عمومی

فلسطینیان همچنان با قوت از حماس حمایت می‌کنند

مرکز تحقیقات سیاسی و نظرسنجی فلسطین اعلام کرد حماس همچنان در میان ساکنان کرانه باختری و غزه از محبوبیت بالایی برخوردار است.

به گزارش دکترنامه، در بازه زمانی بین ۲۶ مه تا اول ژوئن، این مرکز با نظرسنجی دریافت که در میان فلسطینیان و اهالی کرانه باختری، حماس از محبوبیت بالایی برخوردار است.

مرکز تحقیقات سیاسی و نظرسنجی فلسطین همچنین عنوان کرد انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان در میان فلسطینیان محبوب هستند.

این مطالعه نشان می‌دهد ۸۰ درصد از مردم غزه یکی از اعضای خانواده خود را ازدست‌داده‌اند یا یکی از نزدیکانشان مجروح شده است.

به نقل از پراودا، طبق اعلام این مرکز، بیش از دو سوم فلسطینیان در کرانه باختری و غزه همچنان از حماس در جنگ علیه ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه حمایت می‌کنند و نزدیک به ۸۰ درصد معتقدند که به برکت عملیات طوفان الاقصی ۷ اکتبر بود که موضوع فلسطین بار دیگر به یک موضوع منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شد.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد تقریباً همه فلسطینی‌ها درباره جنایات جنگی که توسط ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب شده است، اتفاق‌نظر دارند و در مقابل ۹۰ درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند که حماس جنایتی مرتکب نشده است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا