عمومی

ماینرهایی که با سفیر سعودی در واشنگتن تماس می گیرند تهدید می کنند


براساس گزارش CNN ، گروهی متشکل از 13 سناتور آمریکایی از کشورهای تولیدکننده نفت در تماس جنجالی با سفیر عربستان سعودی در واشنگتن ابراز نارضایتی از جنگ قیمت نفت که به تولید کنندگان آمریکایی آسیب می رساند. ابراز و تهدید کرد که روابط آمریکا با این کشور را تغییر خواهد داد.

دن سالیوان سناتور آلاسکا به CNN پیام های سناتورها به پرنسس ریما بنت از بندر آل سعود سعودی گفت: “سپس فقط برای ما اتفاق افتاد [روابط با عربستان را]ارزیابی مجدد کنید ، اما برای تضعیف روابط دیرینه قدمی بردارید [ما]این کار با کشوری آغاز خواهد شد که بسیاری از ما از آن حمایت کرده ایم.

این سناتورها به دلیل جنگ قیمت بین روسیه و عربستان سعودی ، از کاهش قیمت نفت خشمگین می شوند. آنها می ترسند که ادامه این روند در شرایطی که اقتصاد آمریکا با شیوع تاج برخورد کند ، به تولید کنندگان آمریکایی آسیب برساند. بیش از 16 میلیون آمریکایی در سه هفته گذشته درخواست مزایای بیکاری داده اند.

سناتورها در نظر دارند امروز (شنبه) با خالد فاله وزیر انرژی عربستان دیدار کنند. آنها می خواهند شکایات خود را با او در میان بگذارند.
سالیوان گفت: “ما باید ببینیم چه اتفاقی می افتد ، اما در حال حاضر ما نیاز به عمل بیشتری نسبت به کلمات داریم.”

تد کروز ، یک منبع ارشد که با این تماس آشنا است ، گفت: “تگزاس دیوانه شده است.” این منبع افزود: “عصبانیت سناتور چیزی بود که قبلاً ندیده بودم.”

این سناتورها عربستان سعودی را به عنوان متحد استراتژیک ایالات متحده متهم می کنند.

کروز در مصاحبه با CNBC گفت: “پادشاهی عربستان سعودی باید دوست ما باشد. ما یک متحد نظامی هستیم. ما یک متحد دیپلماتیک هستیم. وقتی هزاران و هزاران مشاغل کوچک را در تگزاس و این کشور نابود می کنید.” شما مثل دوستان رفتار نمی کنید “

سناتورها می گویند که آنها آماده عمل هستند. سالیوان گفت: “بیا بلوف بزنیم.”

برنامه این است که سربازان آمریکایی را از عربستان سعودی خارج کند و بحث و گفتگوهایی صورت گرفته است که در صورت عدم همکاری این کشور ممکن است تحریم ها اعمال شود.

در طی تماس تلفنی میان سناتورهای عصبانی و پرنسس ریما ، وی سعی کرد اختلافات را کوتاه کند ، اما سناتورها اجازه این کار را ندادند.

“من به سفیر گفتم ،” با احترام کامل ، من نمی خواهم چیزی از شما بشنوم تا اینکه سخنان همه ما را بشنوید … من این تماس را سازماندهی کردم تا بتوانید صدای صداهایی را که به طور سنتی شنیده می شود بشنوید. ” “آنها از روابط ایالات متحده و عربستان سعودی پشتیبانی می کنند.”

سناتورها به سفیر عربستان توضیح دادند كه از دست دادن این حمایت منجر به از بین رفتن شریان حیاتی پادشاهی در كنگره ایالات متحده شد. در پی ترور جمال خاشقجی ، ستون نویس واشنگتن پست ، حمایت از سعودی ها در واشنگتن کاهش یافته است. سناتورها به سفیر عربستان یادآوری كردند كه بدون حمایت آنها ، طرح ضد سعودی انجام شود [مطرح در کنگره]او بیشتر می میرد.
سفارت عربستان سعودی به درخواست CNN برای توضیح پاسخ نداد.

310 310


تمامی محتوای منتشر شده در سایت طبق پرتال پیشرفته خبری، اقدام به انتشار محتوا می نماید، فلذا مسوولیت تمامی نوشته های سایت بر عهده منابع خبری بوده و سامانه آنلاین دکترنامه هیچ مسوولیتی در قبال تمامی محتوای منتشر شده در سایت نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا