سلامت و دانش

ماده غذایی که زمان کاهش وزن را کوتاه می‌کند

دکترنامه/ خراسان رضوی نتایج نشان داد که رژیم غذایی با پروتئین بیشتر و کالری کمتر یکی از موثرترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است.

به گزارش روانشناسی نیوز، افرادی که پروتئین بیشتری را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کنترل شده با کالری مصرف می کنند، به طور متوسط ​​در طول 6 ماه 18 پوند وزن کم می کنند.

علاوه بر این، سالمندان در این مطالعه توده عضلانی و تراکم استخوان خود را با استفاده از این روش کاهش وزن حفظ کردند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که افزودن گوشت بدون چربی بیشتر و محصولات لبنی کم چرب باعث کاهش وزن در مقایسه با محدود کردن کالری می شود.

تصور می شود مصرف پروتئین بیشتر باعث می شود افراد احساس رضایت بیشتری داشته باشند و در نتیجه مصرف کالری را کاهش دهند.

یک رژیم غذایی با پروتئین بالا با خواب بهتر همراه است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. مصرف حدود 30 درصد کالری از پروتئین به کاهش سطح قند و چربی خون کمک می کند.

دکتر کریستن بیورز، محقق، گفت: پزشکان در توصیه کاهش وزن به دلیل ترس از دست دادن عضلات و استخوان مردد هستند که می تواند منجر به مشکلات حرکتی یا افزایش خطر آسیب شود.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که یک رژیم غذایی با پروتئین بالا و کم کالری می تواند مزایای سلامتی کاهش وزن را برای افراد مسن فراهم کند و در عین حال عضله و استخوان مورد نیاز آنها را برای کیفیت بهتر زندگی با افزایش سن حفظ کند.

این مطالعه شامل 96 فرد مسن چاق بود که یکی از دو رژیم غذایی را داشتند. نیمی از آنها به مدت 6 ماه رژیم غذایی کم کالری با پروتئین اضافی داشتند.

آزمودنی ها روزانه یک گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مصرف می کردند و شرکت کنندگان سطوح کافی از کلسیم و ویتامین D را دریافت کردند که با کاهش وزن نیز مرتبط است. نیمی دیگر در رژیم حفظ وزن بودند.

نتایج نشان داد کسانی که رژیم غذایی پر پروتئین داشتند 18 پوند از دست دادند که بیشتر آن چربی بود، با کاهش بیشتر چربی در نواحی (در اطراف مرکز بدن) که برای کاهش خطرات قلبی عروقی مهم هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا