عمومی

مدارس استان سمنان لرزید – دکترنامه

به گزارش خبرگزاری دکترنامه استان سمنان؛ مانور زلزله و ایمنی امسال با شعار «مدرسه ایمن، جوامع تاب آور» همزمان با سراسر کشور در مدارس استان سمنان نیز برگزار شد. مراسم استانی نیز با حضور مسئولین مربوطه در مدرسه پسرانه شهید ابراهیم امامی سرخه انجام شد.

محمد حمیدی معاون عمرانی استانداری سمنان و حجت اله کرمانی فرماندار سرخه در سخنانی جداگانه در خصوص فرهنگ سازی ایمنی و مقاوم سازی و کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله دانش آموزان و والدین حاضر در این مراسم صحبت کردند.

مریم عاشور رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرخه نیز به تشریح این روند پرداخت و گفت: سرعت عمل و ارتقای مهارت دانش آموزان از ویژگی های مهم مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس است.

این تمرین به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله با افزایش فرهنگ ایمنی و تاب آوری، ایجاد آمادگی سریع و دقیق در برابر زلزله و افزایش آگاهی دانش آموزان نسبت به زلزله و سایر پدیده های طبیعی انجام می شود. آشنایی دانش آموزان با حوادث طبیعی و نحوه برخورد با آنها برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده های طبیعی از دیگر اهداف این تمرین است.

مانور سالانه زلزله و ایمنی به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی کشور در زمینه ایمنی مدارس در برابر زلزله با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی و اجرا می شود. ایران و سایر سازمانهای مرتبط

46

دکمه بازگشت به بالا