واکسیناسیون به تنهایی برای مهار ویروس کرونا کافی نیست

دکترنامه / همدان استاندار همدان از تزریق 250 هزار دوز واکسن کرونا در استان خبر داد و گفت: واکسیناسیون به تنهایی برای کنترل کرونا کافی نیست.

سید سعید شاهرخی روز شنبه 9 مرداد در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر فقط شهر فامنین در وضعیت زرد کرونا و سایر شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

شاهرخی افزود: مراسم محرم با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و رعایت پروتکل های بهداشتی در خارج از منزل برگزار می شود و بهتر است مردم این روزها نذر خود را به صورت خشک به نیازمندان منتقل کنند.

وی با اشاره به افزایش چهار درصدی واکسیناسیون در هفته گذشته ، ادامه داد: تاکنون 250 هزار دوز واکسن در استان همدان تزریق شده است.

فرماندار همدان با ذکر یک مثال گفت: 29 درصد علت ابتلا به ویروس کرونا مشارکت جامعه و 69 درصد مربوط به اوقات خانوادگی است.

شاهرخی گفت: “واکسیناسیون به تنهایی برای کنترل ویروس کرونا کافی نیست.”

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه در استان کمبود واکسن وجود ندارد ، گفت: واکسن ها به تنهایی کافی نیست و پروتکل های بهداشتی و فاصله فیزیکی باید تا پایان ویروس به شدت رعایت شود.

دکتر رشید حیدری مقدم اظهار داشت: هیچ کمبود واکسنی در استان وجود ندارد و با برنامه ریزی ویژه واکسیناسیون جامعه انجام می شود.

وی ادامه داد ، در حال حاضر 830 بیمار کرونری در بیمارستان های استان تحت درمان هستند: در 24 ساعت گذشته 117 بیمار در بیمارستان های استان تحت درمان قرار گرفتند و 424 نفر به صورت سرپایی به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

به گزارش دکترنامه و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا در استان همدان ، حیدری مقدم در پایان خاطرنشان کرد: هیئت مذهبی باید توجه ویژه ای به رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی در ایام محرم داشته باشد.