عمومی

محدودیت های اروپا در اروپا علیرغم هشدار سازمان بهداشت جهانی ، 1 میلیون نفر در ایالات متحده با یک تاج قرارداد بستند

به گزارش گروه بین الملل آنا ، به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، تعداد کل موارد قطعی بیماری کورو ویروسی در جهان تاکنون از 3 میلیون نفر گذشته است که تقریباً یک میلیون گزارش فقط در آمریکا گزارش شده است.

در حالی که بسیاری از کشورها برای حذف یا کاهش محدودیت ها تلاش می کنند ، تودروس ادانانوم ، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی ، گفت که راه طولانی قبل از پایان تاج وجود دارد. ما راه طولانی داریم و کارهای زیادی برای انجام دادن داریم.

بانک جهانی همچنین در نظر دارد 195 میلیون دلار آنچه را به عنوان “برنامه کمک های مالی شیوع بیماری” در میان 64 فقیرترین کشور جهان ، تحت سلطه بیماری کویت-19 توزیع می کند ، توزیع کند.

بسته کمک های مالی بین 1 تا 1.5 میلیون دلار برای هر کشور است و بیشترین بسته کمک های مالی به کشورهایی خواهد رسید که از ویروس آسیب پذیرتر هستند.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت عراق از پناهگاه امام حسین (ع) بازدید می کند + عکس

آمریکا

رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ گفته است كه مسئولیت افزایش تعداد افرادی كه از نوشیدنی های ضد عفونی كننده استفاده می كنند ، در نتیجه توصیه كشنده وی برای درمان تاج نخواهد بود.

دونالد ترامپ

رئیس جمهور دونالد ترامپ

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که توصیه های کورو ویروس مرگبار وی هشدار دهنده شد و باعث مسمومیت چند نفر در آمریکا شد.

در ایالات متحده ، بیش از 1 میلیون نفر با بیماری کرونو ویروس منقبض شده اند و 56803 نفر درگذشت.

از طرف دیگر ، برزیل ، کشوری که رئیس جمهور وی ویروس Coronavirus را ناچیز معرفی کرده است ، بیشترین افزایش تعداد Qovid-19 را در مرکز و جنوب آمریکا مشاهده کرده است.

برآوردهای فعلی از موارد رسمی و تأیید شده بیماری کروناویروس در برزیل شامل 67000 بیمار است و نزدیک به 4600 نفر جان باخته اند. با این حساب ، اطلاعات رسمی برزیل نزدیک به اطلاعات چین و روسیه است.

شماری از محققان اظهار داشتند كه با Covid-19 بیش از یك میلیون نفر در برزیل وجود دارند. اما این تمام ماجرا نیست ، به خصوص با نزدیک شدن زمستان در نیمه جنوبی کره زمین و گرما در مناطق جنوبی کشور کاهش می یابد.

برخی از رسانه ها ، از جمله نیویورکر ، گزارش داده اند که هیچ یک از بالاترین مقامات عالی رتبه جهان به اندازه رئیس جمهور برزیل کوید-19 ناچیز نبوده است.

بولسونارو در 28 آوریل وزیر بهداشت خود را پس از مشاجره با لوئیز انریکه ماندتا در مورد چگونگی برخورد با کرونویوس اخراج کرد. ماندتا شیوع کروناویروس در کشورش را “بزرگترین چالش” خواند و خواستار تنظیم و محدودیت های اجتماعی شد. بولسونارو همچنین وزیر بهداشت را به عدم توجه به اوضاع اقتصادی و تجارت مردم متهم كرد.

اروپا

با وجود 1111 نفر دیگر آلوده به ویروس ، مؤسسه آلمانی رابرت کخ می گوید که تعداد کشته ها به بیش از 158000 نفر و 163 مورد دیگر به 6126 مورد افزایش یافته است.

با افزایش گسترش تاج در آلمان ، از روز گذشته نقاب در همه وسایل نقلیه و فروشگاه های شهری در اکثر ایالت های آلمان اجباری شده است ، اگرچه برخی ایالت ها مانند بایرن (بایرن) که مونیخ در آن قرار دارد ، قوانین خود را در مورد نقاب زدن سخت تر کرده اند. آنها از جاهای دیگر مانند شهر برلین آمده بودند.

مسابقه کنترل جهانی کورون ویروس

رسانه های آلمانی ادعا می کنند پوشیدن ماسک در راهروهای مدارس الزامی است ، اما اختیاری درون کلاسهای درس است. دانش آموزانی که مجاز به بازگشت به مدرسه هستند در کلاس از نظر جسمی از هم جدا می شوند و هنگام ورود به راهروها و سرگرمی ها باید ماسک بپوشند. کلاس های مدارس و اماکن عمومی نیز باید به طور مکرر با مواد ضد عفونی کننده تمیز شوند.

دولت فرانسه تصمیم گرفته است اعتبار کلیه ویزاهای اقامت را برای سه ماه دیگر از 16 مارس تا 15 ماه مه 2020 تمدید کند.

پاریس گفت: دلیل تمدید ویزا شیوع تاج ویروس و افزایش بیماران با محدودیت قرنطینه است.

در فرانسه ، بیش از 156.800 نفر با بیماری کرونا منقبض شده اند و 23293 نفر دیگر فوت کرده اند.

آمارهای رسمی درباره مبتلایان به کروناویروس در روسیه نشان می دهد که تعداد افراد آلوده به Covid-19 در این کشور از تعداد مبتلایان به چین که منبع اصلی ویروس بود ، بیشتر است.

در روسیه ، 187 147 آلوده به عروق کرونور و 794 نفر دیگر درگذشت.

آسیای غربی

از طرف دیگر ، میزان بروز روزانه در ترکیه در 20 روز گذشته به کمترین حد خود رسیده است. وزیر بهداشت ترکیه می گوید 2131 مورد جدید تاج و 95 مرگ و میر گزارش شده است. تعداد افراد آلوده به بیش از 112 هزار نفر و تعداد تلفات به 2900 نفر رسیده است.

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهوری ترکیه گفت: “ما از دوره دشوار بیماری همه گیر تاج روسف خارج شده ایم.” با پایان ماه مبارک رمضان بر این بیماری غلبه خواهیم کرد که به یک فاجعه جهانی تبدیل شده است و دو عید را در کنار هم جشن می گیریم.

رجب اردوغان

رئیس جمهور ترکیه رجب اردوغان

وی افزود: ما به مرحله ای رسیده ایم که شاهد مبارزه مشترک خود علیه گسترش تاج هستیم. تعداد موارد و مرگ و میر ناشی از بیماری Covid-19 با هر روز کاهش می یابد. هیچ بیمار کروناویروس در کشور ما بدون معالجه بیمارستان به خانه اعزام نشده و دوره درمان برخی از بیماری کامل نشده است.

وی همچنین اعلام کرد که محموله های مراقبت های بهداشتی از جمله ماسک ، محافظ صورت ، سپر ، ماسک N95 ، گان و ضد عفونی کننده از فردا به ایالات متحده ارسال می شوند.

آسیا

چین و کره جنوبی از شناسایی 6 و 14 بیمار تاج جدید خبر دادند. چین آمار تلفات جدیدی را گزارش نکرده است ، اما یک نفر در کره جنوبی جان باخته است.

وزارت بهداشت ژاپن اعلام كرد كه 13 هزار و 614 نفر به دلیل بیماری كرون آزمایش شده و 385 نفر بر اثر این بیماری درگذشت.

اقیانوسیه

نخست وزیر زلاند ، یاسیندا آردن می گوید انتقال از فرد به فرد دیگر و گسترش اجتماعی تاج ویروس جدید در کشورش قبلاً متوقف شده است. زلاند یکی از موفق ترین کشورها در مبارزه با تاج و تخت است و اکنون محدودیت هایی در مورد چنین دسترسی هایی را حذف کرده است.

زلاند که چند روز بعد تعداد جدیدی از افراد زیر 10 سال را اعلام كرد و حتی دیروز فقط یك مورد جدید را گزارش داد ، ریشه در كرون دارد.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا