عمومی

لغو ویزای گروهی ایران و روسیه به تعویق افتاد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، “علی اصغر مونسان” که قرار بود به عنوان رئیس هیئت متشکل از بخش گردشگری خصوصی ایران برای امضای و اجرای توافق نامه لغو روادید گروهی بین دو کشور به روسیه برود ، اکنون به همراه هیئت گردشگری در ترکیه به سر می برد. با مقامات گردشگری کشور دیدار و رایزنی کنید.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه که اخیراً ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک توافقنامه معافیت ویزا با ایران نهایی شود ، گفت: تصمیم برای اجرای این توافق به اپیدمی ها در روسیه و ایران و همچنین قرنطینه در هر دو کشور بستگی دارد. پیگیری های دکترنامه نشان می دهد که روسیه ، با ویروس کرونا ، زمان دیگری اجرای این پروژه را به تعویق انداخته و سفر وزیر میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی به مسکو لغو شده است.

پیش از این ، نشست B2B که برای شرکت آژانس های گردشگری ایران و روسیه برنامه ریزی شده بود همزمان با سفر وزیر گردشگری ایران به مسکو بود. این جلسه قرار بود از 17 تا 20 اکتبر برگزار شود ، اما یک هفته قبل از موعد مقرر ، انجمن خدمات سفر هوایی و جهانگردی ایران اعلام کرد: “در مورد سفر دکتر مونسون ، وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در تاریخ 27.” تا 20 سپتامبر ، به گفته سفیر ایران در مسکو ، مقامات مربوط به روسیه به دلیل شروع موج جدید شیوع ویروس کرونا در کشور ، توافق نکرده اند که یک نشست مشترک بخش خصوصی و صنایع دستی را در مسیر طی کنند. “

با این وجود ، وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در مصاحبه ای با خبرگزاری روسی اسپوتنیک در تهران قول داد سفرهای گروهی بین ایران و روسیه را بدون نیاز به ویزا آغاز خواهد کرد.

وی توضیح داد: معافیت ویزا شامل مسافران منفرد نمی شود بلکه شامل تورهای تور ، یعنی گروه های حداقل 5 نفره و حداکثر 50 نفر است. “بنابراین معافیت ویزا در قالب آژانس مسافرتی برای هر دو کشور برای تورهای 5 تا 50 نفره اعمال می شود.”

مونسون درباره طرح بدون ویزا بین ایران و روسیه گفت: “در حال حاضر هیچ برنامه ای برای لغو ویزای انفرادی بین دو کشور وجود ندارد.” طبیعی است که ابتدا منتظر نتایج تجربه لغو ویزای گروهی باشیم ، سپس در صورت لزوم در مورد ویزاهای انفرادی فکر خواهیم کرد که این کار باید از طریق وزارت امور خارجه انجام شود ، اما بخشی که به ما مربوط می شود یک موضوع مربوط به توسعه گردشگری است. “این برای ویزاهای گروهی و تورهای گشت و گذار است.”

قرار بود ویزای گروهی ایران و روسیه در سال 2018 لغو شود ، اما امضای توافق نامه و اجرای آن تاکنون به تعویق افتاده است.

روسیه اخیراً ویزای الکترونیکی را برای شهروندان 52 کشور از جمله ایران معرفی کرده است. طبق فرمان نخست وزیر روسیه ، شهروندان این 52 کشور می توانند از ابتدای سال 2021 (4 ژانویه 2015) با ویزای الکترونیکی به مدت 16 روز به روسیه سفر کنند و هزینه کنسولگری این ویزا 40 دلار برای هر نفر است. . مقررات ویزای الکترونیکی با لغو ویزای گروهی متفاوت است.

مرزهای روسیه و ایران از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون به روی گردشگران هر دو کشور بسته شده است. پروازهای بین روسیه و تهران فقط برای حمل مسافرینی است که مجاز به اقامت در این کشورها هستند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا