همه سرماخوردگی ها اومیکرون است

شروین شکوهی با اشاره به افزایش روزافزون بیماران امیکرون گفت: در حال حاضر هر بیماری که به دلیل سرماخوردگی وارد می شود اولین نفری است که به بیماری عروق بیماری کرونا قلب مبتلا می شود و باید یک دوره قرنطینه خانگی را طی کند.

وی گفت: افرادی که سرما می‌خورند نیازی به آزمایش کرونا ندارند. همه سرماخوردگی ها باید توسط Omicron مورد توجه قرار گرفته و برای قرنطینه برده شوند.

شکوهی با اشاره به اینکه کیت omicron هیچ تفاوتی با دلتا ندارد، افزود: تست کرونا برای بیماران مبتلا به omicron هیچ تفاوتی با سایر سویه های کرونا ندارد و با همان تست کرونا قابل تشخیص است، بنابراین اشتباه است که بگوییم omicron نیاز به یک تست دارد. تست ویژه.”

گروه عفونی بیمارستان لقمان حکیم گفت: افزایش روزانه تعداد مبتلایان در آمریکا و کشورهای اروپایی حاکی از آن است که شیوع اومیکرون به قدری بالاست که لازم است برای حفظ سلامت جامعه محدودیت هایی دوباره اعمال شود. و اگر شرایط عادی تلقی شود، هر روز با تعداد بیشتری از بیماران مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: نباید به Omicron دست کم گرفت و همین ساده سازی باعث شده تعداد بیماران یک روزه از 3000 به 9000 افزایش یابد.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه واکسیناسیون تأثیر بسزایی در کاهش مرگ و میر دارد، افزود: واکسیناسیون علیه کرونا درصد زیادی از مرگ و میرها را کاهش می دهد، اما اینکه بگوییم مرگ و میر کاهش می یابد و البته اگر وجود داشته باشد. مشکلی پیش نمی آید، استدلال منطقی نیست و در درازمدت شاهد تأثیر بهبود بیماران هستیم.

شکوهی گفت: تافته Omicron جدا بافته نمی شود و باید مانند انواع قبلی کرونا با آن برخورد کرد و کمتر کشنده است.

مدت زمان قرنطینه برای بیماران مبتلا به امیکرون

وی در خصوص تعداد روزهای قرنطینه Omicron تاکید کرد: در آمریکا با توجه به اینکه بیش از یک میلیون نفر در روز به این بیماری مبتلا می شوند، تعداد روزهای قرنطینه مورد نیاز 5 روز با علائم خفیف و 10 روز با علائم خفیف اعلام می شود. علائم شدید می توانند ترتیب کار بدهند، اما در ایران روزهای کافی برای قرنطینه نداریم، بنابراین مردم مجبورند مانند گذشته تا بهبودی کامل در خانه های خود بمانند تا از شیوع این بیماری جلوگیری کنند و زنجیره انتقال را قطع کنند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: ممکن است درصد کمی از مبتلایان به ویروس سرماخوردگی امیکرون نداشته باشند، اما برای گسستن این زنجیره توصیه می کنیم همه افراد حتی با کوچکترین علائم سرماخوردگی خود را قرنطینه کنند و نیازی به آزمایش نداشته باشند. ندارد.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به بیماری عروق بیماری کرونا قلب باید بارها اعلام شده باشد، زیرا این آمار فقط مربوط به افرادی است که از نظر حیثیتی مثبت شده اند و با توجه به خطای 50 درصدی آزمایش می توان گفت که آمار بسیار زیاد است. بالاتر از این.”

شکوهی تاکید کرد: در یکی دو هفته آینده انفجاری در تعداد بستری ها خواهیم داشت و از اواخر بهمن ماه روزها و ماه های بدی را خواهیم داشت.

رئیس بخش عفونت بیمارستان لقمان حکیم افزود: تعداد فوتی ها در این منطقه کمتر از دلتا است، اما تعداد بیماران مبتلا به دلتا چندین برابر خواهد شد، بنابراین تعداد بیماران و بستری ها به شدت افزایش می یابد. “

لزوم ادامه محدودیت

شکوهی در خصوص کودکان نیز گفت: کودکان و دانش آموزان بزرگترین عامل انتقال در خانواده ها هستند بنابراین اعلام حضور حضوری دانش آموزان اشتباه است. همه ما می دانیم که آموزش حضوری بسیار بهتر از مجازی است، اما در این شرایط باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم.

وی در خصوص واکسیناسیون کودکان نیز گفت: توصیه می شود والدین نسبت به کودکان خود واکسینه شوند زیرا نسبت به دیگران مستعدتر هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: مگر اینکه فردی در آمریکا و اروپا واکسینه شده باشد! آنها هم واکسینه شده اند، اما تعداد بیماران امیکرون در این کشورها بسیار زیاد است و این آینده ماست که باید در این آینده با اقدامات، احتیاط ها و محدودیت های لازم به آن دست پیدا کنیم تا سیستم بهداشت و درمان آسیب نبیند. ما نمی توانیم تعداد بیماران را متوقف کنیم، اما می توان شیب را کاهش داد.

شکوهی در خصوص پیک ششم گفت: در پیک 4 و 5 قبل از رسیدن به پیک همه این موارد را از قبل گفتیم و صحبت های علمی لازم برای پیک ششم انجام شد و امیدوارم مسئولان تصمیم درستی بگیرند. در مورد محدودیت ها زودتر، زیرا اگر با ساده سازی مقابله نکنیم، ماه های بدی در پیش خواهیم داشت.

دکمه بازگشت به بالا