عمومی

وانگ یی: بحران اوکراین، انفجار مشکلات امنیتی انباشته‌شده در اروپاست

وزیر خارجه چین امروز (چهارشنبه) گفت که پکن معتقد است که باید با پاسخ به نگرانی‌های امنیتی مشروع همه طرف‌ها و ایجاد یک سیستم امنیتی مؤثر و قوی در اروپا، از بحران کنونی اوکراین درس بگیرد.

به گزارش دکترنامه، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: در دراز مدت باید از بحران اوکراین درس بگیریم، مسائل امنیتی مشروع همه طرف ها باید بر این اساس باشد. اصول. احترام.” با توجه به جدایی ناپذیر بودن وابستگی متقابل و امنیت، یک سیستم امنیتی متوازن، مؤثر و پایدار اروپایی باید از طریق گفتگو ایجاد شود. و باید مذاکرات طولانی مدت و ثبات پایدار در اروپا وجود داشته باشد.

لاوروف امروز برای یک سفر دو روزه وارد چین شد تا در سومین کنفرانس وزیران در مورد همسایگان افغانستان و گروه گسترده‌تری شامل روسیه، چین، ایالات متحده و پاکستان شرکت کند.

وزیر خارجه چین همچنین تاکید کرد که بحران کنونی اوکراین طغیان انباشت مشکلات امنیتی در اروپا است. او گفت: «مسئله اوکراین ریشه ها و دلایل پیچیده تاریخی دارد. این انفجاری از جنجال های امنیتی است که مدت هاست در اروپا انباشته شده است. همچنین نتیجه جنگ سرد و بن بست یک گروه است. چین همواره از جهان چندقطبی و دموکراتیک شدن نظام روابط بین الملل حمایت کرده و همواره از اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد دفاع کرده و همواره به موضعی عینی و منصفانه در مورد مسائل بین المللی پایبند بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا