عمومی

پالایشگاه اصفهان مازوت نمی‌سوزاند/ حذف روزانه ۳۰۰ تن گوگرد گازوییل در پالایشگاه

دکترنامه/اصفهان مدیرعامل پالایشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه پالایشگاه اصفهان به هیچ وجه نمی تواند از نفت کوره استفاده کند، گفت: در حال سرمایه گذاری برای انتقال آب از خلیج فارس با ظرفیت 500 لیتر در ثانیه هستیم تا نیاز آبی خود را از اصفهان کاهش دهیم و با توجه به اینکه به برنامه مدیریت آب، تا سال 1405 و با وجود افزایش پروژه های پالایشگاهی، مصرف آب ما افزایش نمی یابد و از هدر رفت آب به صفر جلوگیری می کنیم.

محسن قدیری امروز (چهارشنبه 18 شهریور) به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه مدونی برای دستیابی به یک پالایشگاه پترو موفق در کشور و جهان، حفظ محیط زیست و بهبود زیرساخت ها، برای داشتن بهتر است. محیط.

وی با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان وظیفه تامین سوخت 17 استان کشور را بر عهده دارد، گفت: از جمله مهمترین پروژه های پالایشگاه اصفهان می توان به تکمیل طرح جامع زیست محیطی، بهبود و بهینه سازی فرآیندها، اصلاح و بهسازی زیرساخت های آب و انرژی اشاره کرد. و رفع تنگناهای عملیاتی و افزایش ایمنی و توجه ویژه به مسائل زیست محیطی.

به گزارش دکترنامه، مدیرعامل پالایشگاه اصفهان با توجه به هزینه یک میلیارد یورویی این پالایشگاه طی 43 سال گذشته برای بهبود و بهینه سازی فرآورده های نفتی برای پروژه های زیست محیطی اصفهان و شاهین شهر، تصریح کرد: مشعل های پالایشگاه نفت کوره نمی سوزانند. ما به هیچ وجه نمی توانیم از نفت کوره استفاده کنیم و در زمستان از گاز شهری و کپسول استفاده می کنیم.

به گفته قدیری، در برنامه چشم انداز 1405 تغییری در ظرفیت خود نخواهیم داشت و به تولید 376 هزار بشکه نفت خام در روز ادامه می دهیم و همچنین احداث واحد گوگرد زدایی جدید برای رفع نیازهای ارتقای کیفیت محصول را ادامه می دهیم. رسیدن به استانداردهای یورو از جمله اهداف این شرکت است که در افق به آن اشاره شده است.

وی درباره موضوع انتشار گوگرد در فضای باز توضیح داد: ایجاد واحد جدید تولید گوگرد با استاندارد یورو 5 طرح تفصیلی است که این موضوع را به نقطه قوتی برای پالایشگاه نفت اصفهان تبدیل می کند.

مدیرعامل پالایشگاه اصفهان با بیان اینکه از سال 1384 تاکنون پروژه 230 میلیون یورویی استانداردسازی بنزین با استاندارد یورو 5 انجام شده است، ادامه داد: از سال 1392 واحد پالایش گازوئیل را راه اندازی کردیم و تا پایان شهریور امسال سال انتشار 8000 ppm گوگرد در هوا را کاهش داده ایم تا 10 واحد کاهش دهیم که 4.9 هزار میلیارد تومان و بیش از یک میلیارد یورو برای این پروژه هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی های انجام شده 300 تن گوگرد از گازوئیل در پالایشگاه اصفهان حذف می شود، افزود: همچنین روزانه 20 میلیون لیتر گازوئیل استاندارد را با تحویل استاندارد به جامعه تحویل می دهیم.

قدیری با اشاره به اینکه باطله برج طغتیر با استاندارد یورو 5 به محصولی با ارزش تبدیل می شود، گفت: پالایشگاه اصفهان تا افق 1405 هیچ محصول آسیب رسان به محیط زیست نخواهد داشت و طبق پیش بینی ها سودآوری آن افزایش می یابد. 263 میلیون دلار افزایش یافت. امسال اتفاق خواهد افتاد

به گفته مدیرعامل پالایشگاه اصفهان، با همکاری پتروشیمی اصفهان روزانه نزدیک به 12 هزار بشکه از محصولات سکوی پالایشگاهی برای حذف سمی ترین مواد از بنزین به پتروکیمیا ارسال می شود.

وی با بیان اینکه برای طرح جامع زیست محیطی بهسازی و بهینه سازی فرآیند پالایشگاه اصفهان بیش از 83 هزار میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: بازیافت و تغلیظ هیدروژن و گوگرد راه اندازی می شود و تاکنون بیش از یک میلیارد یورو در اصفهان هزینه شده است. پالایشگاه برای اجرای این پروژه ها.

مدیرعامل پالایشگاه اصفهان در ادامه با بیان اینکه روزانه 100 هزار بشکه گازوئیل در پالایشگاه ها و تاسیسات گازوئیل پالایش می شود و به استاندارد یورو 5 می رسد، گفت: برای ساخت این واحدها 511 میلیون یورو هزینه شده است.

وی همچنین افزود: ساخت واحد گوگردزدایی بقایای برج تقطیر برای حذف ناخالصی ها و کاهش گوگرد در بقایای برج تقطیر با هزینه ای بالغ بر 642 میلیون دلار در حال انجام است. واحدهای تجزیه مولکولی محصولات سنگین و تبدیل آنها به پروپیلن نیز در دست ساخت است و در سال 1405 راه اندازی می شود.

قدیری در ادامه درباره این مصرف آب صنعتی توضیح داد: تامین آب پایدار از منابع خاکستری و غیر شرب و خرید فاضلاب خام از نگین 3 (18000 متر مکعب در ساعت) یکی از برنامه های ما در بخش آب برای استفاده در تصفیه خانه های آب است. پالایشگاه ها و استفاده در تولید محصول.

وی میزان مصرف آب روزانه پالایشگاه اصفهان را 400 مترمکعب اعلام کرد و گفت: در حال سرمایه گذاری برای انتقال آب از خلیج فارس با ظرفیت 500 لیتر در ثانیه هستیم تا نیاز آبی خود را از اصفهان کاهش دهیم و بر اساس برنامه مدیریت آب انجام شود. تا 1405 و با وجود بهبود پروژه، پالایشگاه مصرف آب ما را افزایش نمی دهد و از هدر رفت آب به صفر جلوگیری می کنیم.

در ادامه مدیرعامل پالایشگاه اصفهان با بیان اینکه مشعل های پالایشگاه مجهز به سوخت گاز شهری هستند و از نظر آلایندگی پاک هستیم، تاکید کرد: تا سه سال آینده مشعل های پالایشگاه خاموش می شود و گازهای خروجی اگزوز به حالت اولیه باز می گردد. سیستم.

وی با تاکید بر اینکه پالایشگاه اصفهان به هیچ وجه نمی تواند از نفت کوره استفاده کند، گفت: میزان آلاینده های گاز خروجی از کوره پالایشگاه به طور مداوم توسط سازمان های محیط زیست بررسی می شود و این گاز هیچ گونه آلودگی ندارد.

قدیری تصریح کرد: بنزین تترا اتیل 15 سال پیش حذف شد و با ایجاد واحدهای گرانوله از انتشار روزانه 300 تن کلوخه گوگرد در هوای آزاد جلوگیری می کنیم.

وی تاکید کرد: برای کاهش آلودگی هوا و با توجه به گرانی سوخت حمل و نقل سعی می کنیم محصول را از طریق ریل جابه جا کنیم.

مدیرعامل پالایشگاه اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته این پالایشگاه در بین شرکت های بورسی سومین سودآوری بود، اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال نزدیک به 1.3 هزار میلیارد تومان سود پالایشگاه افزایش یافت و به سرعت به پالایشگاه پترو تبدیل شد. است.

وی با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان در سال جاری بیشترین سود را در بین ناشران پالایشی داشته است، خاطرنشان کرد: این افزایش سود ناشی از بازنگری در سیستم برنامه ریزی تولید برای یافتن ترکیب بهینه محصول بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا