عمومی

مسکو: آمریکا ۶۰ «آزمایشگاه بیولوژیکی نظامی» در مجاورت روسیه و چین دارد

روسیه می گوید که ایالات متحده با بهره برداری از خلأهای موجود در قوانین بین المللی در حال تقویت قابلیت های نظامی بیولوژیکی خود در سراسر جهان است.

ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای حفاظت رادیولوژیکی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه به شورای امنیت سازمان ملل گفت: از سال 2005 حدود 60 سایت در مناطق مرزی با روسیه و چین با هزینه دولت آمریکا وجود داشته است. ایالات متحده مدرن شده است.”

کریلوف به نقل از وزارت خارجه چین گفت: امروز پنتاگون 336 آزمایشگاه در 30 کشور را زیر نظر دارد.

وی افزود: پیمانکاران اصلی وزارت دفاع آمریکا متابیوتا، بلیک و فیچ و CH-to-M-Hill هستند که مسئولیت ساخت تاسیسات بیولوژیکی و تامین تجهیزات آزمایشگاه های زیست شناسی پنتاگون در سراسر جهان را بر عهده دارند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که آزمایشگاه های زیست شناسی آمریکا سوالات زیادی را نه تنها برای روسیه بلکه برای همه مطرح می کنند و ایالات متحده مسئولیت ارائه اطلاعات جامع در مورد آنها را بر عهده دارد.

در 31 ماه گذشته، رئیس کمیته پارلمانی روسیه برای بررسی فعالیت‌های آزمایشگاهی بیولوژیکی در اوکراین اعلام کرد که تحقیقات انجام شده توسط طرف اوکراینی تهدیدی برای روسیه و خود اوکراین و همچنین برای بین‌المللی محسوب می‌شود. انجمن.

هفته گذشته، دوما و فدراسیون روسیه در مورد طرح هایی برای ایجاد یک کمیسیون مشترک برای بررسی فعالیت های آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا