سلامت و دانش

همکاری های مشترک در ارائه خدمات بیمه ای به پناهندگان به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج

همکاری در ارائه خدمات بیمه به پناهندگان ، به ویژه برای بیماران خاص و صعب العلاج

نشست سه جانبه بیمه سلامت در مورد چگونگی ارائه خدمات بیمه درمانی بهتر به پناهندگان با حضور محمودی ، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت امور داخلی ، ایوو فریسون ، رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران و محمدمهدی ناصحی ، مدیرعامل بیمه سلامت ایران در محل سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد.

به گزارش دکترنامه ، در ابتدای نشست سه جانبه ، ناصحی ، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گزارشی از همکاری سال های اخیر در ارائه خدمات بیمه به پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد و افزود: سازمان بیمه سلامت ایران هرگونه خدمات بهداشتی را ارائه می دهد به مردم ایران همچنین به پناهندگان ساكن در این كشور خدمات ارائه می دهد و تمام مراكز بهداشتی كه طرف قرارداد با بیمه درمانی هستند نیز به پناهندگان خدمات ارائه می دهند.
پس از جلسه ، محمودی ، مدیر کل اتباع خارجی و مهاجران وزارت امور داخلی ، از وزارت بهداشت ، پزشکی و آموزش پزشکی و به ویژه سازمان بیمه سلامت که تلاش زیادی برای ارائه خدمات به خارجی ها در طول شیوع بیماری کوید 19.
محمودی به طرح بیمه درمانی پناهندگان به عنوان یک اقدام مناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در جهان اشاره کرد و گفت: علی رغم تحریم های بین المللی و ظالمانه علیه ایران ، بدون هیچ گونه تبعیضی برای پناهندگان مقیم این کشور به عنوان ایرانی ، اسلام ایرانی ارائه شده است.
وی بر لزوم همکاری مشترک در زمینه ارائه خدمات بیمه به پناهندگان جمعی به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج تأکید کرد.
فریسن ، رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) نیز از خدمات جمهوری اسلامی ایران در ارائه خدمات درمانی و بیمه تشکر کرد و برای افزایش نوع خدمات ارائه شده به پناهندگان ابراز آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور داخله ، وی همچنین پیام بزرگی از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد رساند و از آنها به دلیل ارائه خدمات مناسب به اتباع خارجی تشکر کرد و گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران شایسته پذیرایی است به پناهندگان و همچنین ارائه خدمات تنوع ، به ویژه در زمینه خدمات بیمه درمانی ، در جهان بی سابقه است و جامعه جهانی همیشه از این خدمات قدردانی کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا