عمومی

قلب دفاع سپاهان آسیب‌پذیر است/ بازی احساسی پرسپولیس بی‌مجازات نمی‌ماند

چرخابی در گفتگو با آنا

سرمربی سابق سپاهان گفت: اگر پرسپولیس بازی احساسی مثل بازی با تراکتور را مطرح کند، مقابل سپاهان مجازات می شود.

حسین چرخابی در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره شرایط سپاهان در این فصل پیش از دیدار مقابل پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر گفت: ژوزه مورایس وقت زیادی برای حضور در بازیکنان سپاهان نداشت اما با وجود نتایج در پایان هفته هفتم نتایج قابل قبولی بود و زردپوشان جزو مدعیان قهرمانی بودند. سرمربی پرتغالی هنوز ترکیب ایده آل خود را پیدا نکرده و برای مدیریت بهتر شرایط به زمان بیشتری نیاز دارد. در بازی دیروز مقابل هوادار تیمی که بهتر بازی کرد هوادار بود اما سپاهان توانست پیروز شود و البته این انتظار وجود دارد که شاهد بازی های جذاب تری از تیم موریس باشیم.

وی با انتقاد از اینکه سپاهان مشکل او را حل نکرده است، گفت: نقطه ضعف سپاهان در قلب خط دفاعی این تیم قرار دارد که نشان می دهد بسیار آسیب پذیر است و این مشکل دردسرساز خواهد بود. فاصله خط دفاع، مرکز و حمله سپاهان هنوز زیاد است و مهاجمان تغذیه خوبی ندارند. از طرفی زردپوشان اصفهان تیمی نیست که حریف را دیکته کند، یک بار که جلو افتاد به بازی دفاعی روی می آورد و ضد حمله را تماشا می کند. این ویژگی برای تیمی که می خواهد در مسیر قهرمانی بماند اصلا خوب نیست، زیرا بعد از مدتی رقبا این شیوه بازی را می شناسند و از راه هایی برای مقابله با آن در بازی استفاده می کنند.

سرمربی سابق سپاهان با بیان اینکه در دیدار قرمزهای تهران و زردپوشان اصفهان با توجه به بازیکنانی که فصل گذشته در ترکیب تیم حریف حضور داشتند، احتمال برد کدام تیم بیشتر بود، اظهار کرد: حساسیت در بازی های پرسپولیس و سپاهان خیلی بالا بودند و در چنین دیدارهایی تیمی که با تمرکز بیشتری بازی می‌کند شانس بیشتری برای برد دارد. پرسپولیس در دیدار آخر شکست خورد و سپاهان پیروز شد اما این نتیجه ملاک اصلی پیروزی نخواهد بود. در روز مسابقه تیمی که منطقی بازی می کرد شانس خیلی بیشتری برای کسب سه امتیاز داشت و تیمی که احساساتی بازی می کرد مجازات می شد. به نظر من پرسپولیس در دیدار مقابل تراکتور به خاطر انجام یک بازی احساسی شکست خورد و اگر اینطور مقابل پرسپولیس بازی می کرد باز هم مجازات می شد. دانیال اسماعیلی فر، گیورگی ولیسیانی و سروش رفیعی از سپاهان راهی پرسپولیس شده بودند و رامین رضاییان پس از جدایی از پرسپولیس به سپاهان پیوست. شهریار مغانلو و فرشاد احمدزاده در پرسپولیس بازی کردند و با پیراهن سپاهان در زمین حاضر شدند. این امر جذابیت بازی را افزایش می دهد و بازیکنانی که تمرکز بیشتری بازی می کنند در چنین مسابقاتی بهره وری بیشتری خواهند داشت.

چرخابی درباره اینکه ذوب آهن در این فصل 6 بازی از 7 بازی را مساوی کرده و تنها یک بازی را برده است، می گوید: وضعیت سبزپوشان اصفهان مصداق بارز این است که چقدر پول می خورید. باشگاه ذوب آهن هزینه زیادی نمی کند و با اختصاص بودجه اندک به تیم فوتبال خود نباید نتایج عالی کسب کند. مهدی تارتار شایستگی خود را به عنوان یک مربی خوب ثابت کرده است اما با کیفیت تیمش در رده بندی عملکرد بسیار خوب در بین تیم های تک رقمی باقی مانده است. هرکس از سپاهان توقعی دارد هرگز نباید از سپاهان انتظار داشته باشد.

انتهای پیام/4048/

دکمه بازگشت به بالا