عمومی

لازمه امروز جامعه درس گرفتن از ابعاد زندگی سیاسی اجتماعی امام رضا(ع) است

دکترنامه/ چهارمحال و بختیاری معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از بارزترین ویژگی های امام رضا(ع) که بیش از سایر شئونات فردی اهل بیت به آن نیاز داریم، درس گرفتن از سیاست است. و زندگی اجتماعی امام رئوف که کمک بزرگی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم کاظمی در گفت وگو با دکترنامه، اظهار کرد: زمان امام رضا (ع) قابل مقایسه با خلافت قدرتمندترین خلیفه عباسی بود که ضعف در حکومت نظام بسیار شدید بود. تجلی یافت و در مناطقی که عباسیان بر آن حکومت می کردند، معلوم شد که امام آنها شیعیان را به چالش جدیدی یعنی ولایت احدی کشانده است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: زمانی که امام (ره) با پیشنهاد مامون مواجه شد، قصد داشت ایشان را از یک رهبر ستاد انتخاباتی به یک رکن سیاسی در کشور تبدیل کند. سلطنت خود را، اما کشیش به مراحل مربوط به ولایت عهد فکر کرد، و او از آنها استفاده کرد تا تمام تیرهای مامون به صخره برخورد کند.

فرمود: امام (علیه السلام) ابتدا قول ولایت را نپذیرفتند، یعنی قبول نکردند پس مامون امام را تهدید به کشتن کرد، ولی امام به شرطی پذیرفت و خبر رسید که امام شما پذیرفت. وعده ولایت با تهدید. یعنی مامون قصد دارد هر ناکارآمدی که در خلافت پیش می آید را با امام رضا (ع) پیوند دهد.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به اینکه امام(ره) رهبری جامعه و هدایت جامعه بشری را بر عهده دارند، با قبول ولایت عهد تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا شیعه همیشه سربلند و محفوظ بماند و دشمن نیز سربلند باشد. نتواند شیعه را بدبخت کند و نتواند آن را نابود کند.اسلام ناب.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امروز با توجه به اینکه با غولی سلطه گر و مستکبر روبرو هستیم، یکی از بارزترین ویژگی های امام رضا (ع) است که بیش از پیش به آن نیاز داریم. وجه فردی اهل بیت دیگر عبرت گرفتن از آن است. این سیره سیاسی و اجتماعی امام رئوف کمک شایانی خواهد کرد و امید است با این ویژگی بتوانیم با خیال راحت بر چالش هایی که دشمن علیه نظام اسلامی ایجاد می کند فائق آییم.

وی در ادامه درباره امام رضا (ع) که علمای آل محمد نامیده می شوند، توضیح داد: در هر مناظره ای که برگزار می شد، در واقع می خواستند جنبه علمی امام (ع) را به چالش بکشند و برای آن امام را وارد یک بحث کردند. راه متفاوت. مذاهب همواره پیروز مناظره هستند و در این بحث جنبه علمی و معرفتی مکتب شیعه را می آورند، به عبارت دیگر مامون نه تنها با آغاز گفت و گوی تمدنی نتوانست برای خود برنامه ریزی کند. ، اما امام رضا علیه السلام چالشی را که مامون برای او ایجاد کرد، پذیرفت. بود به بهترین وجه توانست آن را به فرصت تبدیل کند و برای شیعه عزت کسب کند، تا جایی که اکنون شیعیان بحث های امام رضا(ع) را در دست گرفته اند و از این طریق در مقابل دنیا چیزی می گویند.

کاظمی در خصوص شفاعت امام رضا (ع) از شیعیان گفت: امتیاز ویژه ای که خداوند برای مردم ایران دارد این است که در حدیثی از امام قبر این امام خوب و مهربان را در سرزمینی که ما هستیم قرار داده است. رضا (علیه السلام). در روایتی آمده است: «کسی که مرا از راه دور زیارت کند و در روز قیامت در سه نوبت از دور به زیارت من بیاید، یعنی صدقه از طرف راست و چپ تقسیم شود. از جاده عبور کن و چون عمل سنجیده شد» به کمک او می آیم تا بدون مانع و با حداقل هزینه بتوانم به زیارت امام رضا (ع) برویم، اما یکی از پیش نیازها شفاعت است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ارادت و عشق خود را به امام مهربانی نشان می دهیم، این امام رئوف قطعاً جبران خواهد کرد، البته در روایت اهل بیت(ع) حضرت بیت (علیه السلام) اشاره شده است که «الذین اقتداون أن یعلموننا و أوامنا» در واقع می توان گفت که حج امام رضا (علیه السلام) خود اطاعت از اوامر است، پس اگر به صورت شخصی و شخصی باشد. از جنبه های اجتماعی زندگی خود می توانیم ائمه را الگوی خود قرار دهیم و به دستورات عمل کنیم که اگر از آنها استفاده کنیم ائمه بزرگوار به ویژه امام رضا علیه السلام ما را مورد رحمت و شفاعت خود قرار می دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا