فیلم | تمرینات سخت و نفسگیر فضانوردان ناسا زیر آب برای تمرین سفر افسانه ای به ماه

ناسا در توضیح ویدیویی جالبی که عملیات مختلف فضانوردان روی ماه را نشان می دهد نوشت: تصاویر واقعی از آماده سازی ماموریت آرتمیس!

در آزمایشگاه شناوری خنثی (NBL) در هیوستون، مهندسان شرایط زیر آب را با شرایطی که فضانوردان ممکن است در ماه تجربه کنند، مطابقت دادند.

این شرایط شامل انجام فعالیت های اساسی مانند حرکت گاری حاوی ابزار و نشانگرهای نمونه برداری قمری و همچنین کارهای ساده مانند بلند کردن سنگ ها، حفاری، راه رفتن روی شیب ها، زانو زدن، ایستادن و بلند شدن پس از سقوط است.

منطقه قمری این آزمایشگاه هنوز در مرحله آماده سازی است. به زودی، سنگ های بیشتری در داخل حوضچه قرار خواهد گرفت، همراه با صفحات بزرگ شبیه سازی شیب ها برای پیاده روی، و همچنین مناطقی برای نمونه برداری. همچنین برای جلوگیری از انعکاس نور و شبیه سازی بهتر شرایط در قطب جنوبی قمر زمین، یک پوشش غیر بازتابنده سیاه وجود خواهد داشت.

در این ویدئو غواصان را می توان در آزمایشگاه شناوری خنثی زیر آب در نور کم مشاهده کرد. آنها در کنار نمونه‌های سنگ مصنوعی ماه شنا می‌کنند و از چراغ قوه و ابزارهای دیگر برای انجام وظایف ضروری خود در یک محیط گرانش 1.6 استفاده می‌کنند.

5858

دکمه بازگشت به بالا