سلامت و دانشکسب و کار ویژه

ماندگاری بوتاکس چه قدر است؟ + مراقبت های ضروری

این سوال که چگونه ماندگاری بوتاکس مشهد را افزایش دهیم ذهن بسیاری از افرادی که از روشهای موقتی جوانسازی پوست استفاده میکنند را درگیر میکند. ماندگاری بوتاکس یکی از دغدغه های افرادی است که از این روش جوانسازی پوست برای رفع مشکلات پوست خود استفاده کرده اند، زیرا بوتاکس نیز مانند و ژل یک روش موقتی برای رفع چین و چروک پوست است و پس از چند ماه تاثیر آن بصورت خودبخودی از بین میرود و نیاز است تا هر چند ماه یکبار نسبت به تزریق مجدد این ماده اقدام شود.

از همین رو افزایش ماندگاری بوتاکس و بهبود دوره ماندگاری این ماده در بدن میتواند علاوه بر کاهش هزینه های جوانسازی پوست، در بهبود کیفیت پوست نیز موثر باشد. در این مطلب قصد داریم تا به این پرسش پاسخ دهیم که چگونه ماندگاری بوتاکس را افزایش دهیم، بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

امروزه روشی وجود ندارد که بتواند ماندگاری دائمی برای بوتاکس فراهم کند. با این حال روشهایی وجود دارند که باعث افزایش ماندگاری بوتاکس میگردند. از جمله این روشها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس به دقت رعایت شوند.
  • تکرار در فاصله های زمانی مشخص و مناسبی انجام گیرد.
  • از تزریق بوتاکس بصورت بیش از اندازه و در بازه های زمانی کوتاه خودداری شود و بر اساس زمان بندی مناسب و زیر نظر پزشک متخصص نسبت به هر تزریق اقدام گردد.
  • بر روی پوست خود از ماسک ها، فیلرها، کرم ها یا روشهای غیراستاندارد که توسط پزشک تایید نشده است استفاده نکنید.
  • تا حد امکان از نور آفتاب دوری کنید. توصیه میشود حتما از و کرم های ضدآفتاب استاندارد در زمانهایی که در فضای آزاد قرار میگیرید استفاده نمایید.
  • تاثیر بوتاکس زمانی که روشهای مراقبت های پوست دیگری همراه با آن به کار گرفته شود بیشتر خواهد شد بنابراین توصیه میشود تا روشهای جوانسازی پوست مانند استفاده از مرطوب کننده ها، استفاده از آنتی اکسیدانها، سرم های هیالورونیک اسید و … در کنار بوتاکس و زیر نظر پزشک به کار گرفته شود.
  • تغذیه مناسب رعایت شود. توصیه میشود تا مصرف مواد قندی محدود شده و از مواد غذایی بسته بندی شده و فراوری شده استفاده نگردد. توجه به این نکته نیز ضروری است که از دست دادن شدید وزن میتواند ماندگاری بوتاکس را در صورت کاهش دهد.
  • در طول روز مقدار کافی آب نوشیده شود.
  • استرس خود را کنترل کرده و به کمترین میزان برسانید.
  • از چند هفته پس از تزریق بوتاکس عضلات صورت خود را ورزش دهید.
  • از مصرف سیگار، قلیان، ویپ و … دوری کنید. مواد دخانی منجر به کاهش چشم گیر تاثیر بوتاکس با گذشت زمان میگردند.
  • در صورت بروز هر گونه مشکل به پزشک متخصص یا مراکز درمانی معتبر مراجعه نمایید.

ماندگاری بوتاکس و ژل موقتی است، به این معنی که پس از چند ماه تاثیر آنها از بین میرود و پوست به حالت قبلی خود باز میگردد. معمولا بوتاکس بین 4 تا 6 ماه ماندگاری دارد که بسته عوامل مختلف میتواند کمترین یا بیشترین ماندگاری را تجربه کرد. ماندگاری ژل کمی بیشتر از بوتاکس است و انتظار میرود بطور متوسط بین 8 تا 12 ماه ماندگاری داشته باشد.

بهترین زمان تمدید بوتاکس به سن شخص، وضعیت پوست، هدف از تزریق بوتاکس و مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس بستگی دارد. بصورت عمومی توصیه میشود تا حداقل سه ماه پس از تزریق بوتاکس تزریقی صورت نگیرد. پس از 4 تا 5 ماه بعد از تزریق بوتاکس میتوان آن را تمدید کرده و تزریق بوتاکس دوم را انجام داد. همانطور که اشاره گردید این توصیه ها از شخصی به شخص دیگر متفاوت بوده و نیاز است تا برای آگاهی از بهترین زمان تمدید بوتاکس به پزشک متخصص مراجعه شود تا بر اساس وضعیت پوست افراد تصمیم گیری گردد.

لازم است تا حداقل یک روز پس از تزریق بوتاکس از هر گونه مالش صورت، حتی به آرامی، خودداری شود. بنابراین حداقل تا یک روز پس از تزریق بوتاکس استفاده از انواع کرم ها و مواد آرایشی ممنوع است. پس از آن توصیه میشود تا از کرم های ضدآفتاب از جمله هنگام بیرون رفتن از منزل استفاده گردد. هنگام استفاده از کرم ها باید توجه شود تا به آرامی و بدون ایجاد فشار بر روی پوست کشیده شوند. توصیه میشود تا چند روز اول پس از تزریق بوتاکس از مواد آرایشی استفاده نکنید، زیرا ممکن است منجر به افزایش التهاب پوست گردد. همچنین پس از تزریق بوتاکس، پوست دچار خشکی میشود که میتوان از کرم های مرطوب کننده پوست استاندارد استفاده نمود.

جهت دریافت مشاوره رایگان و قیمت بوتاکس در مشهد با شماره 09386069075 تماس بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا