نقطه ضعف بزرگ ناوهای هواپیمابر آمریکا
به گزارش دکترنامه در جریان این بحران پرنده های قدیمی C-2 Greyhound ناوگان نیروی دریایی با وجود سن بالا مجدداً به کار گرفته شدند تا پشتیبانی لجستیکی ناوهای هواپیمابر را در سراسر جهان حفظ کنند. اما این راه کار اضطراری صرفاً یک مُسَکِن موقت بود چراکه طبق برنامه ناوگان C-2 در سال ۲۰۲۶ به طور کامل بازنشسته خواهد شد.


به نقل از پارتیزان با حذف C-2 تمامی مسئولیت های حیاتی «ارسال محموله به ناو» بر دوش CMV-22B خواهد افتاد. این نسخه از Osprey که در سال ۲۰۲۱ وارد خدمت عملیاتی شد به دلیل قابلیت نشست وبرخاست عمودی توان پرواز در مسیرهای انعطاف پذیر انتقال بارهای حجیم همچون موتورهای F135 جنگنده های F-35C و انجام سوخت گیری هوایی از نظر مفهومی جایگزینی پیشرفته تر برای C-2 به شمار می رود. همچنین برخلاف C-2 که نیازمند باند فرود روی ناو است Osprey می تواند روی بیشتر شناورها یا بیشتر سطح های زمین مستقر شود.

با این حال سابقه ی فنی و ایمنی V-22 همواره محل بحث بوده است. برنامه توسعه آن با چالش های فنی فراوان همراه بوده و سابقه ی وقوع سوانح مرگبار در رزومه آن وجود دارد. گرچه پس از سانحه سال ۲۰۲۳ عملیات پروازی به صورت مرحله ای از سر گرفته شد اما همچنان محدودیت های جدی عملیاتی برای این پرنده پابرجاست و بازگشت به نرخ پروازی عادی تا اواسط ۲۰۲۵ پیش بینی می شود.
۵۸۵۸