اقتصادی

پذیره‌نویسی دهمین صندوق طلای بازار سرمایه در بورس کالا

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران گفت: پذیره‌نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر طلای نهایت نگر با نماد «ناب» از امروز سه شنبه در بورس کالا آغاز و به مدت ۴ روز کاری ادامه دارد.

به گزارش دکترنامه، رحمان آراسته اعلام کرد:صندوق سرمایه‌گذاری طلای نهایت نگر از نوع صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلا (ETF) بوده و هدف از تشکیل صندوق، جمع آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن‌ها به خرید انواع اوراق بهادار مبتنی بر کالا به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری، بهره‌گیری از صرفه جویی های ناشی از مقیاس و تامین منافع برای سرمایه گذاران است. موضوع فعالیت صندوق، سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده طلا پذیرفته شده در بورس کالای ایران است.

به گفته مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا، خرید واحدهای ETF نیز مستلزم دریافت کد معاملاتی فعال در سیستم سپرده گذاری مرکزی بوده و سفارش‌های خرید باید مضربی از یک ورقه باشد و محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید بدون محدودیت تعیین شده و حداکثر تعداد اوراق قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی بدون محدودیت است.

آراسته با بیان اینکه مدت پذیره نویسی اولیه از امروز سه شنبه ۲۳ اسفند آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه ۲۸ اسفند ادامه دارد، گفت: ناب به عنوان دهمین صندوق طلایی بورس کالا در کنار نمادهای طلا، زر، عیار، گوهر، کهربا، مثقال، زرفام، نفیس و گنج قرار می گیرد. معاملات ثانویه واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، پس از اتمام پذیره‌نویسی و ثبت صندوق در بازار صندوق های سرمایه گذاری (قابل معامله) بورس کالای ایران آغاز می شود و دارندگان و متقاضیان خرید می‌توانند از طریق کارگزاران عضو بورس کالای ایران اقدام به خرید یا فروش این واحدها کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا