واکنش وزارت بهداشت به واکسن کرونای “روسی”

در مورد واکسن کرون روسیه ، معاون وزیر بهداشت گفت: واکسن مرحله سوم آزمایشات بالینی را رد کرده است.

در مصاحبه با دکترنامه ، دکتر ایرج حریریچی وی در مورد واکسن تاج کرواسی روسیه اظهار داشت: در کل 165 واکسن بنام واکسن کورنا در جهان تهیه می شود و 27 واکسن به مرحله انسانی رسیده است. واکسن coronavirus ، که توسط روسیه اعلام شده است ، یکی از هشت واکسن است که در آزمایشات بالینی فاز سه رد شده است.

وی افزود: وزارت بهداشت ایران می تواند در مورد این واکسن از دو طریق صحبت کند؛ یک راه از طریق سازمان بهداشت جهانی است. این سازمان تصویب های لازم را برای این واکسن و سایر موارد از طریق همکاری دوجانبه با روسیه اعلام خواهد کرد.

حریریچی ادامه داد: شما می توانید مطمئن باشید که اگر واکسنی برای تاج در جهان تولید شود و از کیفیت لازم برخوردار باشد ، ما آن را در اختیار مردم خود قرار خواهیم داد. البته نکته مهم این است که اکثر واکسنهای پیشنهادی و استفاده شده دارای اثر 50 تا 60 یا 70٪ بوده و مدت طولانی ایمنی ندارند.

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: همانطور که از سوی مسئولان سازمان بهداشت جهانی اعلام شد ، علی رغم کشف این واکسن ، زیرا اثر آن از نظر اثر نهایی و مدت زمان ایمنی زیاد نیست ، باید اصول دوری اجتماعی و سلامت شخصی را در نظر داشته باشید. برای مشاهده.

حریرچی گفت: “بنابراین ، با توجه به واکسن تاج روسیه ، وزارت بهداشت ایران می تواند از دو طریق عمل کند. یکی این است که واکسن توسط سازمان بهداشت جهانی و دیگری با همکاری دو جانبه تأیید می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا