مراقبت از پوست با سبک زندگی سالم

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از مراقبت از پوست خود غافل می شوند، اما شما می توانید با انجام برخی اقدامات ساده و موثر به حفظ سلامت پوست خود کمک کنید.

به گزارش دکترنامه، مراقبت از پوست و انتخاب سبک زندگی سالم می تواند روند طبیعی پیری را به تاخیر می اندازد و از وقوع آن جلوگیری کنید مشکلات پوستی مختلف کمک.

سایت اطلاع رسانی « کلینیک مایو » توصیه های متعددی در این زمینه داشته است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

1) یکی از مهم ترین راه ها مراقبت از پوست، از آن در برابر نور خورشید محافظت کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث ایجاد چین و چروک، لکه های ناشی از افزایش سن و سایر مشکلات پوستی شود و همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

به گزارش دویچه وله، توصیه های معمول و مهم برای مراقبت از پوست در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش به ویژه در روزهای گرم تابستان عبارتند از:

از آفتاب ظهر دوری کنید

از ساعت 11:00 تا 15:00 از تابش مستقیم نور خورشید اجتناب کنید زیرا اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید در این زمان به حداکثر خود می رسد. در این مدت، حتی نشستن در سایه نیز بی خطر نیست، زیرا نور خورشید منعکس شده این اشعه ها را به بدن منتقل می کند.

پوشش مناسب داشته باشید

با پوشیدن لباس مناسب از خود در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کنید. بهترین گزینه پوشیدن آستین بلند و استفاده از کلاه لبه دار است.

از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید

ضد آفتاب مناسب برای خود تهیه کنید. انتخاب کرم مناسب با شرایط آب و هوایی محل زندگی شما نیاز به مشورت با یک متخصص دارد.

از عینک آفتابی استفاده کنید

نور شدید خورشید باعث آسیب جدی به چشم می شود. این صدمات در طی چندین سال باعث آسیب جدی به شبکیه می شود یا باعث کدر شدن عدسی می شود.

۲) سیگار نکشید. سیگار کشیدن باعث پیری پوست و ایجاد چین و چروک می شود. سیگار کشیدن رگ های خونی ریز در بیرونی ترین لایه پوست را باریک می کند که جریان خون را کاهش می دهد. سیگار همچنین باعث کاهش اکسیژن و مواد مغذی ضروری برای پوست سالم می شود.

3) برخی از فعالیت های روزانه می تواند به پوست آسیب برساند. به عنوان مثال، آب داغ و حمام های طولانی چربی پوست را از بین می برد. زمان حمام یا دوش گرفتن خود را محدود کنید و به جای آب گرم از آب گرم استفاده کنید. همچنین استفاده از کرم ها و مرطوب کننده های مناسب برای محافظت از پوست توصیه می شود.

۴) داشتن رژیم غذایی سالم به سلامت پوست کمک می کند. مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی مصرف کنید.

5) استرس کنترل نشده می تواند پوست را حساس تر کرده و باعث آکنه و سایر مشکلات پوستی شود. برای داشتن پوستی سالم سعی کنید برای کنترل و مدیریت استرس خود اقدام کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا