کسب و کار ویژه

نکته مهم هنگام رهن و اجاره کارگاه

نکته مهم هنگام رهن و اجاره کارگاه

در حال حاضر خرید ملک تجاری مانند سوله های صنعتی یا مسکونی یا کارگاهی برای همه نیست و بسیاری از افراد طبق شرایط و انتظاراتی که از ملک دارند اجاره یا اجاره می دهند. داشتن خانه یا کسب و کار می تواند یک هدف بلند مدت برای بسیاری از افراد باشد.

بسیاری از خانواده ها به جای خرید یا ساخت خانه مسکونی، سوله ها، کارگاه ها و هر فضایی را که معمولاً توسط شخص دیگری استفاده می شود، رهن یا اجاره می دهند. این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای مستاجر، رهن بهتر از اجاره است اگر شرایط رهن خانه یا ملک تجاری فراهم باشد. اما معمولا ملکی که برای رهن ارائه می شود گران است و همه توان خرید آن را ندارند.

می توان گفت رهن یا اجاره فقط برای املاک و منازل مسکونی است و بسیاری از افراد زمینی را که برای بهره برداری اقتصادی صنعتی و تجاری استفاده می شود رهن یا اجاره می دهند. در این مقاله به طور جامع به نکات اصلی رهن، ملک اجاره یا گاراژ پرداخته ایم و امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

طبق ماده 4 قانون کار، محل کار به مکانی گفته می شود که کارگران بنا به درخواست کارفرما یا نماینده وی در آنجا مشغول به کار می شوند. طبق قانون فوق، کارگاه ها بر اساس اهمیت و کاربرد به دسته هایی تقسیم می شوند که از این میان دسته بندی ها صنعتی، خدماتی ساختمانی کشاورزی به کارگاه های تجاری و تولیدی تقسیم می شوند.

بسیاری از کارفرمایان ملکی را برای تجارت خود اجاره یا اجاره می دهند. شرایط اجاره و رهن کارگاه مشابه اجاره یا رهن منازل مسکونی است اما لازم به ذکر است که کارفرمایان باید شرایط کاری خود را در نظر گرفته و سپس طبق شرایط کارگاه را اجاره یا رهن کنند.

سایبان ها نیز در انواع مختلف موجود می باشند. مشخصات و ابعاد انبار مستقیماً به نوع استفاده از آن بستگی دارد. در اجاره سوله صنعتی یکی از مهم ترین نکات ویژگی ها و ابعاد سوله می باشد.

نکات مهم در رهن و اجاره انبار یا کارخانه به شرح زیر است:

اولی در مورد اجاره کارگاه، سوله یا سایر اموال تجاری و غیر تجاری است. در نظر گرفتن شرایط قرارداد اجاره است. لازم به ذکر است مدت اجاره دائمی است در غیر این صورت قرارداد اجاره باطل است. قراردادهای اجاره معمولا برای یک سال نوشته می شود. اما ممکن است بسته به توافق طرفین قرارداد بیشتر باشد.

توجه داشته باشید که افزایش اجاره بها برای سالهای بعد باید در قرارداد قید شود. در برخی مواقع اشاره ای به مدت بیش از یک سال نمی شود، اما طبق قرارداد ممکن است موجر به مستاجر قول تمدید داده باشد.

برای انعقاد قرارداد کامل باید تمامی نکات مهم به طور کامل ذکر شود. مبلغ ودیعه، نحوه برداشت سپرده، مبلغ اجاره، مبلغ افزایش اجاره بها، مدت اجاره، شرایط تاخیر اجاره و تضمین مدت معین اجاره. و غیره.

قرارداد اجاره چادر شامل تجهیزات ساخت و ساز، کلیه امکانات و مشخصات باید با جزئیات و با جزئیات کافی شرح داده شود. در مورد سوله های صنعتی نیز لازم به ذکر است که سوله دارای شماره ثبت رسمی و شماره شناسایی و برق صنعتی با ولتاژ سه فاز و برق 160 آمپر با گاز صنعتی می باشد.

امکانات سوله و ارائه خدمات به مستاجر در قرارداد مشخص می شود. نوشتن تجهیزات و امکانات لازم به مستاجر این امکان را می دهد تا امکاناتی را که مستاجر در اختیار مستاجر قرار می دهد درخواست کند.در برخی موارد مالک می تواند هر زمان که بخواهد از سوله بازدید کند. این ماده و جزئیات آن باید به طور کامل در قرارداد گنجانده شود.

نکته دیگری که باید در مورد قرارداد به خاطر بسپارید این است که قرارداد اجاره باید در یک دفتر املاک که متخصص در قراردادهای کارخانه یا کارگاه است تنظیم شود. گاهی افراد ناخواسته صرفا برای نوشتن به املاک مراجعه می کنند و یا به مشاوران املاکی که به امور فنی کارگاه ها و نواحی صنعتی آشنایی ندارند مراجعه می کنند و بعدا با مشکل مواجه می شوند.

رهن و اجاره منزل یا کارگاه، امانت، حمل و نقل مناسب کالا به بازار و کارگاه، برق، گاز، آب، تلفن، شیرآلات و …. امکاناتی مانند قابلیت طراحی خانه برای کاربردهای خاص در صورت نیاز و موارد دیگر از نکات مهمی است که برای رهن و اجاره باید در نظر گرفت.

دکمه بازگشت به بالا