عمومی

مجلس اعلای اسلامی عراق: عربستان به منشورهای حقوق بشر احترام بگذارد

مجلس اعلای اسلامی عراق اعدام 81 نفر در عربستان سعودی را به اتهام “تروریست” محکوم کرد و از ریاض خواست به منشور حقوق بشر خود احترام بگذارد.

به گزارش دکترنامه، به نقل از شبکه خبری المیادین، مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن ابراز تاسف از اعدام عربستان با انگیزه های فرقه ای، تاکید کرد: این اقدام هیچ گاه یک رژیم ظالم را نجات نداده و برای هیچ کشوری ثبات ایجاد نکرده است. انجام نشده.

پارلمان به محکومیت اقدام عربستان در صدور احکام اعدام علیه 81 شهروند و ساکنان این کشور ادامه می دهد و از عربستان سعودی می خواهد به منشور حقوق بشر احترام بگذارد.

مقامات سعودی روز شنبه ۸۱ نفر را به اتهام دست داشتن در پرونده های «تروریستی» در داخل کشور اعدام کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش داد که ریاض 81 نفر از جمله هفت یمنی و سوری را پس از محکومیت به اعدام در پرونده های «تروریستی» اعدام کرد، در حالی که این رقم در سال 2021، 69 نفر بود. ، این عدد در یک روز یک رکورد است.

رسانه های مخالف در عربستان سعودی گزارش دادند که مقامات محلی علیه 40 زندانی در منطقه قطیف جنایت کرده و همه آنها را به یکباره اعدام کرده اند.

وزارت کشور عربستان، متهمان را گروهی جنایتکار توصیف کرد که پیرو شیطان، عقاید بدعت آمیز و رویکردها و عقاید تحریف کننده بودند و خود و وطن خود را برای خدمت به توطئه های طرف های متخاصم فروختند.

دادگاه تجدیدنظر عربستان در 11 ژانویه حکم اعدام دو جوان بحرینی به نام‌های جعفر سلطان و صادق ثامر را تایید کرد.

در اواسط ژوئن 2021، مقامات سعودی مرد جوانی به نام مصطفی الدرویش را به دلیل «کودتا علیه رهبر» با شمشیر اعدام کردند.

بر اساس بیانیه گردان حزب الله عراق، گروه های مختلف عراقی جنایات مقامات سعودی و رفتار فرقه ای آنها را محکوم کردند که نشان دهنده وحشیگری و تشنگی برای خونریزی است.

چندین نماینده و رهبر یمنی نیز این اعدام را محکوم کردند و آمریکا را مسئول این قتل دانستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا