«ویلیام برنز» گزینه انتخابی بایدن برای ریاست «سیا» + سوابق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه ، با گذشت 9 روز از آغاز به کار جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ، گزینه نهایی وی برای هدایت CIA اعلام شده است.

به گفته سیانو ، جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا “ویلیام برنز” را به عنوان نامزد خود برای هدایت CIA به سنای آمریکا معرفی کرده است.

رسانه های نزدیک به دموکرات ها در ایالات متحده گزارش دادند که ویلیام برنز “یک دیپلمات باتجربه و قابل احترام” بود که از دولت رونالد ریگان تا باراک اوباما در سمت های دولت آمریکا مسئولیت داشت.

بایدن در بیانیه ای ضمن تأیید گزارش هایی مبنی بر انتخاب ویلیام برنز برای نامزدی برای CIA ، گفت: “مردم آمریكا به عنوان مدیر CIA با او خوب خواهند خوابید.”

در این بیانیه ، رئیس جمهور منتخب ویلیام برنز را “دیپلمات نمونه” با دهه ها تجربه در امور جهانی توصیف کرد.


ویلیام برنز و اوباما

اگر برنز به عنوان مدیر CIA در سنای آمریکا تأیید می شد ، او اولین کسی بود که رئیس CIA با تجربه کار در وزارت امور خارجه بود.

در اوایل دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده ، که آخرین روزهای مسئولیت خود را سپری می کرد ، وی مایک پمپئو ، رئیس CIA در دولت خود را به عنوان وزیر امور خارجه منصوب کرد.

ویلیام جوزف برنز ، 64 ساله ، در حال حاضر مدیر بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی در پایتخت آمریکا است.

برنز از سال 2011 تا 2014 زیر نظر باراک اوباما به عنوان معاون وزیر امور خارجه مشغول به کار بود و پس از 33 سال خدمت در آن سال بازنشسته شد.

وی از سال 1998 تا 2001 به عنوان سفیر ایالات متحده در اردن ، دستیار وزیر خارجه در امور خاور نزدیک از 2001 تا 2005 ، سفیر ایالات متحده در روسیه از 2005 تا 2008 و معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی از 2008 خدمت کرد. تا سال 2011

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا