عمومی

همکاری مشترک برق و آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی برای تغییر نگرش دانش‌آموزان در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی

به گزارش دکترنامه آذربایجان‌غربی، طاهر کیامهر مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی روز شنبه در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: حداکثر سهم استان در زمینه مصرف برق یکهزار و ۲۰۰ مگاوات در روز است.

طاهر کیامهر با بیان اینکه تولید و مصرف انرژی موضوعی زیست محیطی و نیازمند فرهنگ‌سازی است، اظهار کرد: جامعه هدف آموزش و پرورش شامل جمعیت ۹۰ درصدی استان است و این موضوع بر همکاری و تعامل بیشتر بین این دو نهاد می‌افزاید.

وی ادامه داد: برای نظم‌بخشی و تسریع در انجام فعالیت‌ها و همکاری‌های متقابل تفاهم‌نامه‌ای در این راستا تنظیم شده‌ و هر هزینه‌ای داشته باشد شرکت توزیع برق متقبل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این نشست گفت: حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز و ۴۱ هزار همکار فرهنگی داریم که اگر اولیا را به این گروه ملحق کنیم بیش از ۲ میلیون نفر جامعه هدف آموزش و پرورش است.

علی مطهری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان نقش مهمی در فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه دارند، یادآور شد: مصرف بهینه نیازمند فرهنگ سازی در بین آینده‌سازان کشور است و صرفه جویی با مصرف بهینه میسر است.

مدیرکل آموزش و پرروش آذربایجان‌غربی ادامه داد: استفاده بهینه انرژی برق و سایر انرژی‌ها تاثیر مهمی در مهار تورم خواهد داشت، چرا که تاثیر مهمی در تولید نیز دارد.

در این نشست مشترک تفاهم‌نامه‌ای در زمینه مصرف صحیح انرژی برق بین این دو نهاد با اهداف فرهنگی و آموزشی منعقد شد.

در بخشی از این تفاهم‌نامه اهداف زیر قابل پیگیری خواهد بود که گسترش فرهنگ بهینه مصرف برق و بهره‌گیری از مشارکت دانش‌آموزان در این امر و ایجاد و تقویت حس مسوولیت‌پذیری و زمینه‌سازی برای پرورش استعدادهای آنها در این امر و همچنین مشارکت و همکاری دبیران آموزش و پرورش از مفاد آن است.

این اقدام با هدف اشاعه فرهنگ بهینه سازی مصرف انرژی برق و صیانت از ثروت‌های ملی در سطح مدارس و ساختمان‌های اداری عمومی، تغییر نگرش دانش‌آموزان در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی اجرایی می‌شود.

46

دکمه بازگشت به بالا