مواد غذایی مناسب برای درمان و جلوگیری از تشدید آنفولانزا

بر اساس گزارش‌های واضح، افراد معمولاً در بیماری‌هایی مانند آنفولانزا تمایل زیادی به غذا خوردن ندارند، اگرچه غذاهای خاصی وجود دارد که می‌تواند به بهبودی و بهبودی فرد کمک کند. هنگامی که آنفولانزا دارید، باید به اندازه کافی غذاها و مایعات مغذی بخورید تا بدن خود را قوی و هیدراته نگه دارید و سریعتر از آنفولانزا بهبود پیدا کنید.

سوپ مرغ

مطالعات نشان می دهد که مواد موجود در سوپ مرغ با التهاب مبارزه می کند و پاسخ التهابی به بیماری را کاهش می دهد، سوپ مرغ همچنین مجاری بینی و گلو را باز می کند و فرد راحت تر نفس می کشد.

سیر

سیر همچنین دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است، این مواد به فرد کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کند و با عفونت هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه کند.

سبزیجات

سبزیجات حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که هضم را بهبود می بخشد و همچنین حاوی مواد مغذی از جمله ویتامین C، آهن و اسید فولیک هستند. این مواد نقش مهمی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی دارند و همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی هستند که باعث بهبود سریعتر بدن می شود.

مایع

هیدراته ماندن یکی از مهمترین کارهایی است که یک فرد می تواند برای مبارزه با سرماخوردگی انجام دهد.

نوشیدنی و میوه

میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند سطوح بالای ویتامین C را می توان در فلفل های تند یا شیرین با هر رنگی، آب پرتقال، گریپ فروت، کیوی یافت.

زنجبیل

زنجبیل حالت تهوع مانند آنفولانزا را از بین می برد، خواص زنجبیل باعث بهبود سیستم گوارشی می شود. این ماده برای رفع استفراغ دوران بارداری نیز موثر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا