سلامت و دانش

لزوم بررسی دقیق زیرسویه‌های جدید امیکرون

آتسو هامادا، استاد بیمارستان دانشگاه پزشکی توکیو در ژاپن، گفت که اگر یک زیر رشته جدید آمیکرون ظاهر شود، باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

با توجه به ISN ها، به گفته این کارشناس، تابستان امسال موج هفتم ویروس کرونا به دلیل شیوع زیر رشته BA.5 میکرون ژاپن را درنوردید. در حالی که BA.5 برای مدتی زیرشاخه غالب ویروس کرونا در سراسر جهان بوده است، نسبت کلی آن به تدریج در حال کاهش است.

این کارشناس اظهار داشت: همزمان با گسترش زیرسویه های BQ.1، BQ.2 و XBB آمیکرون، تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به تدریج در حال افزایش است.

این پروفسور بیمارستان دانشگاه پزشکی توکیو که در زمینه بیماری‌های عفونی تخصص دارد، گفت: در حالی که هنوز مشخص نیست که کدام زیرسویه در آینده غالب خواهد شد، همه سویه‌های جدید توانایی یکسانی برای اتصال به سلول‌های انسانی و فرار از واکنش‌های سیستم از خود نشان می‌دهند. ایمنی نیز افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این کارشناس گفت که حتی در صورت ظهور زیرشاخه های جدید، باید به دقت بررسی شوند. آیا باید بررسی کنید که آیا زیرسویه می تواند از واکنش سیستم ایمنی بدن فرار کند یا خیر؟ و بررسی کنید که چقدر عفونی و بیماری زا هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا