عمومی

موقوفات ملایر؛ هشتمین موقوفه پردرآمد و وسیع در سطح کشور

دکترنامه/همدان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: موقوفات ملایر هشتمین موقوفه پردرآمد و وسیع در زمینه موقوفات ارزشمند در سطح کشور است.

به گزارش دکترنامه، حجت‌الاسلام ابوذر عباسی روز جمعه ۱۴ آنلاین در همایش یاوران وقف ملایر، موقوفات شهرستان ملایر را یکی از ارکان اصلی توسعه و زیرساخت‌های شهری دانست و اظهار کرد: موقوفات شهرستان بخش قابل توجهی از سرانه عرصه‌های آموزشی، درمانی، خدماتی، اداری، امنیتی، انتظامی، ورزشی و فضای سبز و همچنین عرصه مساکن آنلاین را در اختیار قرار داده است.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان براساس نظر اداره تحقیق سازمان اوقاف به اجرای نیت واقف طبق وقف‌نامه می‌پردازد و کم کاری نسبت به این موضوع نشده است، تأکید کرد: یک ارگان بازرسی به نام مفید راهبر از طرف دفتر مقام معظم رهبری به صورت سالانه عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه را بررسی می‌کند.

او به توافقات این اداره با دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری برای انجام پروژه‌های مختلف اشاره و بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰۰ قطعه زمین هر قطعه به ارزش حدودی دو میلیارد تومان در راستای ایجاد زیرساخت توسعه شهری به شهرداری تحویل دادیم.

عباسی کمک به آسفالت معابر شهری، تأمین هزینه‌های عمرانی مدرسه موقوفه سیف‌الدوله، هزینه تعمیر و نگهداری پارک بانوان، اطعام دهی به فقرا و تأمین کمک هزینه درمان بیماران نیازمند براساس نیت واقف را از جمله اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برشمرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با تأکید بر اینکه در کل کشور هیچ زمینی بدون مجوز و دستور نماینده ولی فقیه به کسی واگذار نمی‌شود، گفت: طبق دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه زمین برای ساخت مسکن فقط در قالب تعاونی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت ۷۲۶ واحد مسکونی با برآورد هزینه ۲۰۰۰ میلیارد تومان با ارتش جمهوری اسلامی ایران مشارکت کردیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس نیز با اشاره به ریشه وقف در قرآن گفت: وقف اقدامی دینی، مذهبی و علمی است.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه اوقاف یکی از سازمان‌هایی است که به صورت مستقیم زیر نظر رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کند، مطرح کرد: اوقاف در ظاهر سازمانی فرهنگی اما در واقع سازمانی مالی و اقتصادی است.

او ضمن اشاره به فعالیت سازمان اوقاف در حوزه باغبانی، صنایع پزشکی، نانو، تکنولوژی‌های نوین و فناوری های جدید، روشنگری و اطلاع‌رسانی اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور و شهرستان را ضروری دانست.

وی با تأکید بر اینکه اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ظرفیت راه‌اندازی یک کلینیک تخصصی را دارد، افزود: یکی از محورهای وقف در این شهر، درمان است.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با بیان اینکه حاکمان و دولتمردان نباید القای ناامیدی کنند، خاطرنشان کرد: انقلابی‌گری یعنی واقعیات کشور را بازگو کرده و مردم را به انقلاب امیدوار و ضد انقلاب را ناامید کنیم.

امام جمعه اسلامشهر تهران نیز با بیان اینکه این شهرستان را به موقوفاتش می‌شناسند، گفت: شهرستان ملایر موقوفات خوبی در حوزه‌های علمی و آموزشی دارد.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری شهرستان ملایر را شهرستانی فاخر و معظم خواند و افزود: خدمات انقلاب اسلامی در جای جای این کشور دیده می شود.

وی احداث چندین بیمارستان، دارا بودن دو نشان جهانی مبلمان منبت و انگور و پیشرفت وسیع در حوزه گلخانه‌ای را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در ملایر برشمرد و گفت: ملایر از نظر حوزه‌های علمیه، فیضیه غرب کشور و مدینه الشهدای غرب کشور است.

امام جمعه اسلامشهر تهران بهترین واقفین را ۱۱۰۰ شهید دفاع مقدس شهرستان خواند و خاطرنشان کرد: ملایر شهر شهدا و همسنگران شهدا است و آوازه‌ای ملی دارد چراکه هر کجا شهدا پا بگذارند آنجا پاک و پاکیزه می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا