وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛ قابلیت باز طراحی مجدد واکسن کووپارس برای مقابله با جهش‌های کرونا

به گزارش شفاف ، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در آغاز دومین آزمایش انسانی واکسن کرونا در ایران که امروز در بیمارستان رسول اکرم انجام شد ، گفت: “واکسن رازی و پژوهشگاه دولتی سرم در حال تبدیل شدن هستند من محبوب هستم ، مسئول این امر هستند و سعی در کمک به کادر پزشکی و مردم با تولید واکسن من رئیس موسسه آموزش و تحقیقات ترویج کشاورزی است که دارای بیش از 20 م institسسه تحقیقاتی است ، همزمان با تاج گذاری در کشور ما ویروس شناسان زیادی در سطح سازمانی داریم که با گیاهان ، حشرات و حیوانات آبزی آشنا هستند و برای دیدن تاج از این منظر دور هم جمع شده ایم و تیم خوبی در قلب این برخورد داریم.

وی افزود: انگیزه دانشمندان جوان برای ساختن سرم رازی بسیار ستودنی است. طراحی واکسن و نیازهای آن بسیار پیچیده است ، اما در این بخش ، خدا را شکر ، داده های تحقیق قبلی موسسه رازی به ما کمک کردند. در مارس سال قبل ، تا پایان آوریل سال جاری ، واکسن به گونه ای طراحی شده است که می توان واکسن را حداقل با یک قسمت از ویروس تهیه کرد و واکسن هیچ قسمت اضافی ندارد ، بنابراین ما بررسی نخواهیم کرد یک قسمت. اثرات جانبی. از اواخر آوریل تا مه ، یک آزمایش دوز انجام می دهیم.

خاوازی گفت: “ما یک اصل مهم داریم که باید هر وقت اتفاقاتی افتاد وظیفه خود را انجام دهیم و تحت تأثیر هیجانات اجتماعی قرار نگیریم و واکسنی تهیه نکنیم تا همه دنیا بتوانند از او خداحافظی کنند.” پس از دوز ، واکسن یک بار بر روی همه حیوانات آزمایش می شود ، و ما این راهنما را با دوستان خود به اشتراک می گذاریم و آزمایش را با 500 حیوان شروع می کنیم. ما مراحل پیچیده آماده سازی میمون ها را برای آزمایش طی کردیم و حتی برخی از همکاران ما در حین خارج شدن میمون ها از کشورهای آفریقایی بیمار شدند. سرانجام ، ما میمون هایی را که بیشترین تعداد میمون های آفریقایی را داشتند ، آزمایش کردیم و سرانجام ، پس از انجام آزمایشات حیوانات ، پرونده ها به وزارت بهداشت ارسال شد.

وی با قدردانی از نمک وزیر بهداشت ، افزود: وقتی من وارد دولت شدم ، آنها پدری را در تیم واکسیناسیون استخدام کردند و شرایط را هر از گاهی تحت نظر داشتند تا آزمایش های بالینی را بر روی انسان تأیید کنند.

رازی کو پارس یکی از امن ترین سکوهای جهان است

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این واکسن نوترکیب دارای چندین ویژگی است که باید آنها را اعلام کنیم. اولاً ، چندین نسل است که آنها حداقل یک واکسن از م Instituteسسه رازی دریافت کرده اند یا وارد جسدی نشده اند که توسط ویروس کشته شده است ، بنابراین این یکی از ایمن ترین سکوهای جهان است. حجم تزریقی که اتفاق می افتد بسیار ناچیز است و حدود دو دهم میلی لیتر تزریق می شود که این یکی دیگر از ویژگی های خاص این واکسن است. ما فقط به خود واکسن فکر نمی کنیم و شکستن زنجیره انتقال یکی از فشارهای ما بر روی دوز واکسن استنشاق شده است. بسیاری از واکسنها در دنیا در مرحله ای که مانند ما کار علمی آنها انجام شده باشد ، با دوزهای استنشاق نیستند.

وی گفت: وسواس زیادی در مورد مرحله پیش بالینی این واکسن وجود دارد. این سیستم عامل ها به گونه ای ترکیب شده اند که با تزریق واکسن های دیگر در بدن تداخل ندارند.

جلیل کوهپایه زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، ضمن تشکر از تیم پژوهشگاه واکسن رازی ، گفت: “دانشگاه علوم پزشکی ایران مفتخر است که در این مطالعه بالینی فعال است و سهم خود را در بیمارستان حضرت رسول انجام می دهد. ” خوشبختانه تیم موسسه رازی طی ماههای اخیر توانسته برخی از نشانه های خودکفایی را در کشور نشان دهد.

وی افزود: ما آماده انجام آزمایشات بالینی واکسن هستیم. ما امیدواریم که طی چند ماه آینده ، یک واکسن ارزشمند در سطح ملی و بین المللی تولید شود تا بشریت از ویروس کرونا رهایی یابد. دانشگاه محلی برای این سیستم عامل است و ما منتظر پیشرفت این تجربه به خوبی هستیم.

این واکسن امروز به دو داوطلب تزریق می شود. این تزریق به صورت انتخابی انجام می شود. در دوره دوم ، واکسن به 120 نفر در یک گروه 30 نفره تزریق شد که 33 روز طول کشید. تزریق سوم ، مرحله استنشاق ، در روز 53 انجام می شود. نتایج 14 روز پس از مرحله اول تجزیه و تحلیل می شود و در صورت رضایت بخش بودن نتایج واکسن وارد مرحله دوم می شود. در مرحله دوم 500 نفر وارد مطالعه شدند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا