاخص فضای کسب و کار ۲۳ بوده است، در حالی که در پایان سال ۱۴۰۱، به رتبه ۵ رسیده‌ایم و حدود ۱۸ پله صعود داشته‌ایم. مواردی از این دست حاکی از آن است که فضای کسب و کار در استان به سمت شرایط مناسب‌تر و آرمانی تر در حال حرکت است.   

هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در هتل عباسی اصفهان، صبح امروز چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت برگزار شد. در این مراسم، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان، با بیان اینکه استان اصفهان از جایگاه ممتازی در حوزه علم و فناوری کشور برخوردار است، اظهار کرد: استان اصفهان، محصولات، صادرات و خدمات دانش بنیان بسیاری را در سال‌های گذشته در کشور ارائه کرده است. به عبارتی، استان اصفهان با وجود ۸۰۰ شرکت دانش بنیان، جایگاه دوم را در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در کشور به خودش اختصاص داده است.  

وی دو محور اصلی برای حرکت استان را مطرح کرد و گفت: بر مبنای سند آمایش استان، ما دو محور را در استان اصفهان به‌عنوان مسیر پیشرفت و آبادانی استان در نظر گرفته‌ایم. این دو محور  اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش بنیان است.

وی ایده جدیدی را مطرح کرد و افزود: مدیریت ارشد استان در دولت سیزدهم با درک اهمیت اقتصاد دانش بنیان، تلاش کرده است که تمام مجموعه‌ها را مدیریت و پشتیبانی کند. ایده جدیدی که استان قصد دارد در حوزه اقتصاد دانش بنیان بنا کند، شهرک انیمیشن است. با وجود پیشینه‌های تاریخی و فرهنگی سرزمین‌مان، امیدوارم به زودی شهرکی را با ورود در این حوزه‌ها تاسیس کنیم.  

استاندار اصفهان با بیان اینکه سعی کرده‌ایم که ظرفیت‌های استان را برای بهبود شرایط کسب و کار و ایجاد فضای مناسب بیشتر کنیم، خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۰، رتبه اصفهان در شاخص فضای کسب و کار ۲۳ بود، در حالی که در پایان سال ۱۴۰۱، به رتبه ۵ رسیدیم و حدود ۱۸ پله صعود داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزه‌های بانکی با خدمت گرفتن کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و مساعدت‌های بانک‌ها، نسبت مصارف به منابع استان برای اولین بار به عدد بالغ بر ۷۶ درصد رسید، در حالی که در ابتدای دولت سیزدهم در استان، عدد ۵۴ را داشتیم. ۲۲ درصد رشد در این زمینه، حاکی از آن است که در حوزه پشتیبانی بنگاه‌های اقتصادی، رویکرد بانک‌ها تغییر پیدا کرده است. همچنین، قریب به ۳۲ هزار میلیارد تسهیلاتی که تنها در سال ۱۴۰۱ برای بانک‌های استان تکلیف شده بود، انجام شد و این نشانه آن است که حرکت‌های خوبی انجام می‌شود.  

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: همکاران ما در حوزه معاونت اقتصادی قریب به ۴۰۰ بنگاه اقتصادی راکد را از ۹۴۱ بنگاه اقتصادی استان که در سال‌های گذشته راکد شده بود را به چرخه تولید برگرداندند. تمام این موارد حاکی از آن است که فضای کسب و کار در استان به سمت شرایط مناسب‌تر و آرمانی‌تر در حال حرکت است. علاوه بر این، پس از سی سال که پروژه‌های تامین آب در استان متوقف بوده، طی یک سال گذشته دو پروژه بسیار مهم آغاز شده و در یکی از آن‌ها قریب به ۲۵۰ کیلومتر و در دیگری حدود ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر پیش رفته‌ایم.  

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا