فیلم | لحظه سقوط یک شهاب‌سنگ بزرگ در آمریکا

بیش از 700 نفر گزارش داده اند که یک شهاب سنگ درخشان را در آسمان ایالات متحده مشاهده کرده اند.

کمتر از دو هفته پس از عبور یک گوی آتشین درخشان از روی دریاچه های بزرگ و پراکنده شدن زباله های فضایی در امتداد سواحل آن، بارش شهابی تماشایی دیگری باعث شگفتی تماشاگران آسمان در شمال شرقی ایالات متحده شده است.

رگه ای از نور در روز پنجشنبه (1/10 دسامبر) تقریباً در ساعت 7:30 بعد از ظهر به وقت شرقی (4 صبح به وقت شرقی) از آسمان گذشت و حداقل 737 شاهد در سراسر ایالت میشیگان آن را مشاهده کردند. ، ایندیانا، اوهایو، نیویورک، پنسیلوانیا، ویرجینیا، مریلند، تنسی، و کارولینای جنوبی و شمالی. مشاهدات در انتاریو کانادا نیز گزارش شده است.

تعداد کمی از دوربین های خانگی و همچنین یک دوربین شهاب سنگ که وظیفه آن ثبت لحظه عبور گلوله آتشین از آسمان است، تصاویری از این شهاب به ثبت رسانده اند.

یکی از کاربران توییتر به نام جف گیل مدت کوتاهی پس از این اتفاق در توییتر نوشت: من به تازگی شاهد یک رگه سبز و نارنجی زیبا در شرق زمین بودم. آیا هیچ کدام از شما امشب شهاب سنگی را در شرق اوهایو دیده اید؟

توییت او واکنش های زیادی را از سوی یکی دیگر از شاهدان خوش شانس به دنبال داشت.

فیل حداد (فیل حداد) از پیتسبورگ حتی از او خوش شانس تر بود زیرا دوربین درب او این تصویر از گلوله آتش را ثبت کرد.

او با به اشتراک گذاشتن این ویدئو در توییتر نوشت: “من اغلب توییت نمی‌کنم، اما وقتی این کار را انجام می‌دهم به این دلیل است که یک شهاب در حال عبور را در دوربین درم شکار کردم.”

یکی دیگر از کاربران توییتر، رابرت تینی از کلیولند، با به اشتراک گذاشتن ویدئویی از دوربین خانگی خود به این توییت پاسخ داد.

اطلاعات بیشتری در مورد ماهیت این سنگ فضایی که انجمن شهاب سنگ آمریکا آن را 2022-9579 نامیده است در دسترس نیست و هنوز مشخص نیست که آیا بخشی از آن به زمین رسیده است یا خیر.

در 19 نوامبر، قطعات سه فوتی (یک متری) سنگ فضایی در منطقه مشابهی در ساحل دریاچه انتاریو سقوط کرد. اخترشناسان سنگ فضایی را سه ساعت قبل از ورود به جو زمین شناسایی کردند و توانستند محل برخورد آن به زمین را محاسبه کنند. این سنگ ششمین سنگی است که قبل از برخورد به سیاره ما کشف شده است.

5858

دکمه بازگشت به بالا