نمایشگاه توسعه و ارتقاء زیست بوم نوآوری صنعت خراسان شمالی در اسفراین افتتاح شد

دکترنامه/خراسان شمالی نمایشگاه تانا (توسعه و ارتقا زیست بوم نوآوری استان ها) صنعت در شهرستان اسفراین طی امروز ۱۳ تیرماه در محل مجتمع صنعتی لوله گستر افتتاح شد.

به گزارش دکترنامه، در ابتدای برگزاری همایش تانای صنعت طی امروز، نمایشگاه تانا نیز افتتاح شد که بخشی از تولیدات شرکت لوله گستر و مجتمع صنعتی اسفراین به نمایش گذاشته شده است.

۶۲ ایده برای رفع مشکلات و نیازمندی های ۲ صنعت بزرگ مجتمع صنعتی و لوله گستر اسفراین ارسال شده است.

با بررسی های صورت گرفته از مجتمع صنعتی اسفراین و لوله گستر، ۲۲ نیاز در این ۲ صنعت احصاء شده است که برای حل نیازمندی های آن ها، ۶۲ نفر ایده های خود را اعلام کرده اند.

 از ۶۲ نفری که ایده های خود را ارسال کرده اند، ۴۵ نفر از فناوران استانی و ملی، ۲ نفر از کارگزاران رسمی، ۱۱ نفر عضو هیأت علمی دانشگاه و ۴ نفر نیز دانشجو بوده اند.

۸۰ درصد ایده های ارائه شده از خراسان شمالی و ۲۰ درصد از خارج استان است.

نوآوری ها باید به خودکفایی منجر شود

نمایشگاه توسعه و ارتقاء زیست بوم نوآوری صنعت خراسان شمالی در اسفراین افتتاح شد

محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در این همایش گفت: جامعه و کشور نیاز به نوآوری با رویکرد خودکفایی و رفع وابستگی ها دارد. نوآوری باید کمک کار تکمیل زنجیره تولید در بخش های مختلف باشد.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال، انتظار می رود نوآوران و شرکت های دانش بنیان بتوانند برای تامین انرژی صنعت فولاد، راهکار و ایده ارائه دهند.

حسین نژاد گفت: در زمینه تامین آب برق و گاز فولاد نیاز به نوآوری است. همچنین زنجیره ارزش در استان در موضوعات مختلف باید با کمک حوزه دانش بنیان حل شود.

۴۰ واحد تولیدی وارد مدار تولید شدند

نمایشگاه توسعه و ارتقاء زیست بوم نوآوری صنعت خراسان شمالی در اسفراین افتتاح شد

حسین حاجی بگلو مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: علاوه بر برگزاری این همایش تانا، به دنبال آن هستیم تا تانای پتروشیمی، صنعت، آلومینا و سیمان را نیز برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: با برگزاری این نوع از همایش ها، نیازمندی های صنایع برطرف و سپس ایده های نوآورانه برای حل آن ها ارائه می شود.

حاجی بگلو با اشاره به ارتباط صنعت با دانشگاه بیان کرد: در این راستا ۱۰ تفاهم نامه میان صنایع با دانشگاه ها منعقد شده است.

وی افزود: در ۱۶۵ واحد تولیدی که در سال گذشته پروانه بهره‌برداری برای آن ها صادر شد، حدود ۴ هزار شغل ایجاد شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر آن، از آن، ۴۰ واحد تولیدی نیز وارد مدار تولید شده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا