قدرت سرایت ویروس کرونا بیشتر شده است/ امتحان واکسن کرونای ایرانی روی مدل‌‌های انسانی از دو هفته آینده

آفتاب‌‌نیوز:

سعید نمکی در دیدار با فرمانده معظم کل سپاه پاسداران با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین ، جمعی از فرماندهان سپاه و بسیج ، مدیران ارشد و معاونین وزارتخانه گفت: ما در کرونا از سپاه ، نیروهای مسلح و بسیج کمک می گیریم. این به این دلیل است که وقتی شخصی گرفتار می شود ، ابتدا با اعضای خانواده و برادرانش تماس می گیرد. زیرا خوشبختانه آن قطعه کوچک از کوه الماس دفاع مقدس در قلب برادر کوچک شما به یادگار مانده است و من همیشه فکر کرده ام که با روش های جهاد و دفاع مقدس می توان کشور را نجات داد و با همان عزیزانی که باقی مانده آن راه مقدس هستند ، می توان کشور را نجات داد. . اداره می شود.

وی با اشاره به آنچه در طول کرونا رخ داد ، افزود: روز اول که شنیدم ویروسی با این مشخصات به چین آمده است ، به دوستانم گفتم آنچه از این ویروس دیدم مجموعه جدیدی با ویژگی های منحصر به فرد و اجداد آن است. ” شبیه شتر ، گاو ، پلنگ نیست. این ویروسی است که قطعات مختلف ویروسی دارد ، بنابراین من به دوستانم می گویم که جهان میزبان به یکی از پیچیده ترین موجودات زنده تبدیل شده است و نمی دانم چه مدت طول می کشد تا با آن مقابله کنیم. در آن زمان گفتم که هر کسی که عجله دارد در مورد ویروس ها و نحوه کار آنها در دنیای امروز صحبت کند احمقانه است ، بی اطلاع است.

وی ادامه داد: در روزهای اول اوایل بهمن ماه اعلام کردم تا زمانی که این آتش به لانه یک کشور نریزد ، بعضی ها متوجه نمی شوند که ما چه می گوییم. با این حال ، ما سعی می کنیم بسیار آماده این پدیده باشیم و سعی کنیم فرض کنیم اگر باد می وزد ، طوفان است. اروپا و ایالات متحده با تمام زیرساخت های خود تقریباً منفجر شده بودند اما در طوفان گرفتار شده بودند. به همین دلیل خوشبختانه عاقلانه و طبق روش دفاع مقدس پیش رفتیم.

نمکی گفت: بنابراین ، ما ابتدا سنگرهایی می سازیم و خود را برای حمله اولیه ویروس آماده می کنیم. در روزهای اول پروازهای مرکز آلودگی را قطع کردیم و سعی کردیم دماسنج و تجهیزات را در همه دروازه های کشور اعم از زمینی ، دریایی و هوایی نصب کنیم و از طرف دیگر دانشگاه هایی را آموزش دادیم و اعلام کردیم که همه دانشگاه ها تختخواب های خود را آماده می کنند. . از آنجا که در طی دو هفته 2000 تخت ICU اضافه کردیم ، در طی دو تا سه هفته 900 دستگاه تهویه اضافه کردیم و در اولین حمله ، هیچ یک از بیماران ما در پشت هر بیمارستان آویزان نبودند و به دلیل کمبود ثروت ، یکی از بیماران ما از این کار عقب ماند. اقتصاد. بیمار در خانه نبود و ما برای جوانتر كردن بیماران از افراد مسن ونتیلاتور و دستگاه تنفس نمی گرفتیم. اخیراً ، در یك كشور اروپایی ، زنی اعلام كرد كه من جانم را داده ام و آن را به یك دستگاه تنفس جوانی داده ام ، اما در آن كشور ، یك زن 103 ساله تحت درمان قرار گرفت و در كردستان آزاد شد. این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

جزئیات ساخت واکسن کرونا ایران

وزیر بهداشت با اشاره به تولید واکسن کرونا در ایران گفت: این ویروس پیچیده است و تولید واکسن پیچیده خواهد بود. یک دوز قطعاً بی خطر نیست و باید 2 تا 3 دوز واکسن تزریق شود. در عین حال ، در این ویروس ، ما نه تنها باید به دنبال آنتی بادی باشیم ، بلکه باید به سمت ایمنی سلولی حرکت کرده و به واکسن های دوقلو احتیاج داشته باشیم. در دو تا سه تیم پیشرفته ، ما واکسن را بر روی مدل های حیوانی آزمایش می کنیم که عملکرد خوبی دارند و نتایج را به سازمان بهداشت جهانی گزارش می دهیم. ما طی دو هفته آینده وارد مدل انسانی خواهیم شد و امیدواریم که با لطف و عنایت و عنایت و همدلی خداوند از طرف TNI ، بسیج و سازمانهای غیردولتی ، این مرحله را پیش ببریم و تا زمانی که جمهوری اسلامی آن را تجربه نکند ، در درمان و پیشگیری موفقیت کسب کنیم. گلدن دارای دفاع مقدس است و پرچم جهان در کرونا است

ما بین قومیت ها فرقی نمی گذاریم

وزیر بهداشت اظهار داشت: یکی از روش های ضد انقلاب این است که جمهوری اسلامی ایران از افراد خاصی غفلت می کند. در حالی که در میان اعراب ، کردها ، سنی ها ، بلوچی ها و … ، حتی یک شکایت از سیستم بهداشت وجود ندارد. ما در طول ویروس کرونا ویروس هزاران افغان را بدون کارت به صورت رایگان درمان کردیم. این پاداش با همدلی اتفاق می افتد. ما ترانشه درست کردیم و وقتی امواج شکستند ، حمله به ویروس را شروع کردیم.

نمکی افزود: پس از آن از نیروهای بسیج کمک خواستیم و به ویروس حمله کردیم. ما همچنین سیستم 4030 را راه اندازی کردیم. خوشبختانه ، از زمانی که به وزارت بهداشت آمدم ، پرونده الکترونیکی پرونده سلامت را فعال کردم. با اتکا به بسیج 300000 تیم را فعال کردیم و سیستم 4030 را فعال کردیم و در واقع به جای حمله ناگهانی ویروس ، ویروس را انتخاب کردیم. ما در ابتدا 78 میلیون خانواده و فرد ایرانی را بررسی کردیم. افرادی را که باید در بیمارستان بستری شوند شناسایی می کنیم ، هر سه روز در خانه نیاز به قرنطینه را بررسی می کنیم ، با کمک فرزندان بسیجی خانه ها را ضد عفونی می کنیم و سپس افرادی را که با بیماران در تماس هستند آزمایش می کنیم. ما همچنین تعداد آزمایشات خود را از 2000 به 25000 در روز افزایش دادیم و مراکز آزمون خود را از دو به 160 در کشور افزایش دادیم و یک کار بزرگ ملی در حال شکل گیری بود.

وی ادامه داد: بنابراین در کمتر از دو ماه می توانیم میزان مرگ و میر را 20 درصد و میزان بروز را به کمتر از 25 درصد برسانیم و در خدمت فرماندهان بزرگ خود خواهیم بود که بگویند هر بار در آستانه مرگ یک رقمی هستیم. روزها. دوباره اتفاق می افتد. ما فکر می کنیم مسیری که در پیش می گیریم عاقلانه ترین و علمی ترین راهی است که می توانیم انتخاب کنیم. یعنی تشخیص به موقع ، درمان و انزوا که باعث می شود در کمتر از دو ماه 30 نفر در روز کشته شوند. پس از طوفان به کشور در غیر این صورت ، آنها متوجه می شوند که ایران در اوج تحریم ها و فشارها چه کارهایی انجام داده است.

وزیر بهداشت ، با بیان اینکه زیرساخت های زیادی به طرح تحول اضافه کرده ایم ، گفت: امروز اندازه تختخواب ما 1.6 در هر 1000 نفر است. در همین حال ، فرانسه حدود هفت تختخواب دارد و در کوچکترین کشور اروپایی این شاخص از شش تخت خواب کمتر نیست. آنچه باعث افتخار ما در این راه است ، استفاده از روش های جهادی و بسیجی در مدیریت بیماری است.

وی اظهار داشت: برخی تصور می كنند كه تاج فقط یك بیماری است و وزارت بهداشت مسئول مدیریت آن است ، اما باید بدانیم كه تاج دندان مشكلی برای سلامتی نیست. اگرچه قربانیان و اجساد مجروح را جمع می كنیم ، اما منبع آلودگی از دست وزارت بهداشت نیست. ما باید فکر می کردیم که تاج یک پدیده اولویت دار است که در صورت بروز این امر بر عوامل اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی ، اقتصادی ، سیاسی و سایر عوامل تأثیر می گذارد. از روز اول اعلام می کنیم که تاج اولین اولویت ملی است. اگر تاج را جمع کنیم ، ما در همه ابعاد گام داریم ، اما اگر در مدیریت کرونا شکست بخوریم ، اعتبار سیستم را به طور کلی زیر سوال می بریم.

وزیر بهداشت گفت: حضرت آقا بارها از اقدامات مدافعان سلامت تشکر کرده اند و من احساس شرمندگی می کنم. ما هنوز خود را شایسته این تشکر نمی دانیم و فکر می کنیم که ایراداتی داریم که باید برطرف کنیم.

نمکی گفت: “ما در بدترین دوره اقتصادی کشور هستیم.” آنچه آمریکا به ما ظلم می کند ، ممکن است آنها پس از واقعه کربلا با یک ملت چنین کاری نکنند. ما در تهیه دارو و تجهیزات پزشکی مشکل داشتیم. بنابراین اولین استدلال ما این است که تاج اولویت شماره یک کشور است ، حتی اگر اقتصاد در شرایط دشواری قرار دارد و بیکاری و تورم وجود دارد. ما اولین کشور در جهان هستیم که پروتکل بهداشتی را تهیه کرده ایم. پروتکل های بهداشتی برای 1400 حرفه در 10 شبانه روز نوشته شده است.

وزیر بهداشت گفت: برای ما روشن است که بازگشایی به معنای عفونت است ، اما پروتکل های بهداشتی برای به حداقل رساندن آسیب به مردم نوشته شده است. در صنعت نفت و پتروشیمی به دلیل پایبندی به پروتکل های بهداشتی کمترین میزان بروز و مرگ و میر را داریم.

وی افزود: از طرف دیگر ما نمی توانیم جلوی تولید را بگیریم و اقتصاد را تضعیف کنیم. ما تنها وزارت بهداشت هستیم که برای کمک به اقتصاد می آییم ، نه اقتصاد. وزیر بهداشت درمانده که بیش از 30 درصد از یک میلیارد یورو مرد گفت ، برای آن دریافت نکرده ام. با این حال ، مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد. در شش ماه اول سال جاری ، 40 درصد ارز دارویی و تجهیزات پزشکی دریافت کردیم. حتی اگر سال گذشته ما تاج را تجربه نکردیم. این بدان معناست که وزیر بهداشت فقط به کرونا اهمیت نمی دهد. تا 20 روز پیش ، پرستاران ما 10 تا 12 ماه در پرداخت خود تأخیر داشتند و ما اخیراً 3 ماه پرداخت کردیم.

نمکی گفت: “مورد دیگری که به ما آسیب می زند ، نوع مدیریت مکان است که ما را همراهی نمی کند.” من بارها گفته ام که در همه جای دنیا نمی توان همه گیرها را کنترل کرد. در دموکراتیک ترین سیستم های جهان که اصالت بالایی به انسان می دهد ، با مجرمان با ریاضت برخورد می کند. ما واقعاً بعضی افراد را آرام کردیم. البته برخی از آنها بسیار حمایت می کردند و در بدر 13 همه در خانه ماندند و نیروهای مسلح کمک زیادی کردند. اما جایی که آن شخص پروتکل را شکست ، ما ضربه سختی نخوردیم و این یکی از مکان هایی است که در آن آسیب دیدیم ، اکنون اگر نیروهای مسلح به صحنه نیایند و حمل و نقل غیر ضروری متوقف نشود ، موفق نخواهیم شد البته ، مشکل اصلی باید طبق معمول انجام شود ، اما برخی از اقدامات لازم نیست.

وی در مورد ارتباط از راه دور از گروه های پرخطر گفت: “ما در حال برنامه ریزی از راه دور برای افراد در معرض خطر و حمل و نقل آنها هستیم ، حتی خدمات پزشکی را به صورت پزشکی از راه دور به این گروه ارائه می دهیم. امیدواریم از این گروه به گونه ای حمایت کنیم که میزان مرگ و میر آن کاهش یابد.

نماکی با اشاره به موج جدید کرونا گفت: در این دوره میزان مرگ و میر در بیمارستان به سرعت افزایش یافته است اما ما با موجوداتی روبرو هستیم که دائماً در حال تغییر هستند. در مقابل ما هنوز یک موجود نیست. طبق مطالعه اخیر ، شب گذشته شاهد جهش جدیدی در ویروس بودیم ، که البته تأثیر قابل توجهی در پاتوژنز بیماری نداشته است ، اما احتمالاً به این سمت اشاره دارد. در عین حال ، شک نداریم که این ویروس بیشتر و بیشتر مسری می شود و اگر خدای ناکرده جهشی که در بیماری زایی ویروس نیز م alsoثر باشد ، ممکن است اثر کشنده ای داشته باشد که امیدوارم به این مرحله نرسد.

وزیر بهداشت گفت: همدلی ، هماهنگی و پروژه های مشترک با نیروهای مسلح به ویژه سپاه و بسیج بسیار موثر خواهد بود. ما در حال پیگیری طرحی برای بسیج راه های مقابله با ویروس و استفاده از زیرساخت های یکدیگر هستیم. در عین حال ، ما در سطح بالای فعلی نیازی به بیمارستان صحرایی احساس نمی کنیم ، اما وجود این بیمارستان کاملاً دلگرم کننده است. درباره اتاق بازیابی با توجه به تجربه اولیه ، این اتاقها به دلیلی پذیرفته نمی شوند. شخصی سازی در این فضاها باید تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا