مبتلایان به آنفلوآنزا چه بخورند؟

به گزارش شفاف ، “خراسان” نوشت: در ادامه مطلب غذای مناسب و نامناسب را برای شما در این مدت آورده ایم.

سوپ مرغ

سوپ مرغ گیاهی با التهاب مقابله می کند و پاسخ التهابی به بیماری را کاهش می دهد. سوپ مرغ همچنین مجاری بینی و گلو را باز کرده و تنفس را آسان می کند. سوپ های دیگر مانند سوپ سبزیجات نیز تأثیر مشابهی در افراد دارند. سوپ ها جدا از مواد مغذی ، آسان هضم و تهیه می شوند و حاوی آب هستند که میزان هیدراتاسیون را افزایش می دهد.

سیر

سیر دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری است. به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

میوه هایی که حاوی ویتامین C هستند.

میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند.

زنجبیل

زنجبیل شرایطی مانند حالت تهوع ناشی از آنفولانزا را برطرف کرده و سیستم هضم را بهبود می بخشد. می توانید کمی پودر زنجبیل به رژیم غذایی خود اضافه کنید و همچنین آن را در آب داغ ، عسل و لیمو بریزید و چای های گیاهی درست کنید.

سبزیجات

سبزیجات حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که هضم غذا را تسهیل می کنند و همچنین حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C ، آهن و اسید فولیک هستند. این مواد نقش مهمی در تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن دارند و همچنین دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی هستند که روند بهبودی بدن را تسریع می کنند.

جو دو سر

جو دوسر همچنین منبع غنی فیبر است که حاوی باکتری های مفید است. همچنین برای مبتلایان به سرماخوردگی یا آنفولانزا مناسب است زیرا می تواند تب ، اسهال و استفراغ را تسکین دهد.

مایع

هیدراته نگه داشتن بدن یکی از مهمترین کارهایی است که فرد می تواند برای مقابله با آنفلوآنزا انجام دهد و مایعات زیر به شما کمک می کنند.

آب | کلیه ها از آب برای دفع مواد اضافی از بدن استفاده می کنند. نوشیدن آب کافی سرعت بهبودی فرد را افزایش می دهد.

آب گرم همراه با عسل ، لیمو و زنجبیل زنجبیل موجود در این نوشیدنی حالت تهوع را کاهش می دهد.

چای گیاهی

برخی از چای های گیاهی خاصیت درمانی خاصی دارند. به عنوان مثال ، جوشانده برگ های نعنا یا نعناع یا عصاره رزماری عوارض تنفسی به ویژه سرفه را کاهش می دهد و جوشانده گل گاوزبان در کاهش تب موثر است. چای زنجبیل به دلیل خاصیت گرم و ضد میکروبی در درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا اثر بسیار مفیدی دارد.

غذاهایی که باید از آنها پرهیز کنیم

غذای فرآوری شده | این غذاها سرشار از نمک هستند که آب و قند را جذب می کنند و در نتیجه التهاب افزایش می یابد.

غذاهای چرب این غذاها هضم را کند می کنند.

شیر | هضم لاکتوز لبنی دشوار است و در صورت تهوع شدید و تولید بلغم بیشتر در هنگام مصرف محصولات لبنی ، نباید آن را مصرف کرد.

منبع: medicalnewstoday

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا