مادران شیرده، وعده های غذایی را حذف نکنند

ایستگاه خبری

دکتر. جلال الدین میرزای رزاز ، با بیان اینکه عوامل زیادی در موفقیت شیردهی م influenceثر است ، اظهار داشت: مادران باید در دوران بارداری و شیردهی آماده باشند و از تغذیه مناسب در بارداری و دوران بارداری برخوردار باشند. بارداری را با افزایش وزن مناسب به پایان برسانید.

وی افزود: بلافاصله پس از زایمان باید تماس پوستی با کودک برقرار شود و آنها باید از ساعت اول تولد شیردهی را شروع کنند. برای حل مشکلی که ممکن است در دوران شیردهی به وجود بیاید از مشاوره به موقع و موثر بخواهید. بارداری با سایت های خبری و کاهش بارداری های ناخواسته یکی از مهمترین پیش شرط های موفقیت در شیردهی است.

رئیس انستیتوی تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی درباره آموزش صحیح شیردهی گفت: مادران باید در مورد مزایای شیردهی و نحوه شیردهی دانش کافی داشته باشند. آموزش شیردهی پس از زایمان و اختصاص زمان کافی برای مادران و همچنین آموزش جنبه های عملی شیردهی توسط کارکنان بیمارستان نقش بسیار مهمی دارد. پرستاران و ماماهای آموزش دیده هنگام دریافت شیر ​​مادر باید روند شیردهی و شرایط کودک را ارزیابی کنند. آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که مادر در شیردوشی باتجربه است. اگر کودک در طی یکی دو هفته اول قادر به شیر دادن نباشد ، باید شیر را به صورت بهداشتی بیان کرد و با قاشق به او شیر داد.

رزاز می افزاید: اگر شیردهی پس از تولد به تأخیر بیفتد و پستانها به طور مکرر تخلیه نشوند ، به دلیل برنامه شیردهی و براساس درخواست کودک نیست ، ممکن است پستان متورم و دردناک شود. اگر کودک نتواند پستان را به درستی نگه دارد ، مادر باید کمک کند زیرا گاهی اوقات کودک در شرایط مختلف پستان را بهتر نگه می دارد.

با توجه به روابط عمومی انستیتوی تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی ملی ، وی ادعا می کند که در دوران شیردهی مادران باید به این نکته توجه داشته باشند که انرژی مورد نیاز در شش ماه اول شیردهی 330 کیلوکالری و در شش ماه دوم 400 کیلو کالری افزایش می یابد. وی گفت: مادران شیرده باید به اندازه نیاز خود از تمام گروه های غذایی مصرف کنند و نباید از وعده های غذایی به طور کامل صرف نظر کنند. در کنار وعده های غذایی از لبنیات کم چربی (شیر ، ماست و دوغ کم نمک) استفاده کنید و مقدار زیادی میوه و سبزیجات دریافت کنید.

رئیس انستیتوی تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی افزود: در رژیم غذایی مادران شیرده ، گوشت باید در پایگاه خبری اخبار غذایی روزانه قرار گیرد و در صورت امکان هفته ای یک یا دو بار ماهی مصرف شود. همچنین مصرف روغن های غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند روغن کانولا و روغن زیتون توصیه می شود.

رئیس آژانس تحقیقات ملی تغذیه و صنایع غذایی مصرف مایعات در ساعات مختلف روز ، پرهیز از استعمال دخانیات و الکل در دوران شیردهی ، عدم مصرف داروهای گیاهی بدون تجویز پزشک و پرهیز از غذاهای حاوی کافئین مانند قهوه ، نسکافه ، نوشیدنی های سیاه و انرژی Za یکی از مواردی است نباید توسط مادران شیرده مصرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا