پیام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در آستانه نوروز: سهل انگاری شود، خطر بزرگی در کمین خواهد بود

پیام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در آستانه نوروز: سهل انگاری شود، خطر بزرگی در کمین خواهد بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کشور ، با تأکید بر لزوم رعایت محدودیت های کرونا ویروس ، سفر را تهدیدی برای انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و از مردم خواست که به دستورالعمل های بهداشتی توجه بیشتری داشته و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

به گزارش دکترنامه ، طبق اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، پیام رئیس دانشکده پزشکی به شرح زیر بود:

سلام بر عزیزان کشورمان

بیش از یک سال از جامعه بین المللی و ایران به بیماری عروق کرونا ویروس قلب گذشته است. شما مردم شریف تاکنون با شرایط دشواری روبرو شده اید ، اما به لطف یک خدای مهربان و مبارزات فرزندانتان در سیستم بهداشت ، تاکنون شدت این مشکل کنترل شده است. در یک سال گذشته ، مدافعان بهداشت تمام تلاش خود را برای ارتقا health بهداشت عمومی به کار گرفتند تا جایی که حماسه ای فوق العاده از خودگذشتگی را با هزینه صدها شهید خلق کردند که همه را متحیر کرد. در آستانه سال نو و نوروز ، ما روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور ، فرارسیدن بهار طبیعی را به شما تبریک گفته و برای شما عزیزان ایران عزیز ، از طرف از کارمندان بهداشت ، از همه شما نکات مهم را بخواهید:

الف) حمایت بی نظیر شما مردم عزیز طی یک سال گذشته بسیار ستودنی بوده است. ما می دانیم که تحمل محدودیت ها برای مدت طولانی بسیار دشوار است و بسیاری از همکاران ما خسته اند. اما با در نظر داشتن تأثیر مهمی که این محدودیت ها در جلوگیری از بیماری و مرگ عزیزان دارند ، تحمل سختی برای شما ، افراد باهوش ، آسان تر خواهد بود ، وقتی که اولین نمازها و امیدهای شما برای یکدیگر همیشه “سالم” باشد. علاوه بر این ، پایبندی به مرزها به معنای همراهی شما با طرفداران بهداشت است و دیدن این حمایت و همدلی فرزندان شما را ترغیب و تشویق می کند تا در سیستم بهداشت بیشتر کار کنند و با چالش هایی روبرو شوند.

ب) هواداران دولت بارها در مورد فرسودگی مدافعان بهداشت هشدار داده و از مردم خواسته اند از رفتارهایی که منجر به شیوع بیماری می شود خودداری کنند. اگرچه خستگی کارکنان یک مشکل واقعی و جدی است ، اما محدودیت ظرفیت و امکانات نگهداری نیز نگران کننده است. در سالهای اخیر ، زیرساختهای بخش بهداشت و درمان در تمام نقاط کشور به خوبی توسعه یافته و تجهیزات زیادی نیز فراهم شده است ، با این حال ، همه این امکانات از ظرفیت خاصی برخوردار هستند و در صورت افزایش شدید تعداد جرایم قانونی در انواع مختلف در بعضی از کشورها زیاد نخواهد بود. اگر همه ما خطرات بازگشت را دست کم بگیریم و از اجرای دستورالعمل های احتیاطی چشم پوشی کنیم ، خطرات بزرگی در کمین و ترس از یک فاجعه انسانی در این کشور وجود دارد.

در چند روز آینده و به ویژه در تعطیلات نوروز ، هوشیاری برای همه شما بسیار مهم است تا شیوع این بیماری را نداشته باشید. استفاده جدی از ماسک ، حفظ فاصله فیزیکی در جامعه ، خودداری از تجمع در مناطق بدون تهویه و پرهیز از تردد غیرضروری می تواند معجزه آسا باشد. به ویژه در آستانه تعطیلات نوروز ، جهش های جدید این بیماری مرموز تهدید این بیماری را دو چندان کرده و هر سفر و ترافیک احتمال آلودگی مناطق جدید به ویروس های جهش یافته را افزایش می دهد.

سنت های خوب نوروز همیشه فرصتی برای خوشبختی و سلامتی خانواده های ایرانی بوده است. به دلیل سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی ، به جای اینکه بچه هایمان در طبیعت سعادتمندانه بهار به اطراف بپردازند ، نباید اوقات بیماری را در تعطیلات نوروز در میان خانواده و دوستانمان ببینیم. ما بر این باوریم که اگر همه ما به طور جدی ریسک کنیم و مراقب همه چیز باشیم ، می توان از نوروز با نشاط و سلامتی استفاده کرد. توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر پیروی از رهنمودهای بهداشتی و پرهیز از مسافرت در تعطیلات سال نو و پیروی از این توصیه ها برای همه مثال جالبی است.

ج) گفتگوهای دیگر ما با مقامات محترم دولتی است. ما به عنوان طرفداران خط مقدم مبارزه با بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، از تصمیم گیرندگان کشور می خواهیم که به حساسیت خاص سیستم بهداشتی در کنترل بیماری عروق کرونا ویروس قلب توجه بیشتری نشان دهند. اگرچه مردم شریف ایرانی با همکاری سیستم بهداشت از همه توصیه ها پیروی می کنند. اما با توجه به شرایط موجود در این کشور ، ما انتظار داریم تصمیمات جدی با قاطعیت و سرعت بیشتری اتخاذ و اجرا شوند. ایرانیان عزیز ، مطمئن باشید که طرفداران بهداشت از هیچ خدمتی دریغ نخواهند کرد و تعطیلات امسال را مانند 13 ماه گذشته به دور از لانه خانواده ها و در نبرد با کرونا ادامه خواهند داد. اما باید بپذیریم که وقتی همه ما برای اجرای رهنمودها و مصوبات از ستاد ملی کرونا تلاش می کنیم این خدمات در حال نتیجه دادن است. طبق پیش بینی های کارشناسان ، روزهای روشن سال آینده بر شما ایرانیان عزیز خواهد بود که ورود آنها نیاز به صبر و رعایت محدودیت های بهداشتی دارد.

“ما صمیمانه امیدواریم که خداوند متعال ، به عنوان پاداشی برای سختی ها و سختی های دوری از خانواده اش ، صلح و رحمت خود را به خاطر خدا به قلب مجاهدین بفرستد و هدف والای آنها را برای حفظ سلامتی و سلامتی بهتر تحقق بخشد. زندگی برای مردم. مردم شریف. “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا