سلامت و دانش

پوشش ۹۰درصدی درمان سرپاییِ معتادان بی‌بضاعت/مراکز ترک اعتیاد با بیمه‌ها قرارداد نمی‌بندند

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران شرایط برقراری پوشش 90 درصدی بیمه درمان سرپایی اعتیاد را تشریح کرد.

دکتر. علیرضا نمازی در گفت وگو با دکترنامهوی درباره روند پرداخت بیمه درمان اعتیاد در استان تهران گفت: بیمه سلامت از دیرباز درگیر این موضوع بوده و منابع گرفته شده از سوی سازمان های بیمه سلامت همه بیمه ها را پوشش می دهد. بر اساس مصوبه هیات دولت، بیمه خدمات سرپایی در این حوزه را تحت پوشش قرار می دهد که شامل سم زدایی، درمان نگهدارنده، مداخلات روان درمانی گروهی و فردی و غیره می شود.

وی افزود: از سال گذشته مشکل درمان اعتیاد به مواد مخدر تفکیک شده است. زیرا نرخ دارو و خدمات متفاوت است و این اقدام برای کاهش پرداخت از جیب مردم انجام می شود.

وی تاکید کرد: در خدمات سرپایی ترک اعتیاد سهم بیمه 70 درصد است و حتی برای اقشار ضعیف بیمه ترک اعتیاد می تواند تا 90 درصد را پوشش دهد اما مرجع فقیر شناخته شدن این فرد، پوشش نامه سازمان بهزیستی است. تا بتوانند خدماتی را با پوشش 90 درصدی دریافت کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران در خاتمه بیان کرد: تنها مشکل این است که علیرغم اینکه تعداد مراکز ترک اعتیاد زیاد است، اقدامی برای بستن قرارداد نمی کنند. در حال حاضر 36 مرکز طرف قرارداد ما هستند و مدارک ارائه کرده اند و پرداخت های ما به موقع است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا