مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

به گزارش شفاف ، سعید جعفری ، دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشاوره تولید فضاهای سازمان ملل در حمایت از برنامه های فضایی سازمان ملل (SGAC) ، در گفتگویی درباره زمان نشستن مریخ نورد استقامت ناسا در مریخ ، گفت: “این سومین مأموریت کاروان مریخ نورد است. قرار است مریخ امسال در آخرین ساعات فردا ، پنجشنبه ، 20 فوریه روی کره زمین فرود آید.

جعفری ادامه داد: اولین مأموریت امسال ارسال کاوشگر توسط امارات متحده عربی با کاوشگر مسبرالعمال (امید) به مریخ است و مأموریت دوم توسط چین با فضانورد تیان ون 1 است که پس از هفت ماه گذشته این سیاره با موفقیت در مدار مریخ قرار گرفت.

دبیر اجرایی خاورمیانه شورای مشاوره تولید فضا در حمایت از برنامه های فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: مأموریت مارس 2020 ، Perseverance Rover ، از 9 اوت به مریخ پرتاب می شود. شد. این فضانورد بالگردی به نام هوش را به سیاره سرخ می آورد.

وی ادامه داد: این هلی کوپتر با وزنی کمتر از دو کیلوگرم از یک سیستم تیغه دوتایی در جهت مخالف استفاده می کند که در جو با غلظت یک درصد جو زمین است و به این ترتیب اولین بالگرد ناسا قادر به بلند شدن و پرواز با این سیاره است. “

جعفری افزود: قبل از اینکه یک غواص بخواهد فعالیت علمی خود را در این کره خاکی آغاز کند ، باید با موفقیت در داخل دهانه Jezero فرود آید.

دبیر اجرایی خاورمیانه شورای مشاوره تولید فضا در حمایت از برنامه کاربردهای فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “هیچ تضمینی برای نجات فضانوردان از این آزمایش ترسناک وجود ندارد.” در طول این سالها ، فقط 40٪ از کل فضانوردانی که تاکنون بر سطح مریخ فرود آمده اند ، با موفقیت فرود آمده اند.

جعفری افزود: این تعداد ناامیدکننده تعداد شکستگی در چند دهه اول دوران فضایی افزایش یافته است. با این حال ، با توجه به ماموریت های موفق ناسا در سال های اخیر ، نتایج فرود بسیار دلگرم کننده بوده است.

وی افزود: صحنه ای که فردا ، پنجشنبه شب (به وقت ایران) به طور زنده در اتاق کنترل ماموریت مارس 2020 در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) مشاهده خواهد شد ، کاوشگر به سیاره سرخ نزدیک شده و وارد جو مریخ ، مریخ و فرود آن شگفت انگیز است.

دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشاوره تولید فضا در حمایت از برنامه های فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “توجه به این نکته مهم است که فضانوردان در مارس 2020 می توانند بدون تماس با زمین با خیال راحت روی مریخ فرود بیایند.” از ماندگاری دستورالعمل های فرود از قبل برنامه ریزی شده برخوردار است و مانند یک وسیله نقلیه که خود را بر روی زمین حرکت می کند با استفاده از یک سری سنسورهایی که داده ها را به الگوریتم بصری خودرو می رسانند حرکت می کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا