ویروسی که روی سر عروس و دامادها قند می‌ساید!

در شرایطی که کرونا روزهای تاریکی را برای کشور تعیین کرده و محدودیت های زیادی برای مشاغل مختلف وجود دارد ، چندین دفتر عروسی در تهران چندین مراسم عروسی با بسیاری از مهمانان بدون نظارت روزانه برگزار می کنند.

به گزارش دکترنامه ، در گذشته ساقدوش عروس برای انجام مراسم عروسی به خانه می آمدند و بزرگترها با چراغ در سراسر خانه مهمانی می انداختند ، آب را جارو می کردند و حیاط را جارو می کردند و برای مهمانان و کوچکترها در خانه و زندگی میوه و آب نبات تهیه می کردند. آنها. آنها فرستاده اند. اما با کوچک شدن منازل و حیاط ها و تقسیم مسئولیت های شهری ، سفره های عروسی و نخ های خانگی کمرنگ می شوند و اتاق های پذیرایی و دفاتر عروسی جایگزین آنها می شوند.

این روزها حوادث بزرگ و کوچک عجیبی را می توان در سراسر شهر مشاهده کرد. در ماه های اخیر ، بسیاری از مشاغل و کلاس ها با مشکلات جدی روبرو شده اند. مثل تالار عروسی. با این وجود اخیراً چندین پرونده ازدواج تحت حمایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از این فرصت استفاده کرده و از ظرفیت تالار عروسی خود نهایت استفاده را کرده اند و در شرایطی که به دلیل تاجگذاری تالار پذیرایی بسته شده است ، آنها دارای کره آب هستند! حتی اگر وضعیت تاج در کشور بسیار وحشتناک باشد ، چندین دفتر ثبت ازدواج در یک اتاق نسبتاً کوچک و مسقف ، جدا از برگزاری خطبه های عروسی ، پذیرایی ده ها مهمان را نیز فراهم می کنند!

بدیهی است که برگزاری چنین مراسمی بسیار زیباست ، اما در شرایطی که چندین هزار نفر در کشور به بیماری عروق کرونا قلب مبتلا شده اند و چند صد نفر نیز بر اثر این بیماری فوت کرده اند ، داشتن مراسمی با ده ها مهمان بیشتر شبیه “رولت روسی” است. !

در همین رابطه ، خبرنگار دکترنامه به عنوان مشتری ، با چندین دفتر ثبت ازدواج در تهران تماس گرفت تا جنبه های مختلف موضوع را روشن کند.

مدیر یکی از اتاق های مراسم که چندین شعبه در مناطق مختلف پایتخت دارد ، در پاسخ به درخواست افشاگر دکترنامه برای روشن کردن لیست قیمت و خدمات دفاتر ثبت اسناد عروسی در روزهایی که اتاق های پذیرایی به دلیل محدودیت های تاج بسته است ، گفت: هر سالن ما به استفاده شما بستگی دارد. ؛ قیمت ها و ظرفیت ها بسته به نوع عروسی ، تعداد میهمانان ، فیلمبرداری و عکاسی متفاوت است. با این حال ، به طور کلی سالن ظرفیت 50 تا 60 نفر را دارد. بسته به منویی که انتخاب می کنید ، انواع قیمت ها نیز متفاوت است. ما انواع غذا را سرو می کنیم. حتی غذاهای دریایی! ما هر آنچه را بخواهید به شما می دهیم. مثل آتش بازی ، رقص های سبک ، خواننده ها و همه! “ما هیچ محدودیتی نداریم!”

یک دفتر عروسی دیگر ، واقع در منطقه شهران ، تا 70 مهمان در کرونا پذیرایی می کند. خدمتکار گفت: “اکنون اگر مهمان بیشتری دارید ، می توانید در سالن ما مراسمی برگزار کنید.” محدودیت زمانی برای حضور در این دفتر قرارداد 70 نفره ظرفیت فقط یک ساعت است اما محدودیت زمانی برای زندگی در سالن حتی می تواند بیشتر باشد!

در این ثبت ازدواج ، روال کار همان روزهای قبل از کرونا است و همه چیز آماده است. از فیلمبرداران و عکاسان گرفته تا عروس و دامادها و به نظر می رسد تنها چیزی که مورد توجه قرار نگرفته است ویروسی است که ممکن است به طور پنهانی و ناخوانده خودش را به مهمانی ها دعوت کند.

دفتر عروسی دیگری در منطقه بلوار مرزداران در مورد نرخ ها و شرایط به شرح زیر صحبت می کند: “قیمت پذیرش تالار عروسی ما از شنبه تا چهارشنبه یک میلیون و هشتصد هزار تومان و پنجشنبه و جمعه دو میلیون دویست هزار تومان است. دفتر ما دارای دو سالن است که یکی از آنها تعطیل و دیگری باز است! “ما همچنین موسیقی زنده و انواع شام و پذیرایی داریم.”

البته دفاتر هستند که با تعداد مهمان کمتر به پروتکل های مستقر پایبند هستند. یکی از همین دفاتر ثبت احوال مستقر در قلهک گفت: “ظرفیت سالن عروسی ما بین 10 تا 15 نفر است.” “ما می توانیم بیش از این را بپذیریم ، اما در شرایط فعلی به هیچ وجه نمی توانیم قبول کنیم.”

چهار یا پنج دفتر دیگر در میدان تجریش ، پونک ، شهریار و شهرک غرب همین جواب را دادند. با این وجود یک سالن عروس دیگر در بلوار اندرزگوست گفت که این تعداد پذیرایی و مهلت پذیرایی از مهمانان را تا حد ممکن کاهش داده است ، به طوری که خطبه عروسی هر عروس در یک ساعت و با حضور حداکثر 30 مهمان برگزار می شود. ، خواندن است! با این حال ، اگر میهمانان طبق پذیرایی در یکی از وعده های غذایی باشند ، می توانند تا سه ساعت در سالن بمانند!

لازم به ذکر است که دفتر ثبت ازدواج ، به ذات خود ، گرچه بخشی از وزارت صمت نیست و کلیه مراجعات از این مراکز به اداره ثبت احوال برمی گردد – که توسط دادگاه ها اداره می شود – اما کلیه خدمات اتاق پذیرایی و رستوران را ارائه می دهد.

حال سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که در شرایطی که این بیماری مهلک جان بسیاری را در کشور ما می گیرد ، چگونه این دفاتر بدون هیچ محدودیتی میزبان مرگ خاموش جوانان در مراسم عروسی هستند! ؟

علی مظفری ، رئیس انجمن سوابق ازدواج و طلاق ، در این زمینه به دکترنامه گفت: مسئله ازدواج مشکلی نیست که بتوان آن را به طور کامل بست و بدون قید و شرط رها کرد. حضور در دفاتر ازدواج و طلاق در چارچوب COVID-19 فعلی در حال بازگشت به فرهنگ جامعه است ، مردم باید به یاد داشته باشند که حضور در این دفاتر برای عروس و داماد خوب نیست بلکه خیانت آنها است ، بنابراین بزرگترین هدیه عروس و داماد مردم است که از حضور در این مراسم خودداری کنند.

وی درباره عملکرد دفتر ثبت ازدواج نیز اظهار داشت: طبق پروتکل بهداشتی ابلاغ شده از طرف وزارت بهداشت به اداره ثبت حداکثر تعداد مجاز برای حضور در دفتر ازدواج و طلاق در شرایط فعلی شش نفر (عروس ، داماد و چهار نفر از اقوام) است اما نه یک محدودیت زمانی وجود دارد و این دفتر هر روز حتی در روزهای تعطیل و تعطیل باز است.

مظفری با بیان اینکه در این دفاتر باید پروتکل های بهداشتی از قبیل رعایت فاصله فیزیکی ، ماسک زدن و ضدعفونی فضاهای بین تشریفات رعایت و انجام شود ، ادامه داد: نظارت بر تخلفات رایج دفتر ازدواج و طلاق به عهده سازمان ثبت ، همچنین مرکز و بازرسی های وزارت بهداشت نیز به طور نگران کننده ای کنترل می شود و در برخی موارد ، با شکایت ها و گزارش های مردمی ، مقامات سازمان این تخلفات را بررسی کرده و به دادگاه های انتظامی فرستاده اند.

به گفته مظفری ، اگر عموم مردم از طریق سیستم ثبت املاک دولتی ، واحدهای بازرسی و گزارش های مردمی تخلفات مربوط به ازدواج و طلاق را مشاهده کنند ، می توانند این تخلفات را مستقیماً گزارش دهند ، زیرا در وضعیت فعلی Povandy 19 ، طبق دستورات رئیس سازمان ، این شکایات بلافاصله بوجود می آیند . و بدون اتلاف وقت و تأخیرهای مدیریتی انجام می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا