اقتصادیکسب و کار ویژه

لباس خواب زنانه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهمترین کارها، برای داشتن خواب و استراحت بهتر و سالم تر، پوشیدن لباس خواب است. در مورد فواید لباس خواب چه میدانید؟ لباس خواب بر کیفیت خواب شما تاثیر زیادی دارد. شاید شما هم از خود سوال کرده اید که چرا باید لباس خواب بپوشیم؟ از تاثیر لباس خواب بر سلامتی خود اطلاع دارید؟ در این مطلب از سری مطالب از ، تمام دلایل مهم و ضروری پوشیدن لباس خواب و عوارض و فواید آن را توضیح خواهیم داد. لباس خواب مردانه لوتوس نمونه از بهترین برندها چه برای خانم ها چه برای آقایون می باشد.

استفاده از لباس خواب از گذشته تا کنون

در زمان رنسانس و باروک؛ فقط طبقات مرفه جامعه، بین لباس شب و روز تفاوت قائل می‌شدند. آنها با همان لباسی که در طول روز می‌پوشیدند، به خواب نمی‌رفتند. در پایان قرن شانزدهم، پوشیدن ؛ معادل لوکس بودن بود و در زمان انقلاب صنعتی استفاده از لباس مناسب خوابیدن فراگیر شد.

بعد از یک روز طولانی، نیاز به خوابی آرام و راحت با لباس های نرم و شیک، اهمیت ویژه ای دارد. زنان و مردان، حداقل یک سوم از روز خود را در خواب سپری می‌کنند. برای داشتن خوابی آرام بخش، فاکتورهای زیادی وجود دارد مانند استفاده از لباس و مانند ، وجود دارد که آن‌ها را باید رعایت کرد.

فواید پوشیدن لباس خواب چیست؟ چرا باید لباس خواب بپوشیم؟!

همانطور که در مطلب نیز توضیح دادیم، پوشیدن لباس خواب؛ مانند یک لیوان شیر و حتی بهتر از یک قرص خواب آور، ذهن را آماده ی خوابیدن می‌کند. زنان و مردان برای احترام به خود و داشتن خوابی آرام، استراحتی مناسب و توجه به ظاهر و استایل خود از دیر باز، لباس مخصوص مانند ، و یا ، برای خواب استفاده می‌کنند. در اینجا به چند مورد از مزایای پوشیدن لباس خواب اشاره می کنیم.

آسایش و خواب راحت تر، با پوشیدن لباس خواب

پوشیدن لباس خواب؛ در وهله ی اول آسایش و راحتی شما را فراهم می‌کند. لباس مخصوص خواب؛ در هنگام شب مانع تعرق خواهد شد و دمای بدن را متعادل نگه می‌دارد. و مردانه برای تمام فصل ها؛ در برابر سرما و گرما، از آقایان و بانوان محافظت می‌کند. پس یکی از دلایل پوشیدن لباس خواب، حفظ تعادل در دمای بدن است.

تولیدکنندگان لباس شب یا پیژامه؛ لباس هایی مناسب فصل زمستان طراحی و تولید می کنند که بیشتر آنها از پنبه و ساتن است. در مطالب قبلی درباره ، توضیح دادیم. لباس خواب های تابستانی با پارچه های سبک تر (حریر، نخی و ساتن ابریشم …) ساخته می‌شوند.
با آستین کوتاه و شلوارک در هنگام گرما، مانع عرق بدن می‌شود. لباس آستین دار و شلوار بلند در سرما، با پایین آمدن دما از شما محافظت می‌کند تا شب راحت تر بخوابید.
لباس خواب های ساتن ابریشم، به صورت چهار فصل بوده و دمای بدن شما را متعادل نگه می‌دارند.

اگر لباس های سطح بالا دارید و لباس خواب خوبی خریداری کرده اید، مطمئناً لازم نیست که گرمایش در طول شب در حال اجرا باشد. بنابراین خوابیدن در لباس خواب می تواند باعث کاهش قبض برق شود.

جلوگیری از بیماری ها و حفظ بهداشت از فواید لباس خواب است

یکی دیگر از فواید لباس خواب؛ رعایت بهداشت و حفظ سلامتی بدن است. همه ی ما در طول روز با برخورد با اجسام مختلفی مانند صندلی و .. در محیط بیرون از منزل، لباس هایمان را به باکتری ها و میکروب های مختلفی آغشته می‌کنیم.

در صورتی که قبل از خواب دوش بگیرید و لباس مخصوص خواب خود را بپوشید؛ باکتری ها و میکروب ها روی محیط خواب شما را آلوده نخواهند کرد. خوابیدن در پیژامه یا لباس ویژه خواب؛ سلامتی بیشتر شما را تضمین خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: .

سلامتی بیشتر با پوشیدن لباس خواب

استفاده از لباس راحتی یا لباس خواب در شب؛ خطر ابتلا به بیماری های مثل سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد. در صورتی که در طول شب لباس خواب برتن داشته باشید؛ اگر به هر دلیلی دمای اتاق پایین بیاید، یا پتو از رویتان کنار برود؛ لباس خوابی که بر تن دارید؛ احساس لرز و سرما را دفع کرده و مانع از سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

اعتماد به نفس بیشتر، از فواید پوشیدن لباس خواب است

یکی از فواید مهم پوشیدن لباس های مانند ، و و خواب شیک، تقویت اعتماد به نفس خودمان است. شما به هر میزان که زیباتر باشید، اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری خواهید داشت. پوشیدن لباس های شب شیک و لوکس، در ناخودآگاه شما، حس خوشایند زیبایی را تقویت کرده و در نتیجه شما با اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و به دلیل ترشح هورمن شادی در بدن، شاد تر خواهید شد.

خواب سریع تر از فواید پوشیدن لباس خواب است

یکی دیگر از فواید مهم لباس خواب، داشتن خواب سریع تر و راحت تر است. زمانی که شما از لباس خواب و یا لباس شب در زمان خوابیدن استفاده می‌کنید، در واقع ذهن خود را تمرین داده اید که یکی از نشانه های زمان خواب، پوشیدن لباس خواب است. در نتیجه به مرور زمان، ذهن شما با پوشیدن لباس خواب، هورمن های لازم را برای داشتن خوابی آرام تر، ترشح خواهد کرد.

داشتن خواب سریع تر، از جمله دلایل مهم پوشیدن لباس خواب است.

بهترین زمان خوابیدن، چه زمانی است؟

بهترین زمان خواب، به سبک زندگی و استایل شما بستگی دارد. این امر بر اساس المان های مانند شیف کاری شما و ساعت های کاری شما متفاوت است. به صورت کلی، بهترین زمان خواب بر اساس آمار انسان های موفق و سالم، ساعت 10 شب است که سیکل کامل خواب شما برای بیدار شدن در تایم صبح را تکمیل میکند.

رابطه بین بی خوابی و استفاده از لباس خواب چیست؟

طبق تحقیقات انجام شده در آمریکا، از هر سه تا دو نفر آنها دچار اختلال بی خوابی هستند. حدود ۴۰ درصد از مردم لباس خواب می‌پوشند، ۲۰ درصد لباس زیر استفاده می‌کنند و ۱ درصد هم هیچ لباسی بر تن نمی‌کنند. پوشیدن لباس خواب ذهن و بدن را به طور خودکار آماده خواب می کند.

مانند وقتی که برای شروع کار لباس کار بر تن می کنید؛ در جامعه ی امروزی، برای رفاه و آسایش، راحتی و ایمنی بدن، خواب کافی حیاتی است. به طور کلی خواب مناسب و کافی؛ مغز را شارژ کرده و امکان یادگیری و دقت را بالا می برد. کم خوابی و اختلال در خواب؛ مشکلات روحی و روانی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی، مشکلات قلبی و حتی سکته را ممکن است منجر شود. حال آنکه رعایت یک سری اصول هنگام خواب؛ آرام بودن محیط خواب،خلوت و شلوغ نبودن اتاق، نور و تاریکی استاندارد، ساعت مناسب خوابیدن از بی خوابی جلوگیری می کند.

پوشیدن لباس مناسب برای خواب یا همان لباس خواب، مسئله ی مهمی است که نباید از آن غافل شویم. آسایش و راحتی؛ با بر تن داشتن لباس خواب فراهم می‌شود. پوشیدن لباس سبک و نرم مخصوص زمان خواب، هنگام رفتن به رختخواب، باعث تنظیم دمای بدن شده و می توانیم خواب بهتری داشته باشیم.

پوست بدن به گونه ای است که، احتیاج به نفس کشیدن دارد. پوشیدن لباس مناسب خواب و مناسب؛ فرصت تنفس پذیری و گردش هوا به پوست می دهد. لباس خواب زنانه، علاوه بر زیبای، آرامش را نیز در پی خواهد داشت. جنس آنها نسبت به لباس های دیگر، نرم و سبک بوده، این امر باعث شده پوشیدن لباس خواب در شب، خواب راحت تری را برایتان فراهم سازد.

پوشیدن لباس خواب مناسب، به طور مستقیم، بر کیفیت خواب تاثیر می گذارد. طبق مطالعات انجام شده، علت اهمیت پوشیدن لباس خواب، این است که قدرت تمرکز و توجه را بالا برده، اعتماد بنفس را بالا می برد،قلب را سالم تر می کند، قند خون را ثابت نگه می دارد.

جلوگیری از بیماری ها و حفظ بهداشت از فواید لباس خواب است

یکی دیگر از فواید لباس خواب؛ رعایت بهداشت و حفظ سلامتی بدن است. همه ی ما در طول روز با برخورد با اجسام مختلفی مانند صندلی و .. در محیط بیرون از منزل، لباس هایمان را به باکتری ها و میکروب های مختلفی آغشته می‌کنیم.

آسایش و خواب راحت تر، با پوشیدن لباس خواب

پوشیدن لباس خواب؛ در وهله ی اول آسایش و راحتی شما را فراهم می‌کند. لباس مخصوص خواب؛ در هنگام شب مانع تعرق خواهد شد و دمای لباس خواب مناسب یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر کیفیت خواب است. یک لباس خواب خوب به شما کمک می‌کند راحت و آرام بخوابید. اگر خانم هستید و تنوع زیاد لباس خواب، انتخاب آن را برایتان دشوار کرده است، در این مطلب درباره انتخاب و خرید لباس خواب زنانه صحبت خواهیم کرد.

لباس خواب؛ لباسی کاربردی و راحت

امروزه لباس خواب صرفا برای خوابیدن نیست. بسیاری از افراد به‌محض رسیدن به خانه، لباس خواب می‌پوشند تا راحتی و آرامش را از ساعت‌ها قبل از خواب احساس کنند. این آرامش به شما کمک می‌کند بهتر بخوابید و حتما می‌دانید که خواب خوب، تأثیر زیادی روی خلق‌وخوی شما در روز بعد دارد.

عوامل مهم در انتخاب و خرید لباس خواب زنانه

برای انتخاب لباس خواب زنانه باید چند عامل مهم را در نظر بگیرید. خواه خرید آنلاین انجام می‌دهید یا حضوری، این نکات به شما در تصمیم‌گیری درست کمک می‌کنند.

۱. مدل لباس خواب را تعیین کنید

لباس خواب انواع مختلفی دارد. هریک از آنها ویژگی‌های خاصی دارند. باتوجه‌به اولویت‌های شخصی و سلیقه‌ای که دارید می‌توانید لباس خواب مناسبی را بیابید.

پیراهن خواب؛ تی‌شرتی و دکمه‌دار

این لباس خواب کاملا گشاد با سایز بزرگ است. خیلی راحت است و هوا به‌راحتی در آن جریان می‌یابد که باعث می‌شود حس خوبی داشته باشید. برخی از انواع آن تی‌شرتی و برخی دیگر دکمه‌دار هستند. معمولا بلندی این پیراهن تا روی زانو است و با شلوار یا شلوارک کوتاه آن را می‌پوشند.

نایت گان؛ سنتی‌ترین مدل لباس خواب

نایت گان دارد و احتمالا در بسیاری از فیلم‌ها آن را دیده‌اید. حالت مجلسی دارد و قبل از خواب در منزل هم آن را می‌پوشند. معمولا از پارچه پنبه‌ای یا ابریشمی تهیه می‌شود. به همین دلیل شل و سبک است و هنگام خواب شما را خنک نگه می‌دارد. طول این لباس خواب متغیر است و می‌تواند کوتاه یا بلند تا مچ‌پا باشد. رایج‌ترین آنها مدل‌های بند اسپاگتی و آستین کاپ هستند. توضیح: بند اسپاگتی به بند لباس می‌گویند که بسیار نازک است و آستین کاپ، آستینی است که بسیار کوتاه است.

البته این سبک لباس خواب به‌اندازه گذشته رایج نیست؛ بااین‌حال برخی افراد هنوز آنها را دوست دارند. انتخاب این لباس به ترجیح شخصی شما بستگی دارد.

لباس خواب سرهمی؛ فانتزی و امروزی

لباس خواب سرهمی بیشتر شبیه لباس سرهمی معمولی است؛ با این تفاوت که از پارچه‌های مخصوص خوابیدن تهیه شده است. لباسی کاملا سبک که پارچه اضافی در آن وجود ندارد و بنابراین درهنگام خواب اذیت‌تان نمی‌کند. البته این بدان معنا نیست که تنگ است، اتفاقا اندازه آن طوری است که گردش‌خون بدنتان در زمان خواب به‌راحتی صورت می‌گیرد.

لباس خواب نایتی؛ جذاب و زیبا

این لباس خواب نازک است و بیشتر مدل‌های آن کوتاه هستند. معمولا از انواع تور مانند شیفون، حریر یا ابریشم نازک تهیه شده و به همین دلیل بسیار سبک است. این لباس خواب گاهی با سوتین یا لباس زیر همراه است و روی آن را با تور تزئین می‌کنند. ازآنجاکه اغلب بدن‌نما و شفاف است، برای خوابیدن مناسب است و برای پوشیدن در منزل مناسب نیست. معمولا گشاد هستند و این باعث می‌شود هوا به‌خوبی در آن جریان یابد و احساس خوبی روی پوستتان داشته باشید.

سوییت؛ برای آب‌وهوای خنک

این لباس خواب هم به‌سبک کلاسیک است. بیشتر شبیه گرمکن است و همین باعث می‌شود برای شب‌های سرد مناسب‌تر باشد. برخی از مدل‌های آن تا حدودی پف‌دار هستند و وقتی آنها را می‌پوشید، لباس خوابی گرم و نرم به تن خواهید داشت. ازآنجاکه تا حدودی ضخیم‌تر از لباس خواب عادی است و شما را گرم نگه می‌دارد، می‌توانید در منزل و بیرون از اتاق خواب هم آن را بپوشید.

لینگری؛ لباس خواب با جزئیات زیاد

این لباس خواب بیشترین شباهت را به لباس زیر دارد. می‌تواند یک‌تکه یا دوتکه باشد.

مدل پیراهن مردانه‌ای؛ دکمه‌دارِ آستین‌بلند

این لباس خواب شبیه پیراهن مردانه با شلوار است. به‌شکل سنتی آنها را از پارچه‌های ضخیم‌تری مانند تهیه می‌کنند و آستین آنها بلند است. ممکن است ، راه‌راه یا با الگوی متفاوتی باشند، اما معمولا بلوز و شلوار از یک پارچه مشابه هستند.

ست پیژامه؛ محبوب‌ترین لباس خواب

ست پیژامه از محبوب‌ترین لباس‌خواب‌ها هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان است. این ست شامل یک بلوز و شلوار است. معمولا رنگ بلوز آن خنثاست و درعوض شلوار طرح‌های شلوغ و روشن دارد؛ بااین‌حال برخی از مدل‌های آن طرح بلوز و شلوار یکسانی دارند. انعطاف‌پذیری این لباس خواب یکی از مزایای آن است؛ یعنی بسته به فصل و دمای هوا می‌توانید آستین بلوز را کوتاه یا بلند انتخاب کنید و به‌جای شلوار، مدل شلوارک‌دار آن را انتخاب کنید.

تی‌شرت و شلوار؛ ساده‌ترین نوع لباس خواب

این مدل شامل یک تی‌شرت و شلوار گشاد و راحت است. افرادی که در انتخاب لباس خواب سختگیرانه عمل نمی‌کنند می‌توانند این مدل بی‌دردسر را انتخاب کنند. ست تی‌شرت و شلوار یا شلوارک به‌شکل آماده موجود است.

پیژامه جوراب‌دار؛ برای گرم‌نگه‌داشتن پاها

یک لباس خواب زنانه فانتزی که تنوع طرح و رنگ آن زیاد است و برای افرادی که دوست دارند پاهایشان گرم بماند مناسب است.

۲. جنس پارچه لباس خواب را انتخاب کنید

یکی از نکات بسیار مهم انتخاب و خرید لباس خواب زنانه انتخاب جنس پارچه آن است. پارچه لباس خواب باید طوری باشد که روی پوستتان حس خوبی ایجاد کند. برای مثال، برخی افراد با پارچه نخی راحت‌ترند؛ ولی برخی دیگر صافی ابریشم را دوست دارند. دقت کنید پارچه لباس خواب باید دمای بدنتان را در طول شب و حین خواب تنظیم کند. اگر فردی سرمایی هستید، شاید بهترین انتخابتان فلانل باشد؛ اما اگر گرمایی هستید، احتمالا ابریشم برایتان بهتر خواهد بود.

پنبه؛ سبک و قابل‌تنفس

پنبه پارچه‌ای کلاسیک، نرم، سبک و قابل‌تنفس است و باعث می‌شود هوا به‌خوبی در لباس جریان یابد. از همه مهم‌تر، معمولا پوست را تحریک نمی‌کند. بااین‌حال، عایق ضعیفی است و برای افرادی که تعریق شبانه دارند مناسب نخواهد بود.

ابریشم؛ زیبا و گران‌قیمت

این پارچه تنظیم‌کننده حرارت است؛ یعنی می‌تواند شما را در سرما گرم نگه دارد و در گرما، شما را خنک کند. روی پوستتان احساس صافی به‌جا می‌گذارد و البته پارچه گران‌قیمتی است. ازطرفی، اگر زیاد عرق می‌کنید ممکن است برایتان مناسب نباشد؛ زیرا معمولا وقتی خیس می‌شود به پوست می‌چسبد و احساس ناراحت‌کننده‌ای به وجود می‌آورد.

ساتن؛ براق و نرم

لباس خواب زنانه؛ زیرا ساتن پارچه‌ای براق و صاف است و حس خوبی روی پوستتان ایجاد می‌کند. بااین‌حال، ساتن مانند ابریشم حد وسط ندارد؛ یعنی یا عاشق آن هستید یا از آن نفرت دارید و نمی‌توانید تحملش کنید. اگر از آن افرادی هستید که قبل از خواب در خانه هم لباس خواب می‌پوشید، احتمالا ساتن مناسب نیست؛ زیرا اگر محیط سرد باشد به‌اندازه پارچه‌های گرم مثل فلانل کارایی نخواهد داشت.

پلی‌استر؛ لطیف و مقرون‌به‌صرفه

پارچه پلی‌استر هم به‌صورت خالص و هم به شکل ترکیبی با پارچه‌های دیگر، ازجمله پارچه‌های بسیار رایج برای لباس خواب است. تنوع زیادی دارد و البته جزو گزینه‌های ارزان‌تر هم به شمار می‌رود. پلی‌استر لطیف، گرم و نرم است.

فلانل؛ مناسب برای روزهای سرد

این پارچه برای لباس خواب زنانه در ماه‌های سرد مناسب‌تر است. البته افراد سرمایی همیشه می‌توانند از آن استفاده کنند. فلانل به تأمین گرمای بدن کمک می‌کند و پارچه‌ای قابل‌تنفس است؛ بنابراین از تعریق شبانه جلوگیری می‌کند.

پشمی؛ صرفا برای افراد سرمایی

پارچه پشمی برای افراد سرمایی شاید مناسب باشد؛ اما پارچه‌ای است که پوست را تحریک می‌کند. از سوی دیگر، قابل‌تنفس نیست و اگر خیلی گرمتان شود، احتمالا خواب راحتی با آن نخواهید داشت. معمولا جزو گزینه‌های کم‌طرفدار برای لباس خواب زنانه است.

بامبو؛ سازگار با محیط‌زیست

پارچه بامبو از الیاف گیاه بامبو تهیه می‌شود و بسیار نرم و ابریشمی است. این پارچه دمای بدن را به‌خوبی تنظیم می‌کند. ضدحساسیت است و ممکن است خواص ضدباکتری هم داشته باشد؛ بنابراین برای افرادی که آلرژی دارند توصیه می‌شود. با محیط‌زیست کاملا سازگار است و این از ویژگی‌های بسیار مهم آن است. بااین‌حال لباس خواب تهیه‌شده از بامبو معمولا گران‌قیمت و کمیاب است.

پارچه ضدرطوبت؛ پارچه‌ای با فناوری جدید

این پارچه‌ها با فناوری‌های جدید تهیه شده‌اند به‌طوری‌که به جذب آب از روی پوست کمک می‌کنند و اجازه می‌دهند بدنتان دما را به‌خوبی تنظیم کند. افرادی که تعریق شبانه دارند بهتر است از این پارچه‌ها استفاده کنند.

۳. سایز لباس خواب باید برایتان راحت باشد

عامل مهم بعدی در انتخاب و خرید لباس خواب زنانه مناسب، اندازه آن است. لباس خواب باید به‌اندازه کافی بزرگ و گشاد باشد تا به بدنتان فضای کافی بدهد. لباس‌های آزاد باعث می‌شوند بدن به‌راحتی در خواب حرکت کند. اگر لباس خواب تنگ انتخاب کنید ممکن است نیمه‌های شب از خواب بیدارتان کند. راحتی در هنگام خواب بسیار اهمیت دارد.

۴. بلندی لباس خواب به ترجیح شما بستگی دارد

این یکی به سلیقه خودتان بستگی دارد. بااین‌حال، معمولا دختران جوان‌تر لباس خواب کوتاه یا توری را ترجیح می‌دهند؛ در حالی که خانم‌های مسن‌تر بیشتر با لباس خواب بلند که پوشیده‌تر باشند راحت‌اند. بازهم به خودتان بستگی دارد که با چه چیزی راحت باشید.

۵. سختی و آسانی نگهداری از آن را بررسی کنید

نگهداری لباس خواب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. لباس خواب تمیز باعث می‌شود خواب راحت‌تر و آرام‌تری داشته باشید. لباس خواب نخی را می‌توانید مانند لباس‌های روزمره بشویید و خشک کنید؛ بنابراین از همه انواع لباس خواب، فرایند نگهداری ساده‌تری دارد. لباس‌خواب‌های فانتزی، توری و حریر باید با مراقبت بیشتر شسته شوند. همچنین باید آنها را جایی قرار دهید که به زیپ دکمه یا قلاب‌های تیز لباس‌ها یا اکسسوری‌های دیگر گیر نکنند و پاره نشوند.

۶. شرایط سرما و گرما را در نظر بگیرید

درست است که این به ترجیح شخصی خودتان بستگی دارد، بااین‌حال منطقی است که دو دست لباس خواب برای فصول سرد و گرم داشته باشید. مثلا یک دست نخی برای روزهای گرم و یک دست فلانل برای زمستان عالی است. اگر کلا سرمایی هستید، یک دست لباس خواب گرم و ضخیم برایتان کافی است. اگر هم گرمایی هستید، می‌توانید یک دست لباس خواب نخی یا توری داشته باشید و برای همه روزهای سال استفاده کنید.

سؤالات متداول درباره انتخاب و خرید لباس خواب زنانه

در این بخش به برخی از سؤالات شما درباره لباس خواب زنانه پاسخ می‌دهیم.

بهترین لباس‌های خواب برای کمپینگ کدامند؟

اگر عادت به پوشیدن لباس خواب دارید و قرار است چندروز به طبیعت‌گردی یا کمپینگ بروید، احتمالا در این سفر هم به آن نیاز خواهید داشت. ازآنجاکه معمولا در چنین سفرهایی کوله‌پشتی همراه می‌برید، فضای محدودی خواهید داشت؛ بنابراین سعی کنید گرمکن بپوشید که با همان بخوابید. لزومی ندارد به‌خاطر چند شب لباس‌خواب سنگین بردارید.

اگر تا مقصد با وسیله‌نقلیه می‌روید و مشکل فضا ندارید، می‌توانید لباس خواب موردعلاقه‌تان را با خودتان ببرید. فقط یادتان باشد باید حواستان به دما و موقعیت باشد. ازآنجاکه در کمپینگ دمای هوا را نمی‌توانید تنظیم کنید، لباس خواب متناسب با آب و هوا بردارید. برای مثال، یک تی‌شرت و شلوارک گشاد و قابل‌تنفس برای هوای گرم و مرطوب مناسب است؛ اما اگر به جاهای سرد یا جاهایی که شب‌ها دمای هوا کاهش می‌یابد می‌روید، لباس خواب پشمی یا فلانل همراه ببرید.

ازنظر موقعیت، اگر با افرادی همراه هستید که آشنایی زیادی با هم ندارید، مسلما فضای خصوصی نخواهید داشت. در این مواقع لباس‌های پوشیده‌تر که بیشتر به لباس عادی شباهت داشته باشند بهترند. در همه کشورها و فرهنگ‌ها، ظاهرشدن با لباس خواب در حضور ناآشنایان دور از ادب است.

هرچندوقت‌یکبار باید لباس خوابمان را بشوییم؟

به‌عنوان یک قاعده کلی، بهتر است لباس خواب را هر سه‌چهار شب در میان بشویید. اگر قبل از خواب دوش می‌گیرید، ممکن است هفته‌ای یک بار هم خوب باشد؛ اما اگر زیاد عرق می‌کنید، شاید مجبور شوید هرروز این کار را انجام دهید. لباس خواب تمیز به شما کمک می‌کند راحت‌تر بخوابید و عطر پاکی آن به شما آرامش می‌بخشد.

آیا لباس خواب می‌تواند جیب داشته باشد؟

همان طور که گفتیم امروزه بیشتر افراد لباس خواب را در ساعات شب در خانه هم می‌پوشند و فقط در رختخواب از آن استفاده نمی‌کنند. بنابراین لباس‌خواب‌ها می‌توانند جیب داشته باشند. این جیب‌ها کاربردی هستند و برای خودکار، عینک، شانه یا سایر وسایل کوچک دیگر مناسب‌اند. اگر از آن افرادی هستید که لباس خواب را فقط در رختخواب می‌پوشید، لزومی ندارد جیب داشته باشد.

کدام لباس خواب برای تابستان و کدام برای زمستان مناسب است؟

لباس خواب تابستانی باید نازک و سبک باشد

ماه‌های تابستان گرم هستند؛ بنابراین بهتر است از لباس خواب با ویژگی‌های زیر استفاده کنید:

  • از پارچه خنک و قابل‌تنفس مثل ، پنبه، تور، حریر و پلی‌استر تهیه شده باشد؛
  • شل، گشاد و سبک باشد؛
  • شلوارک و شورت بهتر از شلوار هستند؛
  • اگر پیراهنی است، کوتاه باشد.

برای روزهای سرد زمستان لباس خوابتان بهتر است این ویژگی‌ها را داشته باشد:

لباس خواب زمستانی بهتر است گرم و ضخیم باشد

  • پارچه آن ضخیم‌تر باشد بهتر است، مثلا پارچه پشمی یا فلانل مناسب‌اند و شما را گرم نگه می‌دارند؛
  • شلوار یا دامن بلند بهتر است؛
  • آستین آن بهتر است بلند باشد؛
  • لباس خواب جوراب‌دار هم مناسب است؛
  • همچنان باید گشاد باشد.

چند نکته کاربردی درباره لباس خواب زنانه

  • خوابتان را بررسی کنید. اگر از آن افرادی هستید که زیاد در خواب می‌چرخید و پهلوبه‌پهلو می‌شوید، لباس خوابی بخرید که گشاد باشد؛ ولی پارچه اضافی نداشته باشد که دورتان بپیچد و جمع شود. برای مثال، لباس خواب توری کلوش برای شما مناسب نیست؛ برای افرادی بهتر است که آرام می‌خوابند.
  • اگر خیلی گرمایی هستید و به‌شدت عرق می‌کنید، لباس خواب نازک و سبک بپوشید. اگر اغلب در خواب بیدار می‌شوید و برای آب‌خوردن می‌روید، شاید با لباس نازک سردتان شود. یک روبدوشامبر نزدیک تخت بگذارید تا اگر خواستید بیرون بروید بپوشید.
  • لباس خواب را برای مد انتخاب نکنید بهتر است. سبک خواب شخصی شما مهم‌تر از مد است و باید راحت باشید تا بهترین خواب را داشته باشید. کیفیت خواب در شب بر خلق‌وخوی شما در روز بعد تأثیر زیادی می‌گذارد.

لباس خواب عروس یا لباس خواب مجرد !

همان‌طور که گفتیم انتخاب یک مناسب برای خواب دارای پارامترهای زیادی است. اینکه مجرد هستید یا متأهل اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید. معمولاً لباس خواب عروس و البته خانم های میان سال که مدتی از ازدواج آن‌ها می‌گذرد باید جذاب و دلبرانه باشد. پس اگر در این دسته‌ها قرار دارید خرید لباس خواب زنانه جذاب را به شما توصیه می‌کنیم.

اما اگر مجرد هستید، جذابیت لباس دارای اهمیت چندانی نیست و فقط لازم است که راحتی لباس را در نظر بگیرید. پس بر اساس وضعیت تأهل می‌توانید نوع لباس خود را تعیین کرده و سپس برای خرید یک لباس خواب مناسب سراغ دیگر نکات مهم بروید.

انتخاب لباس خواب مناسب بر اساس جنس پارچه

یک لباس راحتی و خواب باید احساس خوبی به شما منتقل کند. اگر پارچه نخی و یا پارچه ی ابریشمی احساس خوبی به شما منتقل می‌کنند، پس لباس مخصوص خوابی انتخاب کنید که با این پارچه ها دوخته شده باشند. جنس پارچه ی لباس خواب همچنین برای تنظیم دمای بدن در طول شب نیز اهمیت دارد. اگر معمولاً در طول شب احساس سرما می‌کنید و سرمایی هستید لباس خواب توری به درد شما نمی‌خورد و باید پارچه ی پشمی یا فلانل را انتخاب کنید. همین‌طور اگر گرمایی هستید پارچه ی ابریشمی انتخابی ایده‌آل برایتان است.

قبل از خرید لباس مخصوص خواب حتماً باید جنس پارچه را بررسی کرده و آن را بر اساس فصل انتخاب کنید. برای مثال لباس خواب نخی و مدل لباس خواب حریر بهترین گزینه برای فصل تابستان هستند. پارچه ی نخی بسیار سبک است و مانند دیگر جنس‌های پارچه به پوست نمی‌چسبد. در نقطه‌ی مقابل لباس خواب ساتن و لباس خواب پشمی بسیار مناسب فصل سرما بوده و می‌توانند بدن شما را در طول شب از گزند سرما در امان نگه دارند.

این‌ها برخی از محبوب‌ترین جنس‌های پارچه هستند که برای لباس خواب مناسب می‌باشند:

پارچه نخی

پارچه ی نخی معمولاً نرم و سبک است و به پوست اجازه‌ی نفس کشیدن می‌دهد. این جنس پارچه به گردش هوا کمک می‌کند. همین‌طور پارچه ی نخی عایقی ضعیف است و برای افرادی که در طول شب زیاد عرق می‌کنند توصیه نمی‌شود.

پارچه ابریشم

ابریشم تنظیم کننده‌ی حرارت بدن است. وقتی احساس سرما می‌کنید، ابریشم شما را گرم کرده و زمان‌هایی که گرمتان است شما را خنک می‌کند. پارچه ی ابریشمی بسیار نرم است و البته می‌تواند هنگام خرید لباس خواب هزینه‌ی زیادی روی دستتان بگذارد.

پارچه بامبو یا گیاهی

این پارچه ی نرم از الیاف گیاهی ساخته می‌شود. این جنس پارچه دمای بدن را ثابت نگه می‌دارد و جذب کننده‌ی رطوبت آن است. پارچه ی بامبو یا پارچه ی گیاهی را به افرادی توصیه می‌کنیم که از آلرژی و حساسیت رنج می‌برند. چرا که ضد آلرژی بوده و البته ممکن است کمی آنتی باکتریال هم باشد.

پارچه فلانل

این پارچه برای روزهای سرد زمستانی انتخابی بسیار مناسب است. این پارچه با اینکه سنگین و گرمابخش است اما به بدن اجازه‌ی تنفس داده و از عرق کردن جلوگیری می‌کند.

پارچه ی پشمی

این نوع پارچه ممکن است پوست را اذیت کند اما گرمای بسیار زیادی در طول شب به بدن می‌دهد. اما در مقابل مزایایی که دارد دارای معایب خاص خودش هم هست و آن هم این است که گردش هوا را سخت می‌کند.

اندازه ی لباس خواب مناسب

مهم نیست لباس خواب فانتزی ، لباس خواب بادی و یا یک لباس خواب زنانه شیک را انتخاب کرده باشید؛ در همه‌ی موارد برای داشتن یک خواب راحت باید لباسی برای خواب بپوشید که به شما اجازه بدهد به آسانی جابه‌جا شده و تغییر حالت بدهید. برای همین مهم است که از انواع لباس زیر فانتزی تنگ و یا لباس خوابی که برایتان تنگ و جذب است استفاده نکنید. اگر لباسی که با آن می‌خوابید کمی گشاد و آزاد نباشد خواب راحتی را تجربه نخواهید کرد.

پس اندازه ی لباس خواب مهم است. هر چه لباس مخصوص خوابتان آزادتر باشد احساس راحتی بیشتری در آن خواهید داشت. اشتباهی که معمولاً در انتخاب لباس خواب مناسب انجام می‌دهیم، توجه نکردن به تمام قسمت‌های بدن است. بالاتنه و پایین‌تنه‌ی یک لباس مخصوص خواب هر دو از اهمیت یکسانی برخوردار هستند. پاها اندام‌هایی هستند که نقش مهمی در تنظیم حرارت بدن ایفا می‌کنند. پس وقتی می‌خواهید یک لباس خواب زنانه یا یک لباس خواب مردانه ی مناسب انتخاب کنید، تمامی قسمت‌های بدن را مد نظر قرار دهید.

بلندی لباس خواب چطور؟

مدل لباس خواب عروس معمولاً کمی کوتاه است. اما اگر احساس خوشایندی ندارید می‌توانید از مدل لباس خواب عروس بلند هم استفاده کنید و زیرش لباس زیر جذاب بپوشید. این‌ها جزئیاتی هستند که یک لباس خواب زنانه جذاب را شکل می‌دهند. همچنین می‌توانید از شلوارک هم برای خواب استفاده کنید.

فقط کافی است نکات دیگری که در رابطه با انتخاب لباس خواب مناسب به شما گفتیم را رعایت کنید. لازم به گفتن هم نیست که انواع لباس خواب کوتاه و مدل لباس خواب عروس توری برای فصل تابستان و انواع مدل لباس خواب زنانه ی بلند برای فصل زمستان مناسب هستند.

رنگ لباس خواب هم مهم است

رنگ لباس خواب بازتاب‌دهنده‌ی شخصیت شماست. اگر تازه عروس هستید می‌توانید از رنگ‌های جذاب و چالش‌برانگیز مثل قرمز یا مشکلی استفاده کنید. اما اگر کمی خجالتی هستید و از ماجراجویی لذت می‌برید می‌توانید از رنگ‌های روشن تری مثل صورتی، کرم و سفید استفاده کنید. همین‌طور خرید ست لباس خواب عروس و داماد را هم به شما توصیه می‌کنیم.

لباس خواب مناسب بر اساس فرم بدن

با اینکه مدل لباس خواب شاید چندان هم مهم به نظر نرسد، اما خیلی چیزها در مورد شما بازگو می‌کند. لباس خواب یک‌تکه بسیار رمانتیک است و ست‌های پیژامه و روپوش نشانه‌ی این هستند که فرد منظمی هستید. به همین دلیل است که اگر هنوز هم یک تی‌شرت گشاد برای خواب می‌پوشید، باید تکانی به خود بدهید و سراغ لباس خواب مناسب خود بروید.

البته که هر فردی با هر فرم و سایز بدن می‌تواند از میان انواع لباس های خواب هر مدلی که دوست دارد را انتخاب کند. اما اگر دنبال لباس خوابی هستید که به‌عنوان لباس خواب عروس استفاده کنید باید نکاتی که در ادامه به شما گوشزد می‌کنیم را مد نظر قرار دهید.

مشخص کردن فرم اندام و انتخاب لباس خواب برای آن‌ها

منظور از فرم بدن، چاقی یا لاغری نیست. منظور شکل کلی بدن است که به‌طورکلی به پنج دسته تقسیم می‌شود. فرم هایی مانند گلابی شکل، مثلثی، مستطیلی، سیبی شکل و ساعت شنی فرم های اندامی رایج هستند. در میان این اشکال ممکن است بدن شما فقط در یک مجموعه قرار بگیرد و یا ترکیبی از دو دسته یا بیشتر باشد. پس ابتدا باید فرم بدن خود را تعیین کرده و بعد برای انتخاب لباس اقدام کنید. برای دانستن فرم بدن خود کمی وقت جلوی آینه بگذرانید و بدن خود را صادقانه ارزیابی کنید.

لباس خواب مناسب برای بدن گلابی شکل

افرادی که دارای بدن گلابی شکل هستند قسمت پایین بدن آن‌ها از قسمت بالایی بدن پهن‌تر و عریض‌تر است. یعنی باسن آن‌ها از شانه ها عریض‌تر بوده و همین‌طور پایین بدن گرد است و کمر را به‌خوبی نمایان می‌کند. نقاط قوت این نوع اندام ها شانه ها، تنه و شکم صاف است. اگر بدن گلابی شکلی دارید باید پایین‌تنه خود را کوچک‌تر نشان داده و روی کمر و بازوها تأکید کنید.

اگر بدن گلابی شکلی دارید باید سراغ لباس خواب های یک‌تکه بروید. لباسی انتخاب کنید که روی بالاتنه‌ی شما تأکید داشته و کمی باسنتان را کوچک‌تر نشان دهد. از لباس‌هایی استفاده کنید که در قسمت میانی دارای رنگ و طرح‌های جذاب باشند. مدل لباس خواب مهم نیست و می‌توانید از انواع لباس خواب استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که لباستان قسمت بالاتنه را بهتر نشان می‌دهد.

لباس خواب جذاب برای بدن مثلثی شکل

اندام‌های مثلثی شکل که به‌عنوان مثلث معکوس هم شناخته می‌شوند، دارای قفسه سینه ی پهن و شانه‌های گسترده است که وقتی به دور کمر می‌رسد باریک می‌شود. نقاط قوت این نوع اندام ها پاها و پایین‌تنه هستند. پس باید تلاش کنید که تمرکز لباس‌هایتان بر روی قسمت پایینی بدن باشد.

لباس خواب مناسب برای چنین افرادی، لباس‌هایی است که بلند بوده و در قسمت پایینی رنگی روشن داشته باشند. همچنین مدل لباس خواب زنانه باید به‌گونه‌ای باشد که کمر را پرتر نشان دهد.

اندام‌های مستطیلی شکل چه لباسی بپوشند

مشخصات این اندام ها یک اندازه بودن دور کمر، ران و عرض شانه ها است. اگر دارای چنین اندامی هستید نیازی نیست هیچ‌یک از قسمت‌های بدنتان را کوچک‌تر نشان بدهید. تنها ایجاد منحنی و قوس‌هایی در بدن و نشان دادن پاهای بلند و باریک و بازوها کافی است. پس از لباس خواب هایی استفاده کنید که دارای یقه‌های باز هستند.

همچنین می‌توانید لباس خواب فانتزی رنگی با جزئیات زیاد بپوشید تا بالاتنه جلوه بیشتری داشته باشد.

لباس مخصوص خواب برای اندام سیبی شکل

در بدن های سیبی شکل، بیشتر وزن در بالاتنه است و همین‌طور که به پایین‌تنه می‌رسد بدن باریک می‌شود. به این صورت که شانه ها عریض‌تر از جاهای دیگر بدن هستند. نقطه قوت این نوع اندام ها پاها هستند پس سعی کنید لباس خوابی انتخاب کنید که پاها را نمایش دهند. همچنین از ترفندهای استفاده کنید که کمرتان باریک‌تر نشان داده شود. لباس های تک‌رنگ، یقه‌های هفتی و لباس‌هایی که در قسمت کمر کش دارند انتخاب‌های مناسبی خواهند بود.

لباس مناسب برای اندام ساعت شنی

افرادی که دارای اندام ساعت شنی هستند پهنای شانه و باسن آن‌ها تقریباً با هم مساوی بوده و کمرشان باریک و کوچک است. انحناهای بدن در این نوع اندام ها نقطه قوت آن‌ها محسوب می‌شود پس باید آن‌ها را به نمایش بگذارید. لباس خواب مناسب برای این دسته از اندام ها لباس‌هایی است که منحنی‌ها و قوس‌ها را پنهان نکند.

لباس خواب توری که در قسمت کمر حالت کشی دارند انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. در کل لباس خوابی که انتخاب می‌کنید باید از پارچه های نازک و استایل‌های سبک باشد.

راهنمای انتخاب لباس مناسب هنگام خواب

آیا می‌دانستید آدم‌ها هنگام خواب به ۲ دسته تقسیم می‌شوند؟
یک عده لباس‌خواب به تن می‌کنند و عده‌ای دیگر با لباس خانه به رختخواب می‌روند.
عادت دوم، عادت پسندیده‌ای نیست.

بهتر است خارج از خانه یک نوع پوشش، هنگام بیداری در خانه یک نوع و موقع‌ خواب، لباس‌خواب به تن کنیم.
در طول روز، بدن عرق می‌کند و باکتری‌ها روی پوست پخش می‌شوند، بدن در طول شب به تعریق ادامه می‌دهد و باکتری‌های جدید به باکتری‌های قبلی اضافه می‌شوند.

اگر هنگام خواب، لباستان را عوض نکنید، باکتری‌هایی که از عرق تغذیه می‌کنند روی پوستتان افزایش می‌یابند و نه تنها باعث بوی بد بدن می‌شوند، بلکه می‌توانند ناراحتی‌های پوستی ایجاد کنند.
در صورتی که قانع شده‌اید تا هنگام خواب، لباس‌خواب به تن کنید، قبل از انتخاب این لباس به این نکته‌ها توجه کنید:

اگر شما دارای اندامی‌ظریف هستید و قد نسبتا کوتاهی هم دارید

بهتر است که جنس لباس شما از ابریشم و یا از ساتن باشد

اگر دارای بالاتنه ظریف و کوچکی هستید

بهتر است لباس خواب شما از ناحیه‌ی بالایی و در قسمت قفسه‌ی سینه‌تان باز باشد و پوشش سختی نداشته باشد
چون معمولا توصیه می‌شود به هنگام خواب لباسی بپوشید که از ناحیه‌ی قفسه بازباشد
تا بتوانید به هنگام خواب به راحتی نفس بکشید و مشکلی در نفس کشیدنتان به وجود نیاید.

و حتما به هنگام خواب لباس زیرخود را باز کنید تا راحت باشید .

اگر قد بلندی دارید اما لاغر هستید

می‌توانید از لباس‌هایی استفاده کنید که نسبت به لباس‌های خواب دارای جنسی کمی ضخیم تر باشد
البته کمی و شما هم می‌توانید از لباس‌های استفاده کنید که دکلته باشند
و بهتر است لباس‌های بپوشید که راه راه افقی و‌یا طرح‌های افقی دارند.

اگر چاق هستید و قدی کوتاه دارید

از لباسی استفاده کنید که کمی‌آزاد تر باشد زیرا شما نسبت به افراد گفته شده در بالا کمی‌چاق تر هستید
اما نه خیلی گشاد که در این لباس گم شوید و در خواب لباس‌تان به دست و پای‌تان بپیچد.

اگر چاق هستید ولی قدی بلند دارید

بهتر است لباسی بپوشید که طرح و راه راهای عمودی داشته باشد.
و اگر پاهای خیلی بلندی دارید بهتر است شلوارک‌هایی کوتاه بپوشید
تا قد بلند شما کمتر مشخص شود و از لباس‌های خوابی که بلند هستند پرهیز کنید .

ریزنقش‌ها ساتن بپوشند

اگر قد کوتاهی دارید و ریز نقش هستید، بهترین لباس‌خواب برای شما، پیراهن ابریشمی یا ساتن است.
خانم‌هایی که سینه‌های کوچکی دارند، بهتر است پیراهن دکلته بپوشند
و اگر سینه‌های بزرگی دارند، بهتر است یقه لباس‌شان بسته باشد.

با لباس سبک بخوابید با حداقل لباس بخوابید.

نتایج تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده خوابیدن بدون لباس یا با لباس سبک می‌تواند به سلامت کمک کند.
طی خواب، بدن کاملا در حالت استراحت است، عضلات و ماهیچه‌ها شل می‌شوند
و کار بازسازی ارگان‌ها و حذف سم‌ها آغاز می‌شود.
خوابیدن با لباس‌های راحت به بدن کمک می‌کند تا این کار را راحت‌تر انجام دهد.

آستین کوتاه برای تابستان

برای فصل تابستان، لباس‌خواب سبک و نازک با آستین کوتاه انتخاب کنید
و برای زمستان لباس‌خوابی که دست‌ها و پاها را کاملا بپوشاند،
حتی می‌توانید در زمستان هنگام خواب جوراب هم پا کنید تا خواب آرام‌تری داشته باشید.

انتخاب پاپوش مناسب برای خواب

اغلب افراد در هنگام انتخاب لباس به پاها دقت نمی‌کنند. سردی پاها در طول شب یکی از دلایل اصلی بی‌خوابی شماست. از سوی دیگر، اگر پاهایتان در طول شب بیش از حد گرم باشند، باعث گرم شدن بیش از حد بدن می‌شوند. بهتر است هنگام خواب پاهای خود را با جوراب‌های سبک بپوشانید.

چقدر این مطللباس خواب مناسب را انتخاب کنید تا بهترین خواب شبانه خود را داشته باشید.

خوب به موارد دیگری بیش از زمانبندی یک خواب ثابت نیاز دارد. در حقیقت ، ایجاد یک فضای مناسب خواب با در نظر گرفتن نور ، دما و موارد دیگرمی تواند تفاوت بین چرت زدن مناسب و یک شب خواب کامل و طولانی باشد. یکی دیگر از عناصر مهم: آنچه شما در رختخواب می پوشید. چیدن برای کمک به پشتیبانی از چشم خوب بسیار شگفت آور است.

روی پارچه تمرکز کنید

اول و مهمترین ، را انتخاب کنید که هنگام پوشیدن احساس خوبی داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر از احساس لغزندگی ابریشم بیزارید ، در یک لباس ابریشمی ، چشم بسته نخواهید داشت. استراتژیک بودن در مورد آنچه لباس خواب شما از آن ساخته شده است نیز می تواند به تنظیم دمای بدن در طول شب کمک کند ، که به نوبه خود می تواند خواب کمتری ایجاد کند. بنابراین پارچه های زیر را در نظر بگیرید.

پارچه پنبه ای کاملاً سبک و لمس آن نرم است. همچنین می تواند تنفس کند ، امکان گردش هوا را فراهم می کند و تمایل به تحریک پوست ندارد. با این حال ، پنبه عایق کاری ضعیفی دارد و اگر در آب و هوای خنک و بدون پتو مناسب پوشیده شود ، ممکن است شما را سرد کند. همچنین در از بین بردن رطوبت ناکارآمد است ، بنابراین اگر تعریق شبانه را تجربه می کنید ، ممکن است بهترین انتخاب نباشد.
ابریشم: این پارچه یک تنظیم کننده حرارت جادویی است: می تواند شما را در هنگام سردی گرم و در هنگام گرم بودن را خنک نگه دارد. همانطور که گفته شد ، ابریشم واقعی هزینه بر است و به خشکشویی نیاز دارد. همچنین لغزنده است و ممکن است هنگام خواب حرکت کند.
فلانل: برای ماه های سردتر ، یک جفت لباس خواب ساخته شده از این پارچه نرم ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز دارید. این ماده راحت است و گرما و قابلیت تنفس را فراهم می کند ، بنابراین می تواند به شما کمک کند بدون گرم شدن بیش از حد خوش طعم باشید.
رطوبت زدگی: اگر هنگام خواب گرم می شوید.یا اگر معمولاً تعریق شبانه احساس می کنید  لباس خواب رطوبت زدایی ممکن است بهترین انتخاب شما باشد. این مواد برای دور نگه داشتن آب از پوست طراحی شده اند و به بدن شما کمک می کنند تا دمای خود را تنظیم کند.
بامبو این پارچه که از الیاف گیاه دلچسب ریسیده می شود ، روی پوست نرم و ابریشمی می شود. این یک رطوبت طبیعی است ، بنابراین شما را در دمای مناسب نگه می دارد. بعلاوه ، ضد حساسیت است و ممکن است دارای خواص ضد باکتریایی باشد که برای مبتلایان به آلرژی مفید است. نکته آخر اینکه 100٪ زیست تخریب پذیر است – اگر دوستدار محیط زیست باشید یک پاداش عالی است.پشم و پشم گوسفند وجانوران دیگر: گرچه این پارچه ها باعث گرم شدن شما می شوند ، اما در واقع ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد شوند. علاوه بر این ، ممکن است پشم پوست را تحریک کند و باعث خارش شود که شما را در طول شب بیدار کند. و پشم گوسفند اجازه نمی دهد هوا به گردش در بیاید ، بنابراین ممکن است دریابید که باعث تعریق شما می شود.
جزئیات را در نظر بگیرید

وقتی لباس خواب می خرید ، به چیزهایی بیشتر از پارچه فکر نکنید. متناسب است ، از آنجا که لباس خواب های آزادتر به جای سفت شدن یا چسباندن ، هنگام خواب راحت تر بر روی بدن شما حرکت می کنند. عناصر مانند دکمه ها ، ضربه محکم و ناگهانی و برچسب ها می توانند در صورت خارش یا تحریک در طول شب باعث مشکل شوند. همچنین ، مطمئن شوید که هر نوع الاستیک برای قطع گردش خون یا خیلی شل نیست تا هنگام چرت زدن لغزش داشته باشد.

پاهای خود را فراموش نکنید

یکی از مولفه های فراموش شده در انتخاب پوشیدن در رختخواب این است که در مورد اندام تحتانی خود چه کاری انجام دهید. سردی پا در واقع با بی خوابی همراه است. اما گرم شدن بیش از حد پاها باعث گرم شدن بیش از حد بدن می شود. اگر هنگام چرت زدن تمایل به خنک شدن دارید ، هنگام خواب یک جفت جوراب سبک بپوشید.

باور کنید یا نه ، خوابیدن بدون لباس شبانه در واقع می تواند فواید سلامتی داشته باشد. هنگامی که در هنگام خواب بیش از حد گرم می شوید ، بدن ملاتونین و هورمون رشد کافی تولید نمی کند ، که هر دو برای ترمیم و ضد پیری مهم هستند. رفتن به لباس خواب به شما اطمینان می دهد که دمای بدن شما خیلی بالا نمی رود. هورمون رشد نیز نقش زیادی در متابولیسم دارد ، بنابراین خوابیدن در لباس برهنه می تواند منجر به ترکیب بهتر بدن شود. سرانجام ، خنک ماندن حتی می تواند منجر به خواب عمیق تر و طولانی تر شود.

در نهایت ، شخصی هنگام چیدن مناسب برای شما حکمفرما خواهد شدخواه این بدان معناست که یک پارچه ابریشمی ، لباس خواب نخی کلاسیک ، یک پیراهن خواب کشدار و یا هیچ چیز دیگر. خود را با لباس خواب واقعی بالا ببرید.

پارچه های لباس خواب راحتی
یکی از دلایل مشهور محبوبیت لباس خواب به عنوان این است که در درجه اول به دلیل مواد پارچه ای می توانند بیشترین را فراهم کنند. آنها به طور معمول از ابریشم ، فلانل نرم و پنبه سبک ساخته می شوند.

به عنوان مثال پنبه به دلیل نرمی ، و خاصیت ضد حساسیت طبیعی انتخابی محبوب است. این بدان معنی است که پارچه حتی روی پوست حساس نیز لطیف است و به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید.

این نوع پارچه ها بسیار تنفس پذیر نیز هستند و شما را خنک نگه می دارند. این امر به خواب بهتر کمک می کند.

اگر غالباً احساس می کنید که نیمه شب از خواب بیدار می شوید ، زیرا احساس گرما می کنید یا محدودیت در یافتن بهترین وضعیت خواب را دارید ، یک لباس خواب خوب ممکن است به شما کمک کند.

آنها شما را گرم نگه می دارندآیا نگران گرم شدن هوا در هنگام خواب در فصل زمستان نیستید؟ پوشیدن لباس خواب در واقع می تواند به شما کمک کند تا بدن شما را به سرعت گرم کند!

پارچه های ساخته شده از پلی استر و یا پارچه نخی بافته شده در جعبه لباس مناسب این فصل را ایجاد می کنند زیرا برای مقاومت در برابر سرما طراحی شده اند. حتی برخی از آنها با تنش محکم تری ساخته می شوند تا گرما را در پوست افزایش دهند.

برای اطمینان از محافظت و در برابر هوای سخت ، لباس خواب تمام قد را در فصل سرد انتخاب کنید. از آنجا که لباس خواب شما را گرم نگه می دارد ، همچنین به شما در کاهش خطر سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک می کند.

به بدن خود کمک کنید که وقت خواب است
احساس کرده اید هر بار که لباس شب خود را می پوشید ، به دلایلی حالت خواب شما شروع به فعال شدن می کند؟ به همین دلیل است.

پوشیدن لباس خواب می تواند به بدن شما کمک کند تا به حالت خواب درآید. این همان احساسی است که وقتی برای کار لباس می پوشید و آماده انجام کار خود می شوید.

ساختن لباس خواب واقعی بخشی از برنامه روزانه خواب شما نیز می تواند به بهبود کیفیت خواب و مدت زمان شما کمک کند. شما می دانید که زیبا به نظر می رسید و احساس راحتی می کنید و تمایل بیشتری به آرامش دارید.

از آنجا که هر شب این لباس خواب را خواهید پوشید ، این امر ذهن و بدن شما را برنامه ریزی می کند تا هر روز از یک خواب آرام و آرام برخوردار شوید و به شما امکان می دهد مزایای بهبودی خواب را به حداکثر برسانید.

خواب کیفی حتی در صورت اضافه کردن سایر لباس های خواب که باعث خواب بهتر می شوند ، به لباس خواب های منطبق خود مانند جوراب و ماسک خواب اضافه خواهید شد. حتی می توانید برخی روغنهای اساسی را که باعث استراحت در یک شب خوب می شوند ، مانند روغن اسطوخودوس ، مالش دهید تا کیفیت خواب بیشتر شود.آیا می توان در بهداشت کمک کرد
آیا می دانید پوست شما حتی هنگام خواب به طور مداوم ریزش و تجدید می کند؟

فقط با پوشیدن لباس خواب مناسب ، گسترش غیرضروری باکتری ها را از پراکندگی پوست ریخته شده روی ملحفه های خود از بین ببرید. فقط مطمئن شوید که پیژامه های خود را مرتبا می شوید تا تمیز بمانند!

لباس خواب آزاد باعث جابجایی آن می شود
اگر دوست دارید لباس گشاد بپوشید ، پس دوست دارید این را بشنوید. پوشیدن لباس خواب گشاد یک مزیت را نیز به همراه دارد ، زیرا به شما امکان می دهد با راحتی راحت حرکت کنید.

اگر شما آزادانه بتوانید به راحتی حرکت کنید ، کیفیت خواب شما افزایش می یابد و خواب راحتی را به شما می دهد.

فقط از برچسب ها ، بندها و دکمه های لباس خواب آگاه باشید زیرا در صورت تحریک پوست یا ایجاد خارش می توانند مشکل ساز شوند. لباس خواب گشاد در صورت جفت شدن با جوراب نیز عالی است زیرا می توانید جوراب ها را به سرعت بپوشید یا از تن آنها دربیاورید.

بهترین قطعه سرمایه گذاری برای کمد شما

آنها یک عمل مراقبت از خود هستندسیاری از شلوارهای لباس خواب موجود در بازار از مواد سبک ساخته شده اند. این باعث می شود که لباس شب شما در خانه آسان باشد ، ساده چه در کشو باشد و چه پشت در آویزان باشد.لباس خواب همچنین در درجه اول برای مسافران بسیار مناسب است زیرا فضای زیادی در چمدان مصرف نمی کند و وزن زیادی نیز به شما اضافه نمی کند. می توانید به راحتی لباس خواب را در چمدان خود جمع کنید.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا