قیمت عکاسی صنعتی چقدر است؟

مدت زمان عکاسی عامل موثر بر قیمت عکاسی تبلیغاتی

به نقل از ATRIX STUDIO مطابق تعرفه عکاسی صنعتی 1400، اولین عاملی که بر هزینه عکاسی صنعتی و قیمت تاثیر دارد، مدت زمانی است که عکاسی به طول می‌انجامد. در عکاسی صنعتی ممکن است عکاسی محصولات گاهی چندین روز زمان ببرد. برای مثال برای عکاسی از کارخانجات و فضاهای صنعتی، نشان دادن عظمت مجموعه و فضای بیرونی آن و سپس فضای داخلی و تجهیزات کارخانه زمان زیادی را لازم دارد که همین امر تاثیر به سزایی بر هزینه عکاسی صنعتی خواهد داشت. در بعضی حوزه‌های عکاسی تبلیغاتی نیز مانند عکاسی مد که به حضور مدل نیازمند است، احتمال دارد فرایند عکاسی تبلیغاتی چند روز به طول بینجامد و بر این اساس قیمت عکاسی تبلیغاتی نیز تغییر پیدا می کند.

تعداد فریمها در تعرفه عکاسی صنعتی 1400

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر هزینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، تعداد فریم های عکاسی است. هرچه تعداد فریم بیشتری عکس بخواهید، هزینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی هم بیشتر می‌شود. البته توجه داشته باشید که طبق تعرفه عکاسی صنعتی 1400، در عکاسی از برخی محصولات حداقل تعداد فریم مشخص شده است. برای مثال مطابق تعرفه عکاسی تبلیغاتی برای عکاسی تبلیغاتی مبلمان اداری و خانگی حداقل ۵ فریم باید عکاسی شود. همچنین در برخی از انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی، مانند عکاسی ۳۶۰ درجه از محصولات، تعداد فریم‌ها به محصول بستگی دارد و قیمت عکاسی تبلیغاتی نیز بر همین اساس تعیین می شود.

تاثیر تجهیزات عکاسی بر روی قیمت

نقش تجهیزات عکاسی در تهیه عکس باکیفیت از محصولات و خدمات بسیار مهم است و همچنین از عوامل موثر بر هزینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی محسوب می شود. برای مثال استفاده از هرکدام از لنزهای باز، لنزهایی با زوم مناسب، لنز ماکرو، رفلکتور، سان بلاک، سه پایه عکاسی، نورافکن، فلاش و همچنین تجهیزات مخصوص عکاسی هوایی مانند هلی شات به نوع عکاسی ارتباط دارد و می ‌تواند بر هزینه عکاسی صنعتی و قیمت عکاسی تبلیغاتی تاثیر بگذارد. از طرفی تجهیزات عکاسی صنعتی در منزل و یا در لوکیشن مورد نظر شما، با تجهیزات آتلیه عکاسی صنعتی در تهران تفاوت دارد و همین امر تاثیر به سزایی بر هزینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی خواهد داشت.

چیدمان و فضاسازی

عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی هم در آتلیه عکاسی صنعتی انجام می ‌شود و هم در لوکیشن مورد نظر مشتری. بر این اساس هزینه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی متفاوت خواهد بود. اگر به دنبال عکاسی صنعتی در محل یا عکاسی تبلیغاتی در منزل هستید، باید توجه داشته باشید که عکاسی از برخی از محصولات نیاز به چیدمان و فضاسازی دارد که این موضوع مطابق تعرفه عکاسی تبلیغاتی از عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه عکاسی تبلیغاتی محسوب می شود. معمولا استفاده از زمینه سفید در لیست تعرفه عکاسی تبلیغاتی جزو ارزان‌ها محسوب می‌ شود، بنابراین اگر به دنبال عکاسی صنعتی با قیمت مناسب هستید می‌ توانید درخواست عکاسی در زمینه سفید دهید.

در مواردی نیز لازم است از جزئیات محصول عکاسی شود که این امر نیز بر هزینه عکاسی تبلیغاتی اثرگذار است. همچنین در‌صورت نیاز به حضور مدل برای مثال برای عکاسی تبلیغاتی جواهرات، عکاسی تبلیغاتی زیورآلات، عکاسی صنعتی آرایشی، عکاسی تبلیغاتی کفش و عکاسی تبلیغاتی پوشاک، مطابق تعرفه عکاسی تبلیغاتی، هزینه عکاسی تبلیغاتی افزایش خواهد داشت.

تجربه کاری عکاس

تجربه و مهارت عکاس صنعتی و بر زیبا دیده شدن محصولات در عکاسی تاثیر زیادی دارد و بر این اساس از عوامل موثر بر هزینه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی محسوب می شود. برای مثال انتخاب نورپردازی مناسب، رعایت اصول هنری مانند چیدمان خلاقانه و ترکیب بندی، انتخاب زاویه مناسب محصول، اصلاح رنگ عکس، ادیت و روتوش عکس از جمله مهارت‌هایی است که هرچه عکاس در آن‌ها توانمندتر باشد، به تبع آن هزینه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی هم بیشتر خواهد بود

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی چیست و به چه چیزی عکس تبلیغاتی می‌گویند؟ عکاسی تبلیغاتی به معنای ثبت تصاویری است که ویژگی‌ها، زیبایی‌شناسی، فضا و احساسات مربوط به یک محصول، برند، کسب و کار یا خدمات را برای بینندگان برجسته می‌کنند.

این عکس‌ها به این ترتیب موفق می‌شوند که توجه مشتریان را جلب و آن‌ها را به سمت خرید سوق بدهند. بنابراین در برخورد با عکس‌های تبلیغاتی که می‌گیریم باید این سوال‌ها را از خودمان پرسیم که آیا عکس‌های ما به اندازه‌ی کافی زیبا، جلوه‌برانگیز، مد روز هستند؟

ایده و خلاقیت، در عکسهای تبلیغاتی، حرف اول را می زند. بر خلاف عکاسی صنعتی (زمینه سفید؛ که جلوتر درباره آن صحبت خواهیم کرد)، خلاقیت و نگاه تبلیغاتی در این نوع عکاسی تعیین کننده است. برای اینکه بتوانیم عکس تبلیغاتی حرفه ای خلق کنیم، باید چند سوال زیر را ابتدا پاسخ دهیم:

  • هدف از عکس تبلیغاتی ما چیست ؟ آیا این عکس در یک برنامه جامع بازاریابی به کار میرود؟
  • این عکس تبلیغاتی را در چه بستری قرار است نمایش دهیم؟ وب؟ شبکه های اجتماعی؟ چاپ روی بروشور ؟ بیلبورد تبلیغاتی ؟
  • چه کسانی این عکسها را قرار است ببیند؟ مخاطب این عکسها چه کسانی هستند؟
  • آیا این عکسها قرار است یک برند را نشان دهد؟ یا یک محصول را ؟ یا یک تجربه از محصول را ؟

با پاسخ دادن به سوالات فوق، شما میتوانید انتخاب درستی در نوع عکاسی تبلیغاتی تان داشته باشید. در نظر داشته باشید، عکاسی تبلیغاتی انواع مختلفی دارد، و هر نوع آن نیز، بی نهایت سبک و مدل دارد. اینکه شما نهایتا به چه چیزی نیاز دارید، پاسخی است که یک متخصص حرفه ای عکاسی تبلیغاتی می تواند به شما بدهد.

انواع عکاسی تبلیغاتی

همانطور که در دسته بندی های فوق دیدید، عکاسی تبلیغاتی عمدتا به بخش های زیر تقسیم می شود:

  • عکاسی تبلیغاتی محصولات ( با چیدمان )
  • عکاسی صنعتی محصولات ( زمینه سفید )
  • عکاسی تبلیغاتی پوشاک و لباس ( مدلینگ یا لایف استایل )
  • عکاسی تبلیغاتی محیطی، معماری یا دکوراسیون داخلی
  • عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی و رستورانی
  • عکاسی تبلیغاتی زیور آلات

شاید نام خیلی دسته بندی های دیگر در عکاسی تبلیغاتی را شنیده باشید، اما تقریبا همه آنها زیرمجموعه ۶ عنوان بالا هستند. در برخی نام گذاری ها، برای هر محصول یک گروه عکاسی تبلیغاتی تعریف می شود، اما این کار فقط پیچیدگی را می افزاید و به کمکی به مصرف کننده نهایی نیز نمی کند.

قیمت عکاسی تبلیغاتی به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. ما در کادرو سعی کرده ایم قیمت هایی برای عکاسی تبلیغاتی و زیرمجموعه های آن تعریف کنیم که در قالب ساعتی آن، برای مشتریان و برای متخصصین، قیمت هایی مقرون به صرفه باشد. اما باید بدانید در برخی عکاسی های تبلیغاتی، نیاز به تعرفه های پیچیده تر است.

به همین دلیل است که بخش عمده ای از بازار عکاسی تبلیغاتی، قیمت هایشان را بر حسب هر محصول، هر شات یا به صورت پروژه ای ارائه میدهند

منبع : شرکت کادرو

دکمه بازگشت به بالا