موج بیماری‌های ویروسی در آمریکا و افزایش بستری‌ها در نیویورک

با کاهش دما و سردتر شدن هوا در این روزها، نیویورکی‌ها در معرض خطر ابتلا به انواع جدید ویروس‌ها و بیماری‌های ویروسی قدیمی مانند آنفولانزا و ویروس‌های تنفسی (RSV) قرار دارند و دوباره به استفاده از ماسک‌ها و سایر مراقبت‌های بهداشتی پیشگیرانه تکیه می‌کنند. اقداماتی برای مهار پیامدهای شدید شیوع. در عین حال بر این عفونت ها تاکید می شود.

به گزارش دکترنامه، همزمان با سردتر شدن هوا و افزایش سایر عفونت‌های ویروسی تنفسی، ترکیبی از سویه‌ها و زیرشاخه‌های مختلف کووید-۱۹ بار دیگر به‌طور هشداردهنده‌ای در شهر نیویورک در حال گسترش است.

به گزارش نیویورک تایمز، سویه آمیکرون معروف به BA.5 که بیشتر موارد را در تابستان ایجاد می کرد، اکنون با یک نوع جایگزین شده است. “سوپ ویروسی”گزارش شد که مخلوطی از زیرسویه های مختلف آمیکرون شامل BQ.1 و BQ.1.1 بود و در مقایسه با سویه قبلی، قدرت عفونی بیشتری داشت و با موفقیت بیشتری از سیستم ایمنی فرار کرد.

با توجه به اینکه اکثر آزمایش‌های فعلی ویروس کرونا در خانه انجام می‌شود، توصیف دقیق گردش فعلی ویروس دشوار است. بنابراین، با وجود اینکه دو ماه است که تعداد موارد رسمی کووید در این شهر ثابت مانده و روزانه حدود 2000 مورد گزارش می‌شود، اما تعداد بستری‌ها دوباره رو به افزایش است.

بر اساس داده های ایالتی، تا 24 اکتبر (چهار روز پیش)، حدود 1100 بیمار مبتلا به کووید-19 در شهر نیویورک بستری شده اند، در حالی که این رقم در اواسط سپتامبر 750 بود.

از سوی دیگر، افزایش بستری شدن در بیمارستان برای COVID-19 همزمان با شروع فصل آنفولانزا و افزایش سراسری ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) است که می‌تواند باعث مشکلات تنفسی در کودکان و بزرگسالان شود.

نتیجه این وضعیت مواجه شدن است “سه تهدید” در حال حاضر افزایش بازدید از اورژانس و افزایش نگرانی در مورد اینکه ممکن است بیمارستان ها دوباره در زمستان امسال تحت فشار قرار گیرند.

این پزشک گفت: اگرچه اپیدمی کرونا با کاهش گردش عمومی ویروس، الگوی ایمنی را تغییر داد، اما به دلیل استفاده از ماسک و اقدامات قرنطینه ای، اکنون که این اقدامات احتیاطی برداشته شده است، ویروس قدیمی آشنا دوباره در حال گردش است. نرخ بالا و حتی این بار فصل شیوع دو بیماری ویروس آنفولانزا و RSV زودتر از حد انتظار رسیده است.

هشدار دو یا سه گانه همه گیر در زمستان آینده

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، پزشکان و کارشناسان بهداشت در ایالات متحده هشدار می دهند که اگر موج بعدی کووید-19 همزمان با افزایش شیوع آنفولانزا و سایر عفونت های ویروسی باشد، ایالات متحده ممکن است یک “همه گیری مضاعف” یا حتی یک بیماری را تجربه کند. “پاندمی سه گانه” در زمستان آینده. بیا

همچنین، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) هفته گذشته اعلام کرد که موارد ابتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) که به ویژه برای کودکان خطرناک است، از ماه اوت در سراسر ایالات متحده به سرعت در حال افزایش است.

در عین حال، بی‌توجهی گسترده به اقدامات احتیاطی کووید-19، مانند پوشیدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی، می‌تواند باعث افزایش موارد آنفولانزا شود که در دو زمستان گذشته فصل آینده مهار شده‌اند.

با این حال، بررسی های جدید نشان می دهد که حمایت از اقدامات احتیاطی بهداشتی و واکسیناسیون های تقویت کننده از آن زمان کاهش یافته است و سویه ها و زیرسویه های جدید در حال گسترش هستند.

توماس دوزینسکی، اپیدمیولوژیست، هفته گذشته در مصاحبه ای گفت: “ما پیش بینی می کنیم که فصل آنفولانزا در پیش باشد که تنها در ایالات متحده بین 4000 تا 36000 نفر را می کشد.”

همچنین، دکتر «دیگو هیجانو» دیگر آسیب شناس از بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت. جود در ایالت تنسی، گفت: در حال حاضر، ما با همین تعداد مبتلایان به کرونا، آنفولانزا و RSV سروکار داریم. این وضعیت واقعا نگران کننده است زیرا هنوز برای شیوع آنفولانزا و RSV خیلی زود است بنابراین زمستان سختی در راه است.

اما در این شرایط، یک سوال مهم این است که آیا ابتلا به یکی از این بیماری‌های مختلف باعث تضعیف مقاومت افراد در برابر دیگری می‌شود یا اینکه واقعاً با هشدار به سیستم ایمنی از ابتلا به ویروس دیگری جلوگیری می‌کند؟

به گفته پزشکان، اگرچه احتمال ابتلا به آنفولانزا و کرونا به طور همزمان وجود دارد که در اصطلاح عامیانه به آن فلورونا می گویند، اما میزان این احتمال، شدت آن و ایمنی یا ضعف احتمالی که در بدن ایجاد می کند، وجود دارد. افراد مختلف هنوز شناخته نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا