عمومی

وقف جزو احکام امضایی دین اسلام است

به گزارش خبرگزاری دکترنامه از قزوین؛ حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین نیز ضمن تبریک هفته وحدت به جایگاه وقف در استان قزوین اشاره کرد و اظهار داشت: وقف حکمی است که به امضای پیامبر اکرم (ص) رسیده و تأسیس شده است. به عنوان یک عمل نیک در سایر ادیان الهی اسلام از قدیم الایام در جامعه بشری حضور داشته است.

وی افزود: اولین فردی که در تاریخ اسلام وقف شد پیامبر اعظم(ص) بود و وقف نه تنها در دین مبین اسلام است، بلکه یکی از احکام متمایز دین مبین اسلام است.

این مسئول ادامه داد: دین مبین اسلام دوام و پایداری خاصی به وقف می دهد و احکام و مقرراتی را وضع می کند که از نظر مالکیت، اراده و اختیار برای وقف مناسبتر است و آن وقف مادام العمر به صورت وقف باقی می ماند.

وی در خصوص فرهنگ وقف یادآور شد: در ایران با ورود اسلام به سرزمین های ایرانی، این فرهنگ بیشتر در بین مردم مطرح شد و در کشور و استان قزوین وقف های زیادی وجود دارد که خیرین در طول تاریخ به آنجا رفتند. نعمت در استان با مزیت حدود هزار ساله

مدیرکل وقف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: امروز خانواده بزرگ واقفان متولی وقف در استان هستند و تلاش ما بر این است که خدمات اجتماعی، فرهنگی، دینی، آموزشی و درمانی مناسبی را ارائه دهیم. این وقف ها

دکمه بازگشت به بالا