عمومی

هیچ کس به سمت مرزهای شش گانه کشور مراجعه نکند/ اتمام صدور برگ گذر ویژه اربعین

به گزارش خبرگزاری دکترنامه، گروهبان «محمد شرفی» در حاشیه بازدید از پایانه مرزی حاجی سیحده «قاسم سلیمانی» مهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس، اظهار داشت: از این پس اربا وجود نخواهد داشت. خدمات ویژه صدور پاس. در شهرهای مرزی و 6 پایانه مرزی کشور ارائه نمی شود و لذا تقاضای من از همکارانم این است که برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی به مرز نروند.

وی با بیان اینکه تنها افرادی که در سامانه ثبت نام کرده و در سامانه پلیس ثبت نام کرده اند تا پایان امروز می توانند از پایانه مرزی تردد کنند، افزود: کسانی که تصمیم به تهیه کارت ویژه اربعین دارند، اعلام می کنم که هیچ خدمتی در پایانه مرزی وجود ندارد. این توجه یا در کلانتری +10 و یا در ادارات مهاجرت و گذرنامه فراجا صورت می گیرد و به همین دلیل هیچکس اجازه مراجعه به این دفاتر را ندارد.

فرمانده قرارگاه اربعین فرجه تصریح کرد: از 24 ساعت پس از ثبت نام متقاضیان، کارت ویژه اربعین در سامانه پلیس قرار می گیرد و فردا این مجوز برای طرف عراقی قابل دریافت نیست و عملا صدور کارت ویژه غیرممکن است. مجوز. .

سردار شرفی در ادامه با بیان اینکه بیش از 3 میلیون و 300 هزار زائر از مرز عبور کرده اند که از صبح امروز حدود 2 میلیون و 22 هزار نفر از این زائران از طریق 6 مرز وارد کشور شده اند، گفت: از صبح امروز با ما روبرو هستیم. هجوم عظیم زائران بازگشتی و طرف عراقی برای کنترل و مدیریت بازگشت، برخی از مرزها به ویژه مرز شلمچه را بستند و بر بازگشت زائران تمرکز کردند.

وی ادامه داد: در خصوص بازگشت زائران پیوندهای به هم پیوسته و هم افزایی توسط مرزبانان ایرانی و عراقی شکل گرفته و از ابتدای مرز تا لحظه اقدام برای عزیمت به دیار خود برنامه ریزی های خوبی انجام شده است. .

سردار شرفی به بیان مثالی از مدیریت ترافیک محور مواصلاتی در محدوده مرزی مهران پرداخت و اظهار داشت: صبح امروز برای اینکه بتوانیم بار سنگین ترافیکی را از محور مهران – ایلام تخلیه کنیم، مجبور شدیم این محور را یک محور کنیم. محور “ملکشاهی” جایگزین شد، اما هم اکنون به دلیل عادی شدن شرایط، مسیر بازگشایی شده و تردد خودروها در آن به صورت رفت و برگشتی انجام می شود.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تصریح کرد: سیاست پلیس به منظور احترام به مردم بومی و مردم بومی، عدم محدودیت تردد در جاده های نزدیک مرز است.

وی تصریح کرد: در این مورد همکاران ما در پلیس راهنمایی و رانندگی با هواپیمای فرجا، محور ترافیکی را رصد و رصد می کنند و هر زمان که گره ترافیکی ایجاد می شود، یک بار دیگر محور مربوطه را یک طرفه می کنند و موضوع از طریق سامانه اطلاع رسانی می شود. رسانه ها اعلام خواهد شد.

این مقام ارشد فراجا سپس در ماموریت اربعین امسال مرزبانی را منصوب کرد و گفت: مرزبانی فراجا 3 ماموریت امنیتی مرزی، حفظ روابط دوستانه با همتایان عراقی و خدمات عمومی را بر عهده دارند که به خوبی انجام می دهند.

وی بیان کرد: بسیاری از مرزبانان و عوامل فرجا که در ماموریت اربعین حضور داشتند، علاوه بر انجام ماموریت خود، با جان و دل و داوطلبانه به زائران کمک می کردند، مانند واکس زدن کفش زائران یا جابجایی وسایل و اسکان یا نگهداری نوزادان با کمک به کودکان و سالمندان و یا انتقال بیماران بیمار به خیمه بهداشتی فرجه و همه این اقدامات را به عشق اباعبدالله الحسین (ع) انجام می دهند که امیدواریم پیامبر شفاعت همه کارگزاران باشد. روز آخر.

سردار شرفی در خصوص رضایت زائران از خدماتی که فرجا به آنها ارائه کرد، گفت: بسیاری از زائرانی که از عراق به کشور آمده بودند، وقتی مأموران نیروی انتظامی ما را با اشتیاق در ارائه خدمات دیدند، خدا را شکر کردند و از این بابت تشکر و قدردانی کردند. نمایندگی فرجا خدمات ارائه شده توسط فرجا. محبت و احترام زائران و حتی بسیاری از این عزیزان صورت همرزمان ما را بوسیدند و با آنها وداع کردند و ما را شرمنده عمل آنها کردند که نشان می دهد برنامه ها و اقدامات رئیس پلیس کشور برای تضمین ایمنی و احترام به زائران به خوبی انجام شده است.

46

دکمه بازگشت به بالا